Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  3 892
Hei jeg har hørt at når man overklokker så gjelder ikke hverken reklamasjonsrett eller evt garantier man får fra produsent eller butikk. (seff reklamasjonsrett vil jo gjelde hvis det som skjer ville ha ødelagt delen uavhengig av overklokking fra din side og ikke er din skyld)

1 For det første, stemmer dette: gjør overklokking av pc garanti/reklamasjon ugyldig?

2 For det andre, er det noen måte for butikken/verkstedet og si med sikkerhet om du har overklokket eller ikke, og i såfall hvordan gjør de dette?

Jeg innser jo at hvis du sender inn hele pcen og de enkelt går inn i bios og ser at joda denne pcen er overklokka så hjelper det jo lite og protestere, men hvis du retter opp dette før du sender den inn så slipper du ihvertfall dette.

Håper noen kan svare!
1. Ja, men du kan kjøpe noen greier av Intel for 80KR eller noe slikt, slik at du forsatt har garanti.

2. Ja, et verksted kan se om CPU er overklokket. Men du kan slette spor.
Garantien blir borte ja, men som starz sier så har Intel noe ordning på dette.
Da cpuen blir ødelagt av overklokk så pleier den å ha svidd seg, hvis jeg ikke tar helt feil
Sitat av Starz Vis innlegg
2. Ja, et verksted kan se om CPU er overklokket. Men du kan slette spor.
Vis hele sitatet...
Hvordan kan de se det og hvordan slette spor?


Sitat av Heiho Vis innlegg
Garantien blir borte ja, men som starz sier så har Intel noe ordning på dette.
Da cpuen blir ødelagt av overklokk så pleier den å ha svidd seg, hvis jeg ikke tar helt feil
Vis hele sitatet...
Hmm okay, takker. Er fint lite og gjøre med svimerker vel.