Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  11 1802
Hello.. Har et multimodem fra Telenor som tok kvelden etter drittværet i går..
Mamma hadde kjøpt nytt men funket ikke.
Ringte så inn å fikk beskjed om at jeg måtte ha et som støttet wdsl.
Raser bort på siba å forklarer dette. Kjøper da en D-link Dir-655 som skulle funke men noe det ikke gjør...

Har noen peiling på hva jeg kan kjøpe (hos siba) som fungerer her hjemme. Må vel være multimodem hvertfall?
I failed unit tests
Freddy_fred5's Avatar
Anskaff deg ett MODEM og en RUTER, aldri multimodem!

Modem er jeg usikker på hvor du kan kjøpe, som regel kan du kontakte ISP og få kjøpt det derifra. Ruter kan du kjøpe hva du vil, jeg vil anbefale Cisco eller ASUS rutere, kanskje Linksys (de er eid av Cisco og er greie på kvalitet). Aldri kjøp D-Link, Jensen og andre slike merker.
white?'s Avatar
Trådstarter
Dette er til min mor
Hun var ikke sånn kjempe interessert å bruke masse penger.. 500 Max..
I failed unit tests
Freddy_fred5's Avatar
Uansett hvem det er til kan det lønne seg og ikke kjøpe multimodem, er fryktelig irriterende når nettet går pisstreigt, du kan bevege deg en halvmeter bort fra ruteren og hele dritten begynner å brenne.

Men om du skal kjøpe multimodem så kjøper du fra ISP, da får du ofte support på modem/ruter fra ISP, samt at du er garantert at systemet funker fra punktet det er plugge i veggen.
white?'s Avatar
Trådstarter
Skjønner skjønner.. Må se om jeg finner et sted å kjøpe modem..
Du kan vel be telenor sende ut et vanlig modem hvis det er dem du får internett fra? (hvis dem ikke bare har multimodem) Og jeg har hatt D-link dir 655 i ca 2 år og ikke har hatt noe problemer med den. Den var også best i test da jeg kjøpte den, 499,- på elkjøp. Regner med det er samme pris på siba
white?'s Avatar
Trådstarter
Ja det kan jeg.. Greia var at jeg kunne tenkt meg nett asap! Hehe..
Anbefaler deg å vente på modem fra telenor. Hvis du ikke klarer å forstå at en D-link aldri vil fungere direkte på en xDSL-linje, så kommer du aldri til å klare å konfigurere ett modem heller.

Dessuten er det ikke butikk i å selge modemer, da alle ISPer deler ut til kundene sine. Du vil ikke finne noe som fungerer.
Sist endret av danielsk; 13. august 2013 kl. 14:51.
Hadde samme problem et års tid tilbake..
hadde også telenor zyxel multimodem drit.. så kom lynet og slo ut multimodemet..
vi ringte telenor dagen etter og fikk en ny multimodem ca 3 dager etter.
Men problemet var ikke løst der! vi måtte vente i 2 måneder på at en montør måtte komme og skifte linjen som gikk fra huset og ut til "boksen"

Så kan godt være det samme har skjedd med deg.

Håper på det beste
Sitat av Freddy_fred5 Vis innlegg
Anskaff deg ett MODEM og en RUTER, aldri multimodem!

Modem er jeg usikker på hvor du kan kjøpe, som regel kan du kontakte ISP og få kjøpt det derifra. Ruter kan du kjøpe hva du vil, jeg vil anbefale Cisco eller ASUS rutere, kanskje Linksys (de er eid av Cisco og er greie på kvalitet). Aldri kjøp D-Link, Jensen og andre slike merker.
Vis hele sitatet...
Linksys er ikke lenger eid av Cisco Systems Inc. Følg med. Belkin har tatt over Linksys-skuta og rent den godt i senk allerede..
Sist endret av JohnMichael; 15. august 2013 kl. 05:33.
I failed unit tests
Freddy_fred5's Avatar
Sitat av JohnMichael Vis innlegg
Linksys er ikke lenger eid av Cisco Systems Inc. Følg med. Belkin har tatt over Linksys-skuta og rent den godt i senk allerede..
Vis hele sitatet...
Virkelig? (Rutere er ikke det jeg er mest oppdatert på)

Det var veldig trist, den ene linksysen jeg hadde var egentlig veldig grei for prisen.
Sitat av blitZz96 Vis innlegg
Hadde samme problem et års tid tilbake..
hadde også telenor zyxel multimodem drit.. så kom lynet og slo ut multimodemet..
vi ringte telenor dagen etter og fikk en ny multimodem ca 3 dager etter.
Men problemet var ikke løst der! vi måtte vente i 2 måneder på at en montør måtte komme og skifte linjen som gikk fra huset og ut til "boksen"

Så kan godt være det samme har skjedd med deg.

Håper på det beste
Vis hele sitatet...
Jepp, hvis lynet har knekka routeren kan det godt ha knerpa telefonlinja og. Snakk med Telenor og be de sjekke den.