Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 3927
Har tradet frem og tilbake det siste året og har cashet ut delvis i BTC og norske kroner OTC i norge via bankoverføring. Har sett over hvor mye jeg har tatt ut i banken, og det begynner å stige over 100 k de siste 9-12 månedene. Har delvis cashet ut ettersom jeg har trengt penger til diverse ting (under 10 k de fleste gangene). Det jeg lurer på er om hvor mye skal til før varselslampene begynner å ringe hos skatteetaten, fordi jeg vurderer å melde inn gevinsten og betale skatt (dog synes jeg det er ekstremt tungvint).

Er det noen som har erfaringer med dette tidligere?
Sist endret av CallMeMaybe.Dog; 14. mars 2019 kl. 23:58.
Åssen plattfoerm bruker du å trade å overføre fra? Bare lurte...
Sitat av Kutulu Vis innlegg
Åssen plattfoerm bruker du å trade å overføre fra? Bare lurte...
Vis hele sitatet...
Er bare over the counter med privatpersoner direkte på konto.
Hvordan kommer du i kontakt med mennesker som kjøper OTC?
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Direktør
Lunar's Avatar
Trur 100k er en usynlig grense.. Jeg tenker hvertfall at om jeg veksler over det burde jeg skatte det og gjør alt riktig Så tenker jeg er dt under 50k så er det samme.. I midten er gråsonen

Men det er mine tanker,, vi har jo hatt en del inflasjon som ikke er bakt inn i dette fra min side da jeg begynner bli gammel lol
Sist endret av Lunar; 19. mai 2019 kl. 17:42. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
▼ ... over en måned senere ... ▼
Ville faktisk anbefalt deg å skatte. Skatteetaten har et team på 20stk. som jobber med å buste folk med dette.

Eventuelt brukt lokalbitcoin eller hva det kalles, og overført direkte fra din wallett til kjøpers wallett mot cash.
Men er samtidig ikke så fett å ha masse cash liggende rundt.