Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 1740
Anonym bruker
"Vanskelig Rødspette"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Skal i rettsak nå snart der en av sakene som blir nevnt opp er besittelse av 1g kokain, det hørtes greit nok ut på tanke med at det egt var 4g med speed (skal forresten tilstå). Men ville det mulig gitt mildere dom/bot om jeg forklarer at det ikke var cola men speed??
Snakk med forsvareren din.
Anonym bruker
"Vanskelig Rødspette"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av gummipetter Vis innlegg
Snakk med forsvareren din.
Vis hele sitatet...
Tenkte det, vil bare se først om noen klarer å finne frem en kilde på at kokain besittelse er strengere enn besittelse av speed (som i amerika) eller omvendt før jeg hører med advokaten min.
Tvilsomt. Ifølge straffekalkulator.no vil 0,5-2g gi et forelegg på ca. 3000,- på begge stoffene.

Men hvordan i alle dager klarte de å ta feil av amfetamin og kokain lurer jeg litt på. Politiet forventer man jo gjerne at har trent på slike ting? Merkelig..
Sist endret av Noisediary; 14. mars 2019 kl. 20:38.
Sitat av Noisediary Vis innlegg
Tvilsomt. Ifølge straffekalkulator.no vil 0,5-2g gi et forelegg på ca. 3000,- på begge stoffene.

Men hvordan i alle dager klarte de å ta feil av amfetamin og kokain lurer jeg litt på. Politiet forventer man jo gjerne at har trent på slike ting? Merkelig..
Vis hele sitatet...
Fra avhøret fikk jeg jo 4tusen i bot allerede, å det var grunna 4g med amf. MEN NÅ gikk det opp for meg, jeg blir vel ikke straffa 2 ganger for besittelse? Så da valgte de ormene å legge på 1g med cola......?? Ringer advokaten jeg.

Har det skriftlig det med boten heldigvis, bare ikke de har skrevet forskjellig dato.
Sist endret av Speedfrik; 14. mars 2019 kl. 22:04.
Anonym bruker
"Halvfylt Rødrev"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Jeg ville gjort et forsøk til å benytte dette til min fordel. Kan de dokumentere at de har beslaglagt 1g kokain? Har de utført test av stoffet?
Kan de dokumentere hvilken test som er benyttet og legge fram testresultatet?
Er du heldig, så har de rota bort beslaget og aldri testet stoffet?

Dersom det ikke finnes noe beslag eller noen realistisk test, annet enn en politi/etterforsker som har skrevet i en rapport at de har beslaglagt x gram kola, kan det hende det blir henlagt? Just a tought.
Anonym bruker
"Vanskelig Rødspette"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Jeg ville gjort et forsøk til å benytte dette til min fordel. Kan de dokumentere at de har beslaglagt 1g kokain? Har de utført test av stoffet?
Kan de dokumentere hvilken test som er benyttet og legge fram testresultatet?
Er du heldig, så har de rota bort beslaget og aldri testet stoffet?

Dersom det ikke finnes noe beslag eller noen realistisk test, annet enn en politi/etterforsker som har skrevet i en rapport at de har beslaglagt x gram kola, kan det hende det blir henlagt? Just a tought.
Vis hele sitatet...
Altså dette er en filleting dem plussa på etter en større sak, å de var ganske nøye da de veia amfen da det kom på 4(komma ettellerannet)
Anonym bruker
"Vanskelig Rødspette"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Altså dette er en filleting dem plussa på etter en større sak, å de var ganske nøye da de veia amfen da det kom på 4(komma ettellerannet)
Vis hele sitatet...
Så det blir tatt opp i samme slengen i retten.
Politiet fant 1g 2c-b hos meg og fikk det til å bli syntetisk cannabis xD
Jau Hadde 0,5 kokain , i tiltalen sto det 0,5 amfetamin Sa de hadde antydet det var amfetamin siden det var hvitt pulver