Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  11 4346
Finnes det en måte å skjule messenger-samtaler for omverdenen på ?

Det gjelder ved bruk av PC, ikke mobil.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Bruk tredjepartsklient som støtter OTR, t.d. Pidgin.

Eventuelt ta i bruk signal, som faktisk har svært god sikkerhet.
Trådstarter
7 0
Tusen takk for svar!

Men jeg skjønte ikke det du skrev. Er ikke så inni elektronikkens verden.

Men t-skje metoden så går det kanskje an å forstå :-)
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av Timotei Vis innlegg
Tusen takk for svar!

Men jeg skjønte ikke det du skrev. Er ikke så inni elektronikkens verden.

Men t-skje metoden så går det kanskje an å forstå :-)
Vis hele sitatet...
Då skroter du facebook messenger, og går over til signal. Alt anna aukar sjansen for at du roter det til.
Vidarlo mener altså appen Signal. Skjønner at det kan være vanskelig å forstå hva han skriver av og til
Signal er en flott app for sikker kommunikasjon.

For meget lyssky aktiviteter er det nok best å ta det face-to-face.

Jeg ble fortalt her om dagen at Facebook også har en variant for sikker kommunikasjon på messenger som bruker Signalprotokollen. Chatvinduet skal da bli svart. Om dette stemmer, eller i det hele tatt er ordentlig ende-til-ende kryptering kan jeg ikke svare på. Kanskje verdt å sjekke ut?
Sitat av atom Vis innlegg
Jeg ble fortalt her om dagen at Facebook også har en variant for sikker kommunikasjon på messenger som bruker Signalprotokollen. Chatvinduet skal da bli svart. Om dette stemmer, eller i det hele tatt er ordentlig ende-til-ende kryptering kan jeg ikke svare på. Kanskje verdt å sjekke ut?
Vis hele sitatet...
Hvorfor skal man velge facebook når Signal er det beste alternativet? Facebook har en forretningsmodel der dem tjener penger på brukerenes data og dem har gjentatte ganger blitt tatt med buksene langt nedfor knerne
Sitat av 0xFF Vis innlegg
Hvorfor skal man velge facebook når Signal er det beste alternativet? Facebook har en forretningsmodel der dem tjener penger på brukerenes data og dem har gjentatte ganger blitt tatt med buksene langt nedfor knerne
Vis hele sitatet...
Åja, som bare juling også 😂

Derfor jeg ikke bruker Facebook til annet enn infogrupper for barnas aktiviteter og kjøp/salg. Bare via privatmodus på hjemmepcen.
Trådstarter
7 0
Takk for alle svar :-)

Hvordan går jeg fram for å få Signal ? Jeg bruker PC.

Har den en sammenheng med Facebook ?

Bruk teskje-metoden for å forklare meg. Jeg er dårlig på data.

Må den jeg snakker meg også ha Signal ?

Kan jeg evnt. få vedkommede til å ikke være synlig på messenger ?

Altså ikke sammen med alle de andre personene jeg har på messenger-siden.

Men at jeg må søke opp vedkommede hver gang vi skal skrive til hverandre.

Det hadde vært det aller beste :-)
Sist endret av Timotei; 20. februar 2019 kl. 20:16. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Det jeg gjør for å skjule samtaler fra omverdenen er å bruke kallenavn-funksjonen til å sette et nytt navn på personen.

La oss si at du heter Lars Larssen. Jeg gir deg da kallenavnet Emil Emilsen. Da vil du i samtalelista og alle varslene vises som «Emil Emilsen». For å fjerne samtalen fra samtalelista og gjøre det vanskeligere å finne den samtalen, trykker jeg på «ignorer meldinger». Meldingene blir da filtrert bort og havner på samme sted som meldingsforespørsler gjør. Når du da svarer på meldingene fra vedkommende, vises samtalen i innboksen igjen.

Meldingene forsvinner altså ikke, når du søker på vedkommende sin profil og trykker på knappen for å sende en melding, altså den som heter «Melding», dukker samtalen med alle meldingene fra tidligere opp. (Med mindre de er slettet.)
Sitat av Stingray Vis innlegg
Det jeg gjør for å skjule samtaler fra omverdenen er å bruke kallenavn-funksjonen til å sette et nytt navn på personen.

La oss si at du heter Lars Larssen. Jeg gir deg da kallenavnet Emil Emilsen. Da vil du i samtalelista og alle varslene vises som «Emil Emilsen». For å fjerne samtalen fra samtalelista og gjøre det vanskeligere å finne den samtalen, trykker jeg på «ignorer meldinger». Meldingene blir da filtrert bort og havner på samme sted som meldingsforespørsler gjør. Når du da svarer på meldingene fra vedkommende, vises samtalen i innboksen igjen.

Meldingene forsvinner altså ikke, når du søker på vedkommende sin profil og trykker på knappen for å sende en melding, altså den som heter «Melding», dukker samtalen med alle meldingene fra tidligere opp. (Med mindre de er slettet.)
Vis hele sitatet...
Du skjuler jo ikke samtalene ved å endre navn eller flytte den til en annen kategori. Man kan ikke skjule innholdet på et bilde ved å snu den opp ned.
Sitat av 0xFF Vis innlegg
Du skjuler jo ikke samtalene ved å endre navn eller flytte den til en annen kategori. Man kan ikke skjule innholdet på et bilde ved å snu den opp ned.
Vis hele sitatet...
Tror ikke du oppfattet poenget.

Poenget er å sørge for at man ikke ser samtalen i den vanlige innboksen....

Når det gjelder bildet du ønsker å snu opp ned, så må du for all del bare prøve, jeg har null imot det