Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  10 2410
Hei! Jeg vet det er flere tråder her som handler om hvordan lage skakkao, mengder osv. Jeg har forsåvidt oppskriften klar, men jeg bor i en blokk med masse familier og eldre, så lukt er et problem. Har laget litt edibles tidligere, og vet av erfaring at cannabis+varmt fett stiiiiinker, lang vei. Er det noen som har noen tips til å få full utnyttelse av bruningen med minst mulig lukt?
Lag vanlig mat ved siden av (gjerne indisk eller annen mat med mye krydder)
Det overdøver lukten ganske så godt, men ettersom du egentlig bare skal lage skakkao har du ingenting å bekymre deg for.
Lukten blir ikke så ille som du tror den blir, det er bare litt av paranoiaen som følger med.
Har en kompis som bor i blokk, røyker weed og hasj som en svamp i leiligheten, har vært med å laga cannasmør et par ganger og det lukter faktisk ikke så ille.
Anonym bruker
"Ivrig Jerv"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Lukta er såpass mild at du er nødt til å være i samme rom for å kjenne den. Men om du vil være på den sikre siden, pop popcorn eller stek litt bacon ved siden av. Er sikker på at lukta ikke vil bli et problem for deg.
Når jeg bruker kokosfett lukter det mer kokos enn noe annet. Om noen skal klare å kjenne igjen den lukta så er det nok noen som har vært borti det selv. Kokosfett er også sinnsykt effektivt!
Anonym bruker
"Utstø Ørekyte"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Lukten er ikke så kraftig, med mindre du koker opp 20g liksom... Ta på viften, åpne et vinduet, så er du good to go
Sitat av topdogg Vis innlegg
Når jeg bruker kokosfett lukter det mer kokos enn noe annet. Om noen skal klare å kjenne igjen den lukta så er det nok noen som har vært borti det selv. Kokosfett er også sinnsykt effektivt!
Vis hele sitatet...
Har brukt masse kokosfett tidligere, men har selv erfart og lest at det kicker fortere, og er litt mindre "heftig" (ikke det at det ikke er noe heftig) dette er visst pga. At thcen i kokosfett taes opp i magesekken, og ikke leveren. Dette kan være bullshit, gransket det ikke noe særlig da jeg følte meg ganske enig. mener å huske at det kicket etter en 20 minutters tid, vs. 1 time eller mer med smør.. Men takk for alle svar! Jeg prøver meg nok litt forsiktig frem
Sitat av Door145 Vis innlegg
Har brukt masse kokosfett tidligere, men har selv erfart og lest at det kicker fortere, og er litt mindre "heftig" (ikke det at det ikke er noe heftig) dette er visst pga. At thcen i kokosfett taes opp i magesekken, og ikke leveren. Dette kan være bullshit, gransket det ikke noe særlig da jeg følte meg ganske enig. mener å huske at det kicket etter en 20 minutters tid, vs. 1 time eller mer med smør.. Men takk for alle svar! Jeg prøver meg nok litt forsiktig frem
Vis hele sitatet...
Jeg hadde ikke hørt det om at det kicker inn fortere før, men har erfart det samme. Kokosbaserte kapsler kjenner jeg nesten med én gang, kicker bra inn etter 20-40 min. Jeg synes ikke det er noe mindre heftig selv, men jeg har ikke brukt andre metoder så mye.

Satser på det går fint. Stek en pizza i tillegg! GL!
Sist endret av topdogg; 18. august 2017 kl. 19:17.
Kok vann og kanel ved siden av!
Anonym bruker
"Lei Storkobbe"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Bruk brunt.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Bruk brunt.
Vis hele sitatet...
Det er ikke sikkert TS har tilgang på brunt akkurat nå.
Anonym bruker
"Lei Storkobbe"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Spørsmålet var vel hvordan redusere lukt, ikke hva TS har tilgang på akkurat nå....