Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  2 1737
Jeg har gått 4/5 måneder på vidregående design og håndtverk, men jeg har ikke vitnemål som jeg vet om. Jeg har gått 10 ende to ganger på fem forskjellige skoler. Første gangen ble jeg fritatt fra eksamene, også sa barnevernet at de ville at jeg skulle gå 10. på nytt igjen i håp om at jeg skulle gjøre det bedre. det endte opp med utvisning pga mye fravær og bråk med andre elever.

Nå vil jeg begynne på vidregående men jeg vet ikke hvordan jeg skal søke nå som jeg ikke er under barnevernet lenger. Har sendt e-post til forskjellige skoler om plass før skolestart, men jeg er redd for at jeg bare får beskjed om å søke på nytt til våren som jeg ikke vet hvordan jeg skal få til.

Håper å få svar som kan hjelpe kjæresten min tilbake på skolen. takk (:
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Ta kontakt med opplæringsavdelinga i fylket. Dei har stortsett ansvaret for viaregåande opplæring, og kan antakeleg hjelpe med både regelverk og mogelegheiter for skuleplass.
SumFuk's Avatar
Trådstarter
16 0
hun fikk heldigvis skoleplass på første forsøk, som er veldig fint siden det er lenge siden hun har hatt det og, hun ville virkelig tilbake på skolen etter flere år uten.