Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 4278
Anonym bruker
"Klein Kentaur"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hey. Tenkte jeg bare skulle advare/melde at i MITT tilfelle har Lyrica ødelagt toleransen min for hvert eneste rusmiddel for alltid virker det som.

Brukte store mengder Lyrica i en periode for noen måneder siden gikk vel fort en 56 pakning med 300mg på to uker. Brukte det aldri hver dag, men toleransen var skyhøy. De fleste vet vel det at toleranseutviklingen på Lyrica er helt syk. Akkurat som med Phenibut. Greia er det at vanligvis brukte jeg det to ganger i uka, hvor jeg som regel doserte totalt 3-5g i løpet av en dag. Så gikk jeg tom, og bestemte meg bare for å ikke kjøpe mer. Hadde ikke noe merkbare abstinenser eller noe sug etter å ta det. En måned etter dette tar jeg Valium(fra apotek) totalt 20mg for å få en bra buzz. Merket ingenting så tok 30mg til 2 timer senere, og da merket jeg at jeg ble bare "vanlig avslappet" som jeg vanligvis ville blitt av 10mg. 3 uker etter dette tar jeg Xanor - 2mg. Merket ingenting, da tenkte jeg at jeg drar den helt ut og kastet i meg totalt 10mg. Da fikk jeg den vanlige beroligende effekten jeg vanligvis ville fått av 2mg.

Nå begynner å forstå hva som skjer, så helga etter tar jeg litt mer Rivotril enn jeg vanligvis ville gjort. Tar 6mg, og merker at jeg får effekten jeg ville fått av 1mg... Redoserer til jeg er på totalt 15mg, og HER merker jeg at jeg er på det stadiet jeg ville vært på 2-4mg.

Jeg har ikke noe Benzo toleranse og alle tilfellene ovenfor husker jeg klart og tydelig(ikke blackout). Det må være Lyrica som har fucket med GABA reseptorene som gjør at jeg trenger mye mer en jeg vanligvis ville gjort før denne lyrica perioden? Har heller ingen krysstoleranse med andre stoffer som ville ført til at jeg trenger mye. Kan også melde jeg jeg tåler mye mer alkohol før jeg blir full. Drikker minst 1.5 liter 40% hvis jeg skal på fest, også går det som regel et par øl ved siden av der uten at jeg blir totalt blackout wasted.

Hva tenker dere rundt dette?
første tanken som slo meg er at piller er noe dritt, og at du mest sannsynlig har rett mtp toleransen på lyrica fucker opp, men ikke for alltid.
Anonym bruker
"Harm Fjellrev"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Lyrica er skummelt. Har brukt Lyrica fast i flere år pga angst, men etter en stund så forsvant den angst dempende effekten pga økt toleranse. Jeg har nå trappet helt av Lyrica og det har vært en sant HELVETE å trappe ned. Den psykiske påkjenningen tok nesten knekken på meg. Lyrica kan være en reddende engel for mange, men folk flest skjønner ikke konsekvensene av langvarig bruk.

Slutt med Lyrica og la det gå noen måneder så skal du se at ting blir bedre!
Anonym bruker
"Klein Kentaur"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Men du forstår ikke. Jeg har ikke tatt Lyrica på 5-6 måneder, og den sinnsyke toleransen på alt som påvirker GABA er der fortsatt. Som jeg også skrev tok jeg det som regel to ganger i uka(hendte at det ble 3-4), så var heller aldri fysisk avhengig. Jeg har bare en teori om at det er Lyrica bruken som forårsaket dette.
Hva får deg til å tro at pregabalin har ødelagt tolleransen din for alltid? Det du nevner er interessant. Jeg skulle gjerne hatt nedsatt effekten hos enkelte gaba agenter, som benzoer og spesielt alkohol. Har du prøvd en enzym hemmer/syrepumpe hemmer?
Anonym bruker
"Klein Kentaur"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Fordi det var etter den perioden hvor jeg så og si ikke brukte noe annet enn Lyrica at jeg fikk en sinnsyk økning i toleranse av alt som har noe med gaba å gjøre.
Ja det har jeg fått med meg. Men du svarer ikke på spørsmålet mitt, hvorfor tror du at lyrica har ødelagt tolleransen fin permanent/for alltid? Hvor store kunnskaper har du om gamma amino systemet?
Anonym bruker
"Harm Fjellrev"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Lyrica kan fucke med deg i flere måneder/år etter misbruk. Søk å les litt på nettet hva folk skriver. Det er en gruppe på FB som heter "lyrica survivors" og det sier sitt. Du har nok ikke ødelagt noe permanent, men det kan ta laaang tid før systemet ditt blir normalt igjen.
Anonym bruker
"Klein Kentaur"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
For alltid var vel kanskje litt å ta i, men hittil har det hvertfall virket sånn. Har ikke mye kunnskaper om GABA, bortsett fra sammenhengen det har med visse medikamenter og rusmidler. Å hvorfor noen av agonistene virker mot angst, og andre mot epilepsi.
Er man ganske innkjørt på noe som har påvirket Gabaa over lengre tid. Så tar det også en stund før den blir justert tilbake til normalen. Her er tid din løsning, been there.

Sitat av Sluzzz Vis innlegg
Er man ganske innkjørt på noe som har påvirket Gabaa over lengre tid. Så tar det også en stund før den blir justert tilbake til normalen. Her er tid din løsning, been there.
Vis hele sitatet...
Du er relativt uheldig med mottaket om det har gått 1 måned og du merker ingenting. Kanskje metaboliserer det du det dårlig?
Sist endret av Sluzzz; 6. august 2017 kl. 00:42. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.