Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  16 5781
Jeg har nylig møtt en utrolig nydelig og sjarmerende jente,vi har det utrolig fint sammen og har masse felles interesser.
Problemet er at hun bruker amfetamin daglig og stikker regelmessig til andre byer å fester, noe jeg klarte å akseptere i begynnelsen.
Men nå, etter et par måneder og noen uker til skole start merker jeg presset og huekjøret,jeg skjønner at dette er et forhold som kommer til å bli destruktivt i lengden og at det mest sannsynlig kommer til å ende.
Men en del av meg ønsker at dette kan ordne seg,at hun tar seg sammen.
jeg har ikke gitt henne noe ultimatum enda, men tenker å gjøre det før skolestart.
Noen som har innspill eller råd?
Anonym bruker
"Intolerant Berggylt"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Kan være greit å begynne å diskutere hva du synes tidlig. Ganske spesielt å ikke ha sagt noe for plutselig å komme med ultimatum, du gir jo intet spillerom for forbedring utenom på stående fot. Hovedsaklig slutter man ikke for andre enn seg selv, så hun må selv innse eller ønske å slutte å bruke stoff.
Jeg vil kynisk foreslå å begynne på skolen uten bagasje og masse rør å tenke på.
Du skriver dere møttes nylig, og det kan kan være mye å spare på å kutte ut leken nå før du føler enda sterkere for henne.
Kan nesten garantere deg at denne jenta ikke vil forandre seg for deg, og jenter er svært dårlige på ultimatum.
Jenter på pepperkjøret er også av typen som kommer til å skjære deg med kniv en dag.
Jenter på kjører er fuckings bad news. Gjør deg selv en tjeneste og gi faen i det der. Drop it like its hot(as lava).
Styr unna for all del. Dama kommer ellers til å ruinere deg.
Skjedde søskenbarnet mitt. Han satt igjen med miliongjeld og dama stakk når det ikke var mer penger å hente.

Styr unna
Anonym bruker
"Særegen Valp"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Jeg er på en måte enig med det meste som er skrevet over her, men jeg tror absolutt det er mulig å forandre seg for kjærligheten, det er vell det eneste som kan forandre en person. Spørsmålet er om det er du som kommer til å forandre henne, eller om hun kommer til å forandre deg (til det negative).
Nå er dessverre slik at en ikke kan fortandre andre mennesker, men du kan forandre deg selv.
Klem fra Betty
Sitat av PurFaen Vis innlegg
Noen som har innspill eller råd?
Vis hele sitatet...
I flg Bruce K Alexander blir man ikke avhengig av et stoff, det ligger noe under, noe vedkommende kanskje ikke selv tør å røre ved. Stoffet er kun noe vedkommende benytter til selvmedisinering for å unngå å røre ved det faktiske problemet; dersom du er interessert i temaet kan du få et kjapt og noe grunt overblikk her: https://www.youtube.com/watch?v=ao8L-0nSYzg evt lese ei bok på emnetBruce K Alexander - Globalization of Addiction
Har selv vært i en lignende situasjon tidligere. Det beste du kan gjøre er dessverre å avslutte forholdet først som sist. Det virker som at du har innsett det innerst inne: det kommer ikke til å vare.

Slik tenkte jeg også, men valgte lenge å ikke bry meg. For det er sant som de sier: Kjærlighet gjør blind.

Så en dag kommer tidspunktet der du bryter sammen, innser at du ikke klarer mer, men da er du kanskje allerede så langt inni det at det er vanskelig å gå ut.

Gjør deg selv en tjeneste og avslutt det. Du kan ikke endre henne. Du vil finne deg en ny
NOOOOOOOOOOOOOOOOOO-
robhol's Avatar
Sitat av fxxked Vis innlegg
I flg Bruce K Alexander blir man ikke avhengig av et stoff, det ligger noe under, noe vedkommende kanskje ikke selv tør å røre ved. Stoffet er kun noe vedkommende benytter til selvmedisinering for å unngå å røre ved det faktiske problemet; dersom du er interessert i temaet kan du få et kjapt og noe grunt overblikk her: https://www.youtube.com/watch?v=ao8L-0nSYzg evt lese ei bok på emnetBruce K Alexander - Globalization of Addiction
Vis hele sitatet...
I følge alle som faktisk vet hva de snakker om, er dette bullshit.

Jeg sier ikke at det ikke finnes psykologiske issues som kan få folk til å misbruke alkohol og andre stoffer, men å avfeie alt mulig som det blir for teit. Det er velkjente mekanismer bak fysisk avhengighet for en hel haug forskjellige stoffer.

Nå har jeg all respekt for Kurzgesagt i de fleste tilfeller, men her bommer de.
Sist endret av robhol; 28. juli 2017 kl. 21:11.
Sitat av robhol Vis innlegg
I følge alle som faktisk vet hva de snakker om, er dette bullshit.

Jeg sier ikke at det ikke finnes psykologiske issues som kan få folk til å misbruke alkohol og andre stoffer, men å avfeie alt mulig som det blir for teit. Det er velkjente mekanismer bak fysisk avhengighet for en hel haug forskjellige stoffer.

Nå har jeg all respekt for Kurzgesagt i de fleste tilfeller, men her bommer de.
Vis hele sitatet...
Hvem alle?
Sitat av robhol Vis innlegg
Nå har jeg all respekt for Kurzgesagt i de fleste tilfeller, men her bommer de.
Vis hele sitatet...
Ikke det at jeg mener du har helt feil, men hvordan mener du videoen bommer? ( om det er den du snakker om )

Men ta f.eks siruvasjonen i tråden her som eksempel: Jenta sliter med et rusproblem, det kan godt hende det er som Robhol sier at hun nødvendig vis ikke hadde noen spesielle underliggende problemer før hun startet og bare rett å slett ble "Kjemisk huket på kroken".

Det er her videoen begyner å relatere til nettopp denne situasjonen. Altså hun møter en fin fyr som digger hu, men TS vurderer allerede å gjøre det slutt fordi hun er hekta på stoff. Å det er sikkert ikke bare han som har/kommer til å stenge henne ute fra det "vanlige" miljøet pga stoff bruk.

Det er åpenbart at folk stenger hun inne i sitt eget lille fengsel, bare les innlegga her, selv fra folk som sikkert til tider bruker selv sier at hun er bad news helt uten å kjenne personen eller vite hvordan hun reagerer på amfetamin. Det er da det er vansklig å slutte, de eneste du har rundt deg til slutt er folk fra sitt miljø, der alle ruser seg hele tiden.

Poenget mitt er at det er utrolig vansklig å slutte med rus i ett hardt rusmiljø fordi alle du er med ruser seg og frister deg hele tiden og det blir også rart å skulle henge med de folka mens man selv prøver å være nykter selv. Alternativet er da å droppe de vennene, men da sitter man plutselig helt alene med alle psykiske problemene som følger med å slutte med tyngere stoffer, det er også ofte hardt for psyken å sitte alene.
Dette blir som å gå fra sone i fengsel til å bli flyttet over på isolat! Og de allerfleste velger å vende til bake til gammle venner og vaner....

Dette jeg har skrevet nå er basert på egen erfaring og folk jeg kjenner sin erfaringer. Å jeg synes youtube videoen ikke nødvendigvis er spot on i alle rus situvasjoner men kan etterhvert delevis relateres til de fleste rus situasjoner

Folk hatert og frykter alt de ikke skjønner eller forstår.
Og all den propagandaen mot rus oppigjennom hjelper ikke akuratt folk med å forstå, det handler kun om å male fanden på veggen. Sikkert 90% av alle "straighte" folk kommer til å dømme og skyve unna seg de som ruser seg på noe annet en alkohol uansett omfanget.

Til TS:
Jeg skjønner du må tenke på deg selv og ikke fucke opp for deg selv pga noen andre sine problemer, men om du virkelig er glad i ho, så ville jeg holdt det gående til du ser at dette ikke gå lengere. Ikke gi hun noen ultimatum med en gang, snakk heller med henne å si at daglig rusbruk ikke kommer til å fungere i forholdet deres, ikke si at hun aldri kan bruke igjenn, men at det må bli når det er fest eller andre anledninger det passer å ruse seg i.

Fuck... enda en wall of text fra meg. Sikkert ingen som gidder å lese engang, men so be it, dette er det jeg mener =)
▼ ... noen uker senere ... ▼
Gnomosaur
PurFaen's Avatar
Trådstarter
Gjorde det mest fornuftige, kjørte henne med til dyrelegen å lot henne sovne stille inn.. Gjorde det slutt hardt å brutalt, innså at jeg har nok i bagasjen fra før av og at jeg minsker sjansen til et bra liv hvis jeg forsetter.
Sist endret av PurFaen; 13. august 2017 kl. 12:33.
Jeg har hat mange damer som har vært "på kjøret". Det valgte seg selv. Det går aldri bra... sorry...
Sitat av PurFaen Vis innlegg
Gjorde det mest fornuftige, kjørte henne med til dyrelegen å lot henne sovne stille inn.. Gjorde det slutt hardt å brutalt, innså at jeg har nok i bagasjen fra før av og at jeg minsker sjansen til et bra liv hvis jeg forsetter.
Vis hele sitatet...
Eh hæ? Snakker du om katta di eller ei virkelig dame?
Sitat av Husemann Vis innlegg
Eh hæ? Snakker du om katta di eller ei virkelig dame?
Vis hele sitatet...
Setter en tier på at dette var en metafor
Om du føler forholdet er destruktivt anbefaler jeg ikke ha ett slikt forhold, hold dere til å være venner, kanskje friends with benefits. Eventuelt gi henne ett ultimatum, hvis det ikke følges opp burde du lese denne kommentaren en gang til.
Ett destruktivt forhold er ikke bra å du merker kanskje ikke hvor virkelig konsekvensene kan bli for din mentale helse enda, men en dag vil du det å da blir du å angre på at du ikke brukte hue ditt litt mer å fulgte opp dine egne tanker. Ikke la følelsene styre tankene, hvis deg selv og følelsene hvem som er sjefen.