Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 2088
Trenger kontorstol. Usikker på om jeg skal gå for Markus hos Ikea eller en DXRacing (eventuelt AKRacing). Er det noen som har prøvd begge deler? Og er det noe særlig forskjell mellom de ulike nivåene hos DXRacing? Hva er forskjellen i så fall på Formula, Drifting og King? Kun noen hundrelapper skiller så kan ikke være all verden.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitteredskaper er svært individuelt. Kva du liker kan ingen her inne svare på, og du må nesten prøve begge, og sjå kva du liker best.

Generelt er eit godt tips å gå for ein stol der du kan velje mange forskjellige sittjestillinger, slik at du enkelt kan variere. For min del er Håg Capisco genial i så måte, med gode variasjonsmogelegheiter. Andre foretrekker andre typer sitteredskap. Men pass på at du ikkje har ei statisk stilling.
OK, poeng, får se om noen selger DXRacing eller lignende i butikk så jeg kan få prøve å sitte i en før jeg bestemmer meg, men fortsatt interessant å høre generelle innvendinger. Googlet som en gal for å finne negative tilbakemeldinger på stolene ettersom det meste jeg leser kun er fornøyde kunder. Er ikke veldig stor misnøye, så tyder vel på de fleste er fornøyd uavhengig av hvilken av de to de landet på - og mest sannsynlig blir jo jeg det og. Dog irriterende å måtte returnere så tunge gjenstander etc.
Jeg har ikke testet DX eller AKRacing stolene men jeg er iallefall veldig fornøyd med min MARKUS stol. Den har vel overlevd 2 eller 3 TG turer nå og lever i beste velgående. Eneste jeg savner er at jeg kan lene meg bakover i den (les: vippefunksjon)
Hvorfor kan du ikke bruke vippefunksjonen på din stol?
Markus har jo idag hvertfall denne funksjonen.
Jeg har denne stolen:

https://www.komplett.no/product/8102...-gaming-chair#

Og er kjempefornøyd! Byggkvaliteten er bra og den sitter som en sportstol fra bil rundt kroppen. Kanskje litt hardt etter 4-5 timer, men da er det på tide å bevege litt på seg uansett. Anbefales!
Sitter i en Markus, og har gjort det lenge. Jeg ville holdt meg unna. Den er ikke spesielt god å sitte i...

* Armlenene er ubrukelige, siden de ikke er mulig å justere
* Stolen er ikke mulig å justere lav nok
* Knirker
* Dårlig for ryggen (min)
* Skinn er svett å sitte på
Jeg har prøvd begge to, og vil si at DXRacer er en veldig grei stol.
Det eneste jeg missliker med den er at den føles litt hard å sitte i, men igjen, en veldig fin stol med masse muligheter for personalisering!