Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  13 4267
Lurer på om folk har noen gode forslag til VPN eller proxyer jeg kan bruke for å surfe annonymt.

Helst noe som ikke reduserer hastigheten alt for mye.

Og det bør være gratis.
Har brukt Private Internet Access i flere år nå, veldig gode hastigheter og godt utvalg av vpn/ip destinasjoner.
Ikke gratis, men absolutt verdt pengene syns jeg.


Edit: betaler 40$ i året.
Sist endret av ZELDUR; 23. mai 2015 kl. 01:35.
Trådstarter
11 0
Takk. skal vurdere den
Direktør
Lunar's Avatar
De beste du kan bruke er faktisk host1.no og bruk norsk freakforum (altså nFF) som referanse/bonus kode så får du rabatter, de har mye bedre kundeservice enn private internet access og er norske! Sikrere! ++ samt at de har openvpn, om du skal ha det hos PrivateInternettAcess må du betale ganske mye, de fleste pakkene er kun l2tp..

www.host1.no

-Lunar
▼ ... noen uker senere ... ▼
@Lunar: Jeg tror muligens du har litt utdatert informasjon.

PrivateInternetAccess støtter PPTP, OpenVPN og L2TP. Det koster deg ~300kr i året for 5 aktive tilkoblinger fra 18 forskjellige land. (fint hvis du vil gjennom en regionsperre)

Pakken fra host1 med rabatt fra nFF koster deg ~1000kr i året, gir deg kun en (så vidt jeg kan se) aktiv tilkobling fra enten Norge eller USA, og støtter for øyeblikket kun OpenVPN.

Kundeservicen er sikkert mye bedre hos host1, men de er ikke billigere, og jeg ser ikke hvordan de er sikrere.
Det vil vel være enklere for norske myndigheter til å evt. kreve innsyn hos en host som er stasjonert i Norge enn en VPN tilbyder som er whereever? Så kanskje det faktisk er mindre sikkert?
Sitat av frtoretang Vis innlegg
Det vil vel være enklere for norske myndigheter til å evt. kreve innsyn hos en host som er stasjonert i Norge enn en VPN tilbyder som er whereever? Så kanskje det faktisk er mindre sikkert?
Vis hele sitatet...
Det krever dog at leverandøren faktisk har noen logger å utlevere, noe en VPN leverandør ikke bør ha grunn til å ha. (Bruker proxy.sh selv)
▼ ... over en uke senere ... ▼
Men finnes det noen VPN sider som er gratis som fungerer greit? Eller er det helt borte/kun prøveperioder?
King of Spooning
Acidous's Avatar
Sitat av entusiasten747 Vis innlegg
Men finnes det noen VPN sider som er gratis som fungerer greit? Eller er det helt borte/kun prøveperioder?
Vis hele sitatet...
Det er vel som alltid slik at du ikke kan få i både pose og sekk.
En gratis VPN som fungerer bra er en selvmotsigelse i seg selv.
Prøv Astrill, eller Mulvad Astrill lagrer "litt" om deg, mens Mulvad angivelig ikke. Begge gir mulighet til å velge server i forskjellige land, men jeg ville valgt Mulvad for sikkerhet. Personlig mening

https://www.astrill.com

https://mullvad.net/en/
Bruker NordVPN, de er helt greie. Kan bruke dem på 6 PC'er samtidig så holder firmaet bak til i Panama så de følger lovene der nede. Med andre ord er det ingen logging eller noe, prisene er også greie - mange forskjellige kuponger du kan bruke også.

Bruker HMA VPN selv og er veldig fornøyd, mange ulike IP adresser og velge mellom fra veldig mange land.
Etter hva jeg har lest er de blitt kåret til den beste VPN provider.

Koster forøvrig penger, noe man må ut med hvis man skal ha kvalitet.
Sitat av pkk1990 Vis innlegg
Bruker HMA VPN selv og er veldig fornøyd, mange ulike IP adresser og velge mellom fra veldig mange land.
Etter hva jeg har lest er de blitt kåret til den beste VPN provider.

Koster forøvrig penger, noe man må ut med hvis man skal ha kvalitet.
Vis hele sitatet...
De har bra software og masse servere osv. men HMA samarbeider med Politi og logger alt du gjør så kommer aldri til å kjøpe fra dem igjen.

https://invisibler.com/lulzsec-and-hidemyass/
▼ ... over en måned senere ... ▼
Vil anbefale hotspot shield, (hss) om du skal ha en bra vpn