Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 3896
Noen som har tips til gratis/virus fritt enkelt opptaksprogram for lyd?

Vil rippe radioprogrammer fra NRK som ligger i arkivet, real time...

Men kan jeg gjøre det på en smartere måte som en YouTube downloader?

Å gjøre det real time blir stress, og av og til hakker forbindelsen og skaper avbrudd.

Vil rippe masse musikk radioprogrammer og ha med meg på ferie på flyet, dauer av kjedsomhet på en lang flyreise
Audacity var et veldig enkelt, gratis og brukervennlig lite program for å ta opp og redigere lydfiler. Veldig greit å kunne klippe litt i filene, dele opp programmene om du tar opp en serie podcaster i en fil mens du gjør noe annet f.eks.
Skal se om jeg ikke finner det programmet, er ikke lett i internett jungelen hvor du lokkes til å laste ned spyware og adware.

Hadde håpet jeg kunne laste ned hele programmet i et "jafs" som på YTD downloader på youtube.

Eller i beste fall automatisert det litt. Real time kommer til å ta dritlenge!!!
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
På samme måte som med nett-tv. Bare at du bytter ut tv.nrk.no med radio.nrk.no

Sett avspillingstype til hls-lenke, grab lenka, mat ffmpeg e.l. med lenka, og lytt.

ffmpeg -i "lenke" -c copy Foobar.aac gir godt resultat.

Hastighet på nedlastinga er ikkje svært god - omtrent 1Mb/s, så du får litt grovt regna lasta ned i 10-20-gangen av realtime.
Sist endret av vidarlo; 7. mars 2015 kl. 20:19.
Nice, var det jeg håpet på

Vet det er en føljetong med åssen en skal rippe nrk nett tv så jeg får finne den fram og bare bytte som du sier. Hvis jeg får det til sparer det meg for sinnsykt med arbeid og fyller opp mobilen til ferie... Håper den er sånn step by step idiotsikker
wx_nrk virker start "drag_drop_radio.exe".
Er skrevet så man unngår kø prinsippet,flere linker kan dras inn samtidig.
Noe som øker nedlasting hastighet.
Sist endret av snippsat; 8. mars 2015 kl. 15:15.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Trådstarter
takk takk, jeg tester ut det drag drop programmet nå.

Først fikk jeg ikke programmet til å funke, men måtte pakke det ut med 7-zip istedenfor et gammelt Zip program jeg brukte.

Det eneste som er litt dumt er at det ikke viser hvor langt programmet er lastet ned. Men etterhvert som jeg lærer tingene å kjenne vil jeg jo vite hvor mange MB et 1 times musikkprogram tar, og hvor lang tid det tar å laste det ned.

Dette lover veldig bra, helt genialt å kunne lagre programmet slik på en enkel måte.

Nice, et 3 timers radioprogram tikka inn på ca. 300MB Dette var genialt enkelt og sparer meg for masse arbeid å rippe dette manuelt. Når jeg reiser på ferie kommer jeg til å ta med meg TV programmene på mobilen og se dem på flyet så jeg slipper å daue av kjedsomhet Takk!
Sist endret av Tekniker2; 28. mars 2015 kl. 17:03. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
VLC virker iallfall på NRK nett-TV.