Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  318 57462
når jeg prøver å kjøpe tryllestav, kommer det bare "FAILURE!!!!" har prøv å klikke på alle tre, men samme skjer hver gang :S

edit: når man skal kjøpe ting under lokale butikker, hadde jeg funnet det mer behagelig om du hadde brukt type="checkbox" istedenfor type="radio" slik at man slipper å gå frem og tilbake på siden når man skal kjøpe flere ting
Sist endret av CuziikFTW; 14. mars 2011 kl. 17:25.
Se på forrige side
ja, ok. her det det nok meg som skummleste lit for fort... :P

edit: synes det burde være en/flere metoder å tjene penger, har prøv å dra på utflukt to ganger, men får ingenting, det gjør egentlig at jeg har lyst til å slutte å spille... gjør det lett å tjene nok penger til at man greier seg i noen timer, men når du når en viss lvl tjener du ikke nok på det... håper du skjønte hva jeg mente :P
Sist endret av CuziikFTW; 14. mars 2011 kl. 17:34.
Når jeg trykker på å kjøpe tryllestav til 25 galleoner oppdateres det med meldingen "FAILURE!!!!!"

Fungerte etter jeg hadde vært en tur i den forbudte skogen. Yeah
Fittetryne
- Det burde vært en nedtellings-funksjon på magitrening, slik som på utflukter.
- Går ikke å selge noe når man bare har én av dem (Antall: 1). Blir sendt til tryllestav-info.
- Litt mer oversiktlig på "Dine eiendeler".
- På trylleformler burde det stått hvilke trylleformler du _har_ "kjøpt" aka bare de resterende du har igjen blir stående etter du har kjøpt en formel.

Ellers veldig kult spill
Sist endret av StiSko; 14. mars 2011 kl. 22:25.
Sitat av AndreasWB Vis innlegg
Hva mener du? Du leverte det inn og fikk samme oppdrag på nytt?
Vis hele sitatet...
Jeg trykker på lever, men ingenting skjer. Akkurat som om innlever knappen ikke fungerer. Står bare at jeg har 5/5 gyldne fluesopp.
(° ͜ʖ °)
Zyke's Avatar
Sitat av Mongotryne Vis innlegg
Jeg trykker på lever, men ingenting skjer. Akkurat som om innlever knappen ikke fungerer. Står bare at jeg har 5/5 gyldne fluesopp.
Vis hele sitatet...
Vi får vel bare vente til godeste anjohan kommer rundt og fikser det.
Fittetryne
- Det går ikke å fullføre oppdrag nr 3 i elevomsorgen selvom du har 5/5.
(° ͜ʖ °)
Zyke's Avatar
Sitat av StiSko Vis innlegg
- Det går ikke å fullføre oppdrag nr 3 i elevomsorgen selvom du har 5/5.
Vis hele sitatet...
Nei, det er flere som har det problemet, meg inkludert. Men, godeste anjohan har ikke vært aktiv her siden kl 15:35 i går. Så han ser vel dette snart og får fikset det.
- Det går ikke å fullføre oppdrag nr 3 i elevomsorgen selvom du har 5/5.
Vis hele sitatet...
På forsiden til Anjohan står det:

Når det kommer til lekser og Fred & Frank's EO, så visst det ikke går an å fullføre oppgaven/leksen du er kommet til, så er ikke den leksen/oppgaven helt ferdig enda. Test den jevnlig for å se om den er ferdig!
nice work. har altid ønsket å lage noe lignedne spill. men får aldri det til. hva skal til for å lage slikt vis jeg kan spørre
Sitat av the-mazter Vis innlegg
nice work. har altid ønsket å lage noe lignedne spill. men får aldri det til. hva skal til for å lage slikt vis jeg kan spørre
Vis hele sitatet...
Du må kunne et valgfritt programmeringsspråk som passer til ditt bruk, helst litt webdesign, og være veldig tålmodig.

I anjohan's tilfelle er det brukt PHP, og du kan lære mye av det på w3schools.com.
Dette er ikke ment som kritikk, men hellet et tips til deg.

1: Når jeg leser litt rundt om kring, får jeg inntrykk av at "Anjohan.net" nevnes veldig mye! Dette virker lite seriøst, ikke svar ( er bare beta ) bare fjern det i banner feks og nederst. Virker mye mer serriøst da.

2: Etter å ha lest gjennom tråden får jeg inntrykk av at du stresser litt når du koder ( been there done that ) men du må virkelig ta det med ro! Les gjennom koden din, planlegg den litt før du begynner. Og sjekk den NØYE etterpå og test den ut, ikke bare hiv ut kode. Da havner du fort i saksa. Og det kommer fra en som har holdt på noen år med programering.

3: Burde absolutt vært lagt inn noe som gjør at det blir lettere å tjene penger finne items, slik at når du går opp i gradene blir det værre. Man føler fort man står på samme plass og venter på at du ska ut i skogen å finne stuff.

4: Dine eiendeler, du burde heller legge inn checkboser der, slik at man kan selge flere ting, eventuelt ha en boks der du skriver hvor mange eiendeler du vil selge av hver enkelt slag, eventuelt en "selg" knapp på siden av hvert item, tar fort alt for lang tid å selge mange ting, pluss at siden er litt uoversiktelig.

5: I butikken burde det kanskje være noe som indikerer hva du eier?

6: VIP, denne er det ingenting på, og burde fjernes.

7: Kontakt, FAQ, og kontoret? Burde det kanskje en av dem kuttes ut? Ser ikke helt vitsen med alle tre.

Det var det jeg kom på i starten, ellers liker jeg ideèn din, fint at noen tenker litt anderledes enn mafia wars etc.
Kontakt meg litt, så kan jeg se over litt kode, og gi deg tips til hvordan du kan gjøre ting anderledes En er jo aldri færdig utlært vettu.. Lykke til!

Flere bugs

1: Du kan ikke sende penger til en annen bruker "Du kan kun bruke tall!" får man opp da
2: prøver man å kjøpe en tryllestav før man har kjøpt noe annet, får man error
3: Går det virkelig ikke ann å bytte tryllestav? Dette er jo litt kjedelig, kjøpte jo den billigste for å spare penger i starten.
4: Nedtelling på å trene trylleferdigheter. Greit at når nedtellinga var ferdig, refresha den siden.
5: Brukere burde kanskje hatt en rekkefølge av et slag? Etter navn kanskje? Søk funksjon om dette er viktig?
En siste bug: MySQL Error: You have an error in your SQL syntax; check the manual that corresponds to your MySQL server version for the right syntax to use near '' at line 1Voldemort sier (27.03.11 17:37): I kommentarer du kan legge igjen til brukere

...user=Draco malpang
Er vel vanlig at man bruker id til brukerne, og ikke navnet.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Virkelig smooth med avrundede kanter
CSS-kode? Leter etter noe lignende til en blogg, kan du sende en PM men hvordan du klarte det?
Anjohan's Avatar
Trådstarter
Sitat av Asus_eee_pc_900 Vis innlegg
Virkelig smooth med avrundede kanter
CSS-kode? Leter etter noe lignende til en blogg, kan du sende en PM men hvordan du klarte det?
Vis hele sitatet...
border-radius: 15px;

Håper det kommer til nytte!
(° ͜ʖ °)
Zyke's Avatar
Anjohan, har du noen planer om å fikse lekse 2, jeg har alle ingredienser + utstyr men knappen for å gjøre leksen dukker ikke opp. Og for fred og franks EO oppdrag 3 har jeg hele 17/5 gyldne fluesopper men jeg kan ikke levere dem inn.
Anjohan's Avatar
Trådstarter
Sitat av AndreasWB Vis innlegg
Anjohan, har du noen planer om å fikse lekse 2, jeg har alle ingredienser + utstyr men knappen for å gjøre leksen dukker ikke opp. Og for fred og franks EO oppdrag 3 har jeg hele 17/5 gyldne fluesopper men jeg kan ikke levere dem inn.
Vis hele sitatet...
Funksjonene for den leksen og det oppdraget er ikke 100%. Har en pause ifra produksjonen av spillet akkurat nå, men, som alltid, vil jeg returnere til det igjen.
Har du noen ca ETA? Er greit å vite når man kan begynnte å spille igjen.
(° ͜ʖ °)
Zyke's Avatar
Da smører jeg meg bare med tålmodighet.
Anjohan's Avatar
Trådstarter
Sitat av stianiquniez Vis innlegg
Har du noen ca ETA? Er greit å vite når man kan begynnte å spille igjen.
Vis hele sitatet...
Hmm, vanskelig å forutsi. Skal snart ha en ny cellegiftkur, men etter den er det godt mulig jeg begynner å kode igjen - tidlig mai? Satser på å være ferdig innen Oktober dette året. Altså HELT ferdig med spillet!
Får bare opp feilmeldingen "FAILURE!!!!!" når jeg skal kjøpe tryllestav.
Ganske morsomt
Har så vidt begynt, men det er jo utrolig morsomt og sitte der og surre rundt..
Kjempe bra arbeid
Anjohan's Avatar
Trådstarter
Sitat av LTe Vis innlegg
Ganske morsomt
Har så vidt begynt, men det er jo utrolig morsomt og sitte der og surre rundt..
Kjempe bra arbeid
Vis hele sitatet...
Tusen takk!

Og skal se om jeg får fikset den FAILURE-meldingen ganske snart. Har nok glemt å sjekke om kjøp av tryllestaven var negativ - trodde det var fikset.
Fikk kjøpt meg tryllestav etter at jeg gikk en tur i Den forbudte skog.

Men hadde vært kult vis du hadde fått lagd et "forum" der. Vet at chaten er der. Men litt rotete og skive der.

Og at man kan legge til et eget profilbilde
Sist endret av OsteCas; 10. april 2011 kl. 17:36.
Får heller ikke sendt galleoner til en kompis...
Hvor ble det av prefektene *hint hint* :P
Anjohan's Avatar
Trådstarter
Asus, det hadde jeg helt glemt - sa jeg kom til å gjøre det! :P Jeg regner med at det blir utsatt til spillet blir litt større.

Jeg lover nå å bli flinkere med å bruke denne tråden når det kommer til oppdateringer osv. slik at dere kan få innblikk i hva som har blitt endret (om det er synlig eller ikke).

Bugfixes:

* Du kan nå selge alt du har i 'Dine eiendeler', uavhengig av antall
* Du kan nå sende galleoner til andre brukere og får ikke opp feilmeldingen "Du kan kun bruke tall!"
Vis hele sitatet...
Endringer:

* IP-adresse til brukere som sender galleoner blir logget, samt. ip-adressen til den som mottar. Om begge IP-adressene er den samme, blir galleonene refundert. Dette er for å forhindre at brukere lager flere kontoer, sender galleoner til seg selv og blir ennå rikere. Ved innlogging blir nemlig Ip-adressen fornyet.
Vis hele sitatet...
Sist endret av Anjohan; 13. april 2011 kl. 15:00.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Når du øver magiferdigheter å det står du har tjent huset ditt poeng, forsvinner poengene.
Når du venter på å gjøre en utflukt, og siden er åpnet og siden teller ned, burde den refreshe når den er nådd null sekunder.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Stiller gjerne som Prefekt i fremtiden (A) liker faktisk siden din kjempe godt! i hvertfall i forhold til Galtvortskolen.net.. Syns det liksom er 90% chat der..
<?php echo 'VIF'; ?>
datagutten's Avatar
Tørkede nesler lå to ganger under eiendeler med henholdsvis 2 og 1 antall, men når jeg solgte en av de forsvant begge og jeg fikk bare en galleon.
Det er også vanskelig å tjene galleoner i forhold til hvor mye utstyr man trenger.
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Da er jeg igang igjen med Anjohan.net (Harry Potter RPG)!

Nå har jeg begynt å modifisere gamle funksjoner, og jeg har gjort mange endringer i design og funksjon på de forskjellige sidene.

www.anjohan.net

Nytt:

- Menyen er mer oversiktlig og penere å se på
- Storsalen (chatten) er forbedret og ser penere ut
- Rapporter elev-verktøyet har fått en viktig rolle for moderering, men også for de forskjellige husene da man kan opptjene poeng.
- Utflukt har endret navn til "Dra på en utflukt", og det står nå hva man kan opptjene på de forskjellige valgene.

Forslag og tilbakemeldinger er hjertelig velkommen!
første jeg kan si er at jeg ikke like mouse-over effekten i menyen jeg får opp på forrsiden. Det at det endrer størrelse og justeringen blir annerledes når jeg tar musa over var ikke noe fint. Fint om du kan finne en litt bedre mouse-over effekt.
Sitat av etse Vis innlegg
første jeg kan si er at jeg ikke like mouse-over effekten i menyen jeg får opp på forrsiden. Det at det endrer størrelse og justeringen blir annerledes når jeg tar musa over var ikke noe fint. Fint om du kan finne en litt bedre mouse-over effekt.
Vis hele sitatet...
Wut? Hvilken nettleser bruker du?
Sitat av Anjohan Vis innlegg
Wut? Hvilken nettleser bruker du?
Vis hele sitatet...
Google-chrome

Det ser ut som teksten blir gjort Bold når jeg tar musen over. Greit nok å indikere hva man har musen over, men elementene som står ved siden av blir da flyttet en millimeter hver sin vei. Noe som var litt småplagsomt, og ikke fint.

Edit: Problemet er ikke der i Internett Explorer.

Edit2: Oppdaterte siden, og nå ser det ut som det er fikset ^^
Sist endret av etse; 30. september 2011 kl. 14:01.
Sitat av etse Vis innlegg
Google-chrome

Det ser ut som teksten blir gjort Bold når jeg tar musen over. Greit nok å indikere hva man har musen over, men elementene som står ved siden av blir da flyttet en millimeter hver sin vei. Noe som var litt småplagsomt, og ikke fint.

Edit: Problemet er ikke der i Internett Explorer.

Edit2: Oppdaterte siden, og nå ser det ut som det er fikset ^^
Vis hele sitatet...
Gode greier
Gjerne skriv stor-middels-liten sjanse bak utfluktene
Oppdateringer:

- Glemt passord-funksjon endelig lagt til.

- Dra på en utflukt: mye lettere å tjene galleoner, og det står nå også hvor stor sjanse det er for at handlingen lykkes.

- Profilbilde på brukerside (endre bildet på "forandre profil").

Holder på med:

Ny lekse, evt. nytt oppdrag.

Sitat av killkalle1 Vis innlegg
Gjerne skriv stor-middels-liten sjanse bak utfluktene
Vis hele sitatet...
Jupp, gjort
Sofistikert ung mann
Spankyboii's Avatar
Okei, jeg ble sykt deppa når noen allerede brukte brukernavnet "Spankyboii"
Sist endret av Spankyboii; 2. oktober 2011 kl. 14:16.
OPPDATERING - Klokken 14:39 - 02.10.2011

- Utflukt: du risikerer nå å tape galleoner under en utflukt om du ikke har pengene dine på konto.

- Du trenger ikke lenger PIN-koden din for å ta ut penger på konto i Flirgott.

Sitat av Spankyboii Vis innlegg
Okei, jeg ble sykt deppa når noen allerede brukte brukernavnet "Spankyboii"
Vis hele sitatet...
Sikker på at det ikke er du selv som har registrert det navnet for en stund siden?
Sitat av Anjohan Vis innlegg
Oppdateringer:

- Glemt passord-funksjon endelig lagt til.
Vis hele sitatet...
Denne burde ikke bare sende brukernavn, men også passord. Jeg var registrert fra før, og nå sitter jeg med passordet til brukeren min, men ikke selve brukernavnet.
Sitat av Legende Vis innlegg
Denne burde ikke bare sende brukernavn, men også passord. Jeg var registrert fra før, og nå sitter jeg med passordet til brukeren min, men ikke selve brukernavnet.
Vis hele sitatet...
Jau, det kan jeg fikse vettu

Og til dere andre: hvilke kommende funksjoner vil DU se? Alle forslag vil bli tatt imot med glede!
Sist endret av Anjohan; 2. oktober 2011 kl. 15:05.
Kunen finne ut hvor jeg får tak i noe uten å spørre.
bare en liten bug. Når jeg går inn på fred og frank er dealen at hvis jeg gir 5 gyldne fluesopper vil de gi meg noe. Men det som skjer er at når jeg klikker fullfør oppdrag så kommer bare siden opp igjen. Og jeg har 10 gyldne f.sopper. Plz fiks denne buggen.
Han har ikke lagd neste oppdrag...
Okei, visste ikke. Men en annen ting som sikkert har blitt nevnt før: Hvis man selger ting å man har mer av det f.eks hvis du har 5 besoar, så har du lyst til å selge 3. Da synes jeg man ikke må gå på mine eiendeler tre ganger for å selle 3 besoar. Så en ting jeg gjerne ville hatt er at det står mengden man vil selle.
[COLOR="RoyalBlue"]NYESTE OPPDATERINGER:[/COLOR]

- Fred & Frank oppdrag nr. 3 er fikset og kan nå fullføres.

- Etter å ha fullført oppdrag nr. 3 hos Fred & Frank får man nå en usynlighetskappe! Denne kappen gir deg noen bonuser spillmessig

- Enkelte designforbedringer på siden

Sitat av evvedevve Vis innlegg
Kunen finne ut hvor jeg får tak i noe uten å spørre.
Vis hele sitatet...
Hæ?
Sitat av stinkdyr Vis innlegg
bare en liten bug. Når jeg går inn på fred og frank er dealen at hvis jeg gir 5 gyldne fluesopper vil de gi meg noe. Men det som skjer er at når jeg klikker fullfør oppdrag så kommer bare siden opp igjen. Og jeg har 10 gyldne f.sopper. Plz fiks denne buggen.
Vis hele sitatet...
Problemet er nå fikset!

Sitat av stinkdyr Vis innlegg
Okei, visste ikke. Men en annen ting som sikkert har blitt nevnt før: Hvis man selger ting å man har mer av det f.eks hvis du har 5 besoar, så har du lyst til å selge 3. Da synes jeg man ikke må gå på mine eiendeler tre ganger for å selle 3 besoar. Så en ting jeg gjerne ville hatt er at det står mengden man vil selle.
Vis hele sitatet...
Yes, holder på med det nå! Har vært planlagt lenge, men takk for påminnelsen!
Sist endret av Anjohan; 2. oktober 2011 kl. 16:13.
Har ikke mye annet å si enn at det kan være litt morro tidsfordriv ^^. Minnet meg om et spill online vi spilte veldig mye på ungdomsskolen, mafia et eller annet ;p.
Sitat av Basetrap Vis innlegg
Har ikke mye annet å si enn at det kan være litt morro tidsfordriv ^^. Minnet meg om et spill online vi spilte veldig mye på ungdomsskolen, mafia et eller annet ;p.
Vis hele sitatet...
Nordic Mafia
Sitat av Vargas Vis innlegg
Nordic Mafia
Vis hele sitatet...
Stemmer det! : D