Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  12 3770
Hei! Har lyst på lakrispiper og det er vel igjen lov å kjøpe da dem fant ut at dem har ingenting med tobakk å gjøre..

Men hvor selges dem ? Har ikke sett dem i noen butikker
Vet man kan kjøpe de på taxfree vertfall!
Takker Manuehl! Så da er det faktisk ikke blitt gjort noe endring etter forbudet i 2010.. Var nokså sikker på at dem var å få kjøpt som vanlig godteri i butikkene nå :/
kun taxfree og sverige jeg har sett de, egentlig helt tullete hele det forbudet.
Det viser hvor gode vi nordmenn er til å forby alt mulig rart bare fordi.
Sitat av Solarfields Vis innlegg
Takker Manuehl! Så da er det faktisk ikke blitt gjort noe endring etter forbudet i 2010.. Var nokså sikker på at dem var å få kjøpt som vanlig godteri i butikkene nå :/
Vis hele sitatet...
Sist jeg var på taxfree slet jeg med å finne disse pipene. Viser seg at de ligger inne i tobakksrommet! Ser poenget med å skjerme barn for tobakk osv, men sukkeret er vel farligere enn påvirkningen av å se en lakrispipe, tror jeg.
Tullete,idiotisk og lite preventivt å forby ett sukkertøy produkt fordi det ligner ett tobakksprodukt. Hvor mange har begynt med tobakk fordi dem har spist lakrispiper montro ? Men fant ut noe rart... at før forbudet slet dem med salget av lakrispiper og vurderte å stoppe salget, forbudet gjorde at lakrispiper kom i media og salget skjøt fart og dem selger nå for over 5mill i året.. Snakk om preventiv virkning
Aldri hørt om noen som startet med tobakk grunnet disse, i dag er det vel ekstremt skjeldent man ser noen røyke pipe også (ved miundre andre ting er tilsatt i den)
Avdanka debattant
Adeith's Avatar
Veit ikke om dette hjelper deg, men er flere nettbutikker som selger disse.

https://www.partyking.no/lakrispiper.html
Jeg starta min "røke karriere" med lakrispiper i vedlig ung alder. I løpet av kun 3-4 års tid var jeg over på ferdig sigaretter. Ett lite år senere var det rullings. Og etter det pipe. Både med og uten. Jeg er helt sikker på at det kun skyldes disse forbanna lakrispipene.
Ingen her som er gamle nok til å huske de über-kule tyggis-sigarettene man fikk kjøpe over godteridisken på 80-tallet..?? ;-)
Ganske sikker på at de er i hyllene på candy heaven i Oslo ihvertfall. Ellers er det sikkert flere på nett (godteri fra Sverige) som selger dem.
Sitat av Eager Igor Vis innlegg
Ingen her som er gamle nok til å huske de über-kule tyggis-sigarettene man fikk kjøpe over godteridisken på 80-tallet..?? ;-)
Vis hele sitatet...
Nei husker ikke de, men fikk engang i gave en pakke sjokoladesigaretter. Og hva skjedde så? Jo noen år senere var jeg vanerøyker.

Gatewaysmoke!
Sitat av Eager Igor Vis innlegg
Ingen her som er gamle nok til å huske de über-kule tyggis-sigarettene man fikk kjøpe over godteridisken på 80-tallet..?? ;-)
Vis hele sitatet...
Født på 90 tallet, men husker disse, både tyggis og sjokolade.

Imotsetning til frtoretang over her så hadde disse ingen verdens ting med at jeg begynte å røyke å gjøre.