Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 2058
Hei. Jeg sliter med dårlig nett hjemme. Bor i kollektiv med 3 andre, og har en diger murvegg fra stuen til mitt rom. Dette gir meg ekstremt dårlig nett på rommet (faller ut hele tiden) kan ikke streame eller noe. Har noen tips til en solid ruter som vil gi bedre signal? Har nå en standard ruter.. Er det ellers noe annet jeg kan gjøre? Setter pris på hjelp
Måken's Aspirant
Fleff's Avatar
Donor
Du kan prøve powerplug, har hatt varierende resultat med slike, men alltid vært bedre enn dårlig wifi.
Sitat av Fleff Vis innlegg
Du kan prøve powerplug, har hatt varierende resultat med slike, men alltid vært bedre enn dårlig wifi.
Vis hele sitatet...
Hvordan er det med TP-link mellom leiligheter på forskjellige kurser/sikringsskap?
Sitat av Fleff Vis innlegg
Du kan prøve powerplug, har hatt varierende resultat med slike, men alltid vært bedre enn dårlig wifi.
Vis hele sitatet...
Dette er nok løsningen. Enten en powerlink eller en LAN-kabel inn til ditt rom/andre siden av murveggen. Det jeg har gjort for å løse samme problemet før var å bruke en powerlink fra stuen til rommet (tre murvegger mellom) og så strakk jeg en kabel fra powerlinken til en ruter i rommet. Ruteren satt jeg opp som rent aksesspunkt (dvs skru av DHCP på ruteren og gi den en annen IP-adresse enn hovedruteren) slik at den sendte sitt eget trådløse nett. Jeg har også lest at om man gir det nye nettet samme navn og passord vil enheter koble over automatisk, men det prøvde jeg aldri.

Jeg søkte en del på forhånd og det som gikk igjen er at murvegger tar såpass mye av signalet at det skal mye til å finne noe som sender stabilt igjenom. Mange som slet med dette når de skulle sette opp trådløse nett på skoler.
Anbefaler TP-LINK DECO M5 WIFI MESH SYSTEM.

Jeg har tidligere testet forskjellige repeatere fra Netgear, Linksys og ASUS, men har aldri klart å få en stabil dekning over hele huset. Mesh har fikset dette og signalene når nå forbi en stor mur på andre siden av huset fra der hvor routermodemet står. Jeg er storfornøyd.

En stor ulempe er at den kjører en DHCP som ikke kan deaktiveres og som kun gir ut 192.168.0.x addresser uten at man kan endre på adressetildelningen. Dette skulle de visstnok rette i slutten av Juli, men det har ennå ikke kommet en oppdatering som fikser det.
Sist endret av caperno; 15. august 2017 kl. 15:55.
Leier dere? Om ikke hadde jeg anbefalt borhammer. Så sette opp egen ruter på andre siden.
Trådstarter
24 1
Takker for svar og hjelp! Den ruteren så gild ut Caperno, men usikker på om de andre er villige til å betale så mye.. Jeg er innerste rom så mest jeg som får svi, men det vurderer å kjøpe uansett. Er utrolig kjipt og ikke kunne se på youtube i sengen engang..

Fekillix: Ja vi leier. Så må evt høre med huseier om borring, men det er jo også en løsning!
Uvaksinert 👍
Har selv god erfaring med Linksys Velop Mesh. Er overrasket over hvor godt mesh faktisk fungerer i forhold til det som har vært av repeatere i markedet.