Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 1214
Hei,

Jeg har en webportal for bedrifter. Jeg får inn nye kunder hver dag og alt er flott.

Kundene som er med idag, betaler en viss sum per måned for å være medlem.

MEN. Jeg ønsker å kjøre en kampanje, hvor "kunder/brukere" av portalen idag, kan si til bedriften som ligger ved siden av dem "hey, bli kunde her", og da få en "belønning".

Så bedrift A sier til bedrift B. "Hei, logg deg på denne websiden, og skriv (feks) vårt kundenummer "1337" inn under registrering."

Så kan jeg som admin se hvem som har rekrutert hvem, og hvor mange.

Prøvd å Google litt, men usikker på hva jeg skal søke på.

Kanskje det er noen her som kan peke meg i riktig retning?
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Det finst hundre tusen ulike løysinger for det. Kva software bruker du i dag? Om det er eit meir kjent CMS som drupal, wordpress e.l. finst det garantert addons for den funksjonaliteten du ønsker.
bruker ikke wordpress eller lignende. Siden er skrevet "fra blanke ark".
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av SpAwN-Xe^ Vis innlegg
bruker ikke wordpress eller lignende. Siden er skrevet "fra blanke ark".
Vis hele sitatet...

Ok.

Då må du lage ein måte å lagre referansen på, og ein måte å vise den på. Korleis du gjer det er totalt avhengig av oppbygginga av nettsida, og det er vanskelig å gi generelle råd.
Ok. Men hva kalles dette hvis jeg skal google meg litt frem. Enlist er jo verve. Og under "recruit a friend" søk finner jeg ikke mye.

Noen tips til søkeord som kan peke meg i riktig retning?
Måken's Aspirant
Fleff's Avatar
Donor
Referral er ordet du er ute etter
Sitat av SpAwN-Xe^ Vis innlegg
Noen tips til søkeord som kan peke meg i riktig retning?
Vis hele sitatet...
https://stackoverflow.com/questions/...sing-php-mysql
Dette er det mange måter å løse det på. En veldig simpel løsning vil være på lage en database som har tabeller med firmanavn+refferansekode og en med registrerte referansekoder.

Brukeren trykker på en link typ: mittdomene.no/registrering?ref=abc123
Ved registrering hos deg kan du med f.eks php registrere referansekoden og legge den i en database.

Referansekoden er da abc123. Når bruker registrerer seg kan du se i databasen hvilke koder som er brukt ved registrering og hvilke koder som tilhører de ulike bedriftene.

Dette er en veldig forenklet løsning, men håper den kan sette deg på rett spor.
Lykke til!

// Ninja'd
Sist endret av Erlpil; 15. september 2016 kl. 19:53.