Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 1295
Hei!
Jeg har nettopp "retanking" skole pc'n, og som jeg merket er det ikke lenger en bruker mappe som heter "administrator" (som det gjorde før)

alt jeg ser er:

ADMINI~1
"min bruker"
Felles
MaintainLocalAdmin
svc.ExAccount

(jeg kan ikke komme in på de to siste: MaintainLocalAdmin
og svc.ExAccount)

Har Win7 (32-bit)

har brukt en metode før hvor jeg tar og skifter tregetaster med Cmd, men nå vet jeg ikke hvordan jeg skal komme til...
Hvordan har du retanket denne maskien? med egen Windows? eller via et image fra skolen din?

Hvis du alle rede har gjort dette via skole imaget så må vell åpne cmd som admin og kjøre netuser funksjonen
Fremgangs måte:
1. stapp hdd i annen pc.
2. bytt ut treg tast med cmd.exe
3. sette retigheter tilbake til system, OG endre så den er READ ONLY! (ikke skriv/slett tilgang)
4. flytt disken tilbake i orginale PC.
5. trykk på shift 4-5ganger fort , FØR du logger inn(veldig viktig)
6. skriv: net users
(den vil nå gi deg liste med alle lokale bruker på pc'en)
7. aktiver administrator for den er nok slått av, skriv : net user administrator /active:yes
8. sett nytt password på administrator konto, skriv : net user administrator Jeghaterpassworddritt1
9. logg på maskinen med maskin navn \ bruker navn eks: skolepc45345\administrator (datamaskin navnet står hvis du skriver "net users" )
10. du har nå FULL tilgang til din pc, det funker på ALLE maskiner helt fra windows 95 frem til windows 8 ( sikert på windows 10 å)
Trådstarter
2 0
jeg gjorde noe lignende, men da brukte jeg linux og skifta tregetaster med usb booting (før retankningen), men problemet nå var at det stod at brukeren ikke exsisterte (altså "administrator") jeg prøvde det samme med de andre bruker navnene, men det gikk ikke...

Og ja det var image fra skolen
Skru ut harddisken fra laptoppen, bytt ut harddisken i hoved PC'en din og kjør Hirens Boot CD. Mye enklere enn de andre forslagene.

Har gjort dette selv, hvorav IKT avdelinga på skolen fant ut av det med en gang. (Hadde lagt til min egen bruker til Administratorer gruppa.)

Anbefaler at du finner wifi passordet ved å åpne opp nettverksmappen \\NETLOGON og reinstallerer PC'en for å slippe å bli tatt, fordi de vil finne ut av det hvis ikke.
Sist endret av vurezo; 24. august 2015 kl. 22:30.