Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 1412
I 2015 opplevde jeg at noen stjal en smart telefon av meg og hacket se inn på min live konto og tappet meg for noen kroner og de som gjorde denne jobben hadde/har tilgang til både min gamle Hotmail konto og min gamle gmail. Jeg fikk var kjapt ute og sperret bankkonto og ordet med den biten. Men må innrømme at jeg fikk totalt noia av dette med mailen. Jeg har ikke så mange stor hemmeligheter og har ikke stor å skule men en jeg følte at privat livet mitt ble krenket på en svært dårlig måte.

I tillegg til dette har jeg en viss grad av dysleksi og når jeg skulle rydde opp i mailene min så ble jeg nektet tilgang til både Hotmail kontoen min og gmail eposten min. Så der står saken i dag. Og nå må jeg skaffe meg en ny mail og starte fra bunn av igjen. Jeg jobber ikke med IT til daglig og for å være helt ærlig så er jeg ikke så glad i å jobbe med digetale media eller mail.

Så her kommer spørsmålet skulle gjerne ha slettet de gamle epostene min og har ikke noe særlig lyst til å bruke Gmail igjenn når jeg så hvor svakt det funker ved stjålet telefon. Hvem epost er best på sikkerhet og lettes å lære seg for en som har litt lese og skrive vansker? Eller for å si det på godt norsk hvordan mail bruker du?
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av Pkake Vis innlegg
Så her kommer spørsmålet skulle gjerne ha slettet de gamle epostene min og har ikke noe særlig lyst til å bruke Gmail igjenn når jeg så hvor svakt det funker ved stjålet telefon. Hvem epost er best på sikkerhet og lettes å lære seg for en som har litt lese og skrive vansker? Eller for å si det på godt norsk hvordan mail bruker du?
Vis hele sitatet...
Krypter telefonen din, sett opp google 2 faktor autentisering, så finn du neppe noko som er tryggare enn gmail.

https://www.google.de/search?q=encrypt+android

https://www.google.com/landing/2step/
Logger du inn på gmail'en din kan du slette Android enheten så den ikke har tilgang lengre.
Sitat av slashdot Vis innlegg
Vis hele sitatet...
Kan også legge til at Android Lillipop (og kommende M) har kryptering på som standard. Gjelder dog nexus-enheter (usikker på andre leverandører).
Kan også prøve å sende em mail til kundeservice om du ikke finner noe ut av det
ProtonMail skal være ganske så sikkert og har app til smarttelefoner.