Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  10 3355
Hey!

Jeg streamer på twitch.tv og har flere ganger blitt utsatt for DDoS angrep.
Jeg har prøvd mye, og de har greid å knekke de fleste koder for å komme seg gjennom til internettet mitt.

Jeg lurer på om det er noen som har en svært sikker VPN eller lignende?
Lyse/Altibox har nemlig bestemt seg for at dersom nok en DDoS forekommer, så får jeg ikke lov til å være kunde hos dem lengre, ettersom at det har påvirket naboer o.l.

Sååå.. forslag?
<?php getUserTitle(); ?>
MrMrtn's Avatar
Når noen DDoSer deg, så har de fått IPen din. Det er dette du må unngå som pesten. Kjør alle programmer som ikke er LoL eller streamingsoftware via en VPN. Spesielt Skype. De fleste streamere som klager over at de blir DDoSet har fått IPen sin leaket via Skype.

Ifht valg av VPN så har jeg ingen konkrete anbefalinger, men velg en som faktisk koster penger, da disse ofte er langt mer seriøse. Undersøk også hva andre streamere bruker, og trekk lærdom fra dem.
Trådstarter
2 0
De fleste streamere som jeg kjenner bor typisk i USA og har en VPN som kommer til å gi meg veldig høy ping ettersom at serveren er plassert langt borte.

Har ordnet skype slik at den IP adressen som kommer opp dersom man likevell skulle finne skypen min er feil, så jeg blir ikke lengre ddoset via det. Har vurdert ipvanish.com sin VPN ettersom at de har to servere i Norge (https://www.ipvanish.com/servers/), men 60 dollar i året virker litt for billig for en god VPN.
<?php getUserTitle(); ?>
MrMrtn's Avatar
IPVanish har fått gode tilbakemeldinger fra Lifehacker såvidt jeg ser. En VPN plassert i Norden/Nord-Europa vil absolutt være et must ja, men jeg vil ikke tro at du trenger å spille via dette nettet, da jeg ikke tror noen vil få tak i IPen din via League of Legends. (Dette vet jeg dog ikke sikkert).
Hei, du burde sjekke ut guiden til Destiny som du kan finne her.

Det virker kanskje noe tungvint, men det er helt nødvendig å låse ned Skype fullstendig slik at du tvinger den til å faktisk bruke proxyen du har spesifisert. Alt i guiden der er gratis, men koster deg lett et par timer hvis du ikke er så erfaren med manuell tunnellering.
Sist endret av Dyret; 4. februar 2015 kl. 11:32.
Jeg brukte StrongVPN en gang tidligere, de tilbydde server i Norge/Sverige Beste ville nok vært å sette seg inn i generell kunnskap om nettverk og sette opp server selv. Med egen server får du ingen begrensninger i hastighet (Utenom linje fra ISP på nettverka) !
Sitat av mo66y Vis innlegg
Jeg brukte StrongVPN en gang tidligere, de tilbydde server i Norge/Sverige Beste ville nok vært å sette seg inn i generell kunnskap om nettverk og sette opp server selv. Med egen server får du ingen begrensninger i hastighet (Utenom linje fra ISP på nettverka) !
Vis hele sitatet...
Men da kobler han seg til sitt eget nettverk og får da samme IP som han hadde fra før...

Har selv brukt StrongVPN og kan anbefale dem. De har flere land og lokasjoner du kan velge mellom, og Gigabit linje inn og ut (trolig fordelt på flere klienter da). Burde klare å streame til twitch uten problemer.
Sitat av CryptoN Vis innlegg
Men da kobler han seg til sitt eget nettverk og får da samme IP som han hadde fra før...
Vis hele sitatet...
Beklager, glemte å si serveren må ha en annen lokasjon, jeg har min stående hos mine foreldre
▼ ... mange måneder senere ... ▼
Vil anbefale å bruke VPN om du føler deg utsatt for DDos-angrep. Om du allerede blir DDoset er det allerede noen som har ip-adressen din, og da er det lite du kan gjøre der og da. Om du trenger en bra VPN vil jeg anbefale Hotspot shield, (hss)
Jeg bruker nordvpn, etter og ha lest div. tester. Jeg betalte under 300kroner for ett helt år så jeg slo til. Men de kjørte noe tilbud, usikker på om dem gjør det nå.
Har ikke noe negativt og si om dem. Greit utvalg av serverer i flere land, 1 i norge. Men jeg har ikke testet andre leverandører, så kan ikke sammenligne dem med noen andre.
Sist endret av sneipen; 10. august 2015 kl. 22:08. Grunn: Trøtt
http://www.blacklotus.net driver med DDOS proetection som en tjeneste, mulig de har noen tips for hvermansen også?
Sist endret av nudo; 11. august 2015 kl. 19:57.