Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 1627
Hei,
Forsøker å finne ut hvordan jeg kan rute trafikk via Tor nettverket fra andre programmer enn Tor Browser på en Windows 7 maskin. Noen som vet hvordan jeg kan gå fram? Synes ikke jeg finner noen god forklaring på www.torproject.org (ellers har jeg oversett det).
Trådstarter
Det var sannelig ikke enkelt:/ Tenkte jeg skulle kjøre en portscanner over Tor...
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av optikom Vis innlegg
Det var sannelig ikke enkelt:/ Tenkte jeg skulle kjøre en portscanner over Tor...
Vis hele sitatet...
Kvifor? Du er klar over at svært mange exit-noder har brannmurregler som vil settje ein rimeleg effektiv stopper for det uansett?
▼ ... over en uke senere ... ▼
Trådstarter
Fordi jeg vil forsøke å være anonym. OK, så de fungerer bare på HTTP etc?
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Du vil anonymt scanne portene til folk?

Med mindre du kommer over en hyperaktiv nettverksansvarlig så vil ikke folk reagere på portscans, det meste er jo bak routere med egne firewaller nå om dagene. Det er ikke slik som før da folk bare hadde et modem og man kunne scanne datamaskinene bak.

Så, med det faktum at exit nodene kjører firewaller som vil blokkere scan'ene og at folks maskinvare er bak routere og firewaller gjør prosjektet litt dødfødt.
I tillegg, om du skanner folk over vanlig nett så vil de i 99.9% av tilfellene ikke merke det, folk flest vet ikke hva en portscan er.