Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  42 4846
Noen som kan gi meg instruksjoner på hvordan jeg kan logge meg inn på min klassestyrers maskin? jeg har fysisk tilgang til maskinen og har god tid.
Jeg antar at det er snakk om en datamaskin, men det der er alt for lite informasjon. OS? Terminal-server? Roaming konto? Lokalt? Hva har du tilgang til? ASL?
se mer på itslearning threaden
1. åpne cmd
2. cd..
3. cd..
4. net user "brukernavnet til læreren" "det nye passordet"
så har du skifta passordet
hva står cd for?
cd bruker man for å flytte seg mellom mapper hvertfall. cd.. gjør at du går ned en mappa
f.eks: documents and settings/bruker til documents and settings/ men det er ikke så viktig tror jeg
[offtopic]
Fy faen...hva er det som skjer med dette forumet? Et IT-forum hvor folk ikke engang kan den mest grunnleggende DOS-kommandoen. Trodde alle kunne cd/dir etc.
hvem mente du nå? han jeg eller begge?
Det kan være det samme (men jeg mente ikke deg). Poenget mitt er ikke personlig rettet...greia er at jeg er så syk som jeg aldri har vært før og sitter hjemme og kjeder meg.
La meg nå være oppgitt siden jeg er så syk, da
om du har fysisk tilgang of maskina er koblet til på samme nettverk som en annen datamaskin du har tilgang til kan du jo legge inn en trojaner server på maskina da let Me RUle, Netbus, Subseven osv.

Foresten så skal ikke elevmaskiner og makskinene til lærere være koblet til samme nettverk ifløge datatilsynet.
med fruktkjøtt.
Tias's Avatar
Crew
Sitat av maceren
1. åpne cmd
2. cd..
3. cd..
4. net user "brukernavnet til læreren" "det nye passordet"
så har du skifta passordet
Vis hele sitatet...
Hmm, dette forutsetter vel at man allerede har knekt passordet og har tilgang til adminstrator eller lærerens konto?

Jeg anbefaler at trådstarter får tak i en Linux LiveCD, f.eks. Knoppix, og bruker denne til å få tilgang til SAM og SYSTEM filene (fra %WINDIR%\System32\config), for så å bruke bkhive, samdump2 og John The Ripper eller l0phtcrack kreativt.
Saken er den at jeg ikke har peiling ang. hacking. Men jeg har tilgang til maskinen hans på lærerkontorer "etter stengetid" og jeg vil helst ikke skifte passordet, da finner jo han ut at noen har vært der.
Hvilket OS kjører denne maskinen?
Sitat av TeKa
hva står cd for?
Vis hele sitatet...
change directory
Hvis maskinen er logget inn mens du har tilgang til den og du har 2 min alene med den. Last ned SamInside, start det, åpne local SAM file (den finner den selv), så får du alle brukerne + hashene, export til text file og send dette ett sted. Deretter cracker du passordene ved hjelp av hashene.

SamInside v2.1 demo: http://www.myzips.com/download/SAMInside.phtml
Fant ikke fullversjon, men let selv. Vet ikke hvor mye demo den demoen er heller. Har mac, kanke teste..


winKey+E
F4
ftp://en.addresse.com
Last ned SamInside @ skrivebord
Kjør SamInside
Import Local SAM file
Export til txtDocument @ skrivebord
Last opp txtDocument @ FTP vinduet
Alt+F4
Merk SamInside og txtDocument
Shift + Del
Enter
Sitat av maceren
1. åpne cmd
2. cd..
3. cd..
4. net user "brukernavnet til læreren" "det nye passordet"
så har du skifta passordet
Vis hele sitatet...

uhm...

punkt 2 og 3 er ubrukelige, ikke trenger du gjøre det siden 'net' ligger i path, og om det er helt ned til rotnivå du ønsker deg så er cd\ et bedre og kjappere alternativ.
kan noe spores opp til min maskin etterpå`?
saminside vil nok bare funke hvis du har admin tilgang til pcen, ellers har du ikke rettigheter til å lese fra sam filene.
Men dersom dette er en NT, ME eller Win98 maskin er det bare å kopiere over pwl filene fra windows folderen og cracke i vei...
Skulle tro vis maskinen har et oppdatert virusprogram så vil den oppdage evnt vanlig trojaner som nevnt ovenfor..

Hva er det du vil gjøre egentlig? Bare få logget deg inn med hans bruker eller kopiere noen filer som finnes på harddisken?
hrafnidr: NT bruker sam fil, ikke pwl.
Sitat av kjpuck
hrafnidr: NT bruker sam fil, ikke pwl.
Vis hele sitatet...
også litt eldre versjoner?
Vertfall 4.0. Har liten erfaring med tidligere versjoner. Tviler desuten på at noen bruker gamlerer versjoner enn 4.0 nå
ok da. 98 og ME? da....
98 er vel pwl. Me har jeg aldri brukt, og håper virklig at ingen andre bruker det
Sitat av Seth
Deretter cracker du passordene ved hjelp av hashene.
Vis hele sitatet...
Hvordan gjør jeg dette??
Sitat av Dark
om du har fysisk tilgang of maskina er koblet til på samme nettverk som en annen datamaskin du har tilgang til kan du jo legge inn en trojaner server på maskina da let Me RUle, Netbus, Subseven osv.

Foresten så skal ikke elevmaskiner og makskinene til lærere være koblet til samme nettverk ifløge datatilsynet.
Vis hele sitatet...
Lærerene og elevene kjører på samme nettverk på vår skole (lundehaugen vgs) eneste som kjører på eget nettverk er MK elevene.
Ministry of Love
sptz's Avatar
Sitat av Toxic
Hvordan gjør jeg dette??
Vis hele sitatet...
start med å søke forumet, så kan du komme med dumme spørsmål etter på
Sitat av Seth
Hvis maskinen er logget inn mens du har tilgang til den og du har 2 min alene med den. Last ned SamInside, start det, åpne local SAM file (den finner den selv), så får du alle brukerne + hashene, export til text file og send dette ett sted. Deretter cracker du passordene ved hjelp av hashene.

SamInside v2.1 demo: http://www.myzips.com/download/SAMInside.phtml
Fant ikke fullversjon, men let selv. Vet ikke hvor mye demo den demoen er heller. Har mac, kanke teste..


winKey+E
F4
ftp://en.addresse.com
Last ned SamInside @ skrivebord
Kjør SamInside
Import Local SAM file
Export til txtDocument @ skrivebord
Last opp txtDocument @ FTP vinduet
Alt+F4
Merk SamInside og txtDocument
Shift + Del
Enter
Vis hele sitatet...
Tusen takk! Nyttig info!
Sitat av Znyp
Skulle tro vis maskinen har et oppdatert virusprogram så vil den oppdage evnt vanlig trojaner som nevnt ovenfor..

Hva er det du vil gjøre egentlig? Bare få logget deg inn med hans bruker eller kopiere noen filer som finnes på harddisken?
Vis hele sitatet...
Stemmer. Regner med at filene ligger på nettverket. Jeg hadde tenkt til å installere perfect keylogger i tillegg, slik at jeg har det jeg trenger neste gang.
Wannabe Ellusionist
totto's Avatar
Nå kommer den moralske totto inn. Hvorfor i all verden vil du gjøre noe sånt? Bare for kickets skyld? Jeg personlig HATER folk som hacker bare for å hacke. Veit jo selv hvordan du reagerer dersom du har fått en trojaner eller lignende inn i maskina. Så, gjør du dette for morro skyld, eller er det faktisk en grunn til at du gjør det? (Mistanker osv..)
-totto
saminside vil nok bare funke hvis du har admin tilgang til pcen, ellers har du ikke rettigheter til å lese fra sam filene.
Vis hele sitatet...
Jeg tror også dette, men erfaringen sier noe annet, noen som kan sjekke? (har mac her..) Gjorde dette på skolen får å få tilgang til lokal admin, slik at jeg kunne bruke usb keyen min og evnt ledige xp maskiner senere. Roaming profiles seff. Vi byttet til skoleLinux, og profilene våres ble oxo flyttet.. Digg, siden ingen av elevene bruker XP maskinene lenger

Hvordan gjør jeg dette?
Vis hele sitatet...
Noen burde mekke en post som sier det som trengs ang dette.. Og få den sticky. Er jo basic stuff. Men anyways, cracke hasher kan gjøres på flere forskjellige sett. Først; bruk google.com når man lurer på no. Søker du "How to"+"crack"+"hash"+"xp", som er keywords du allerede hadde, så har du svaret. Søk forumet først ja.. Har sikkert blitt spurt tusen ganger...

Når jeg gjorde det så brukte jeg: http://sarcaprj.wayreth.eu.org/ Er lat.. Det er en stund siden, da kunne man skrive inn både NT og LM hash, nå er det bare LM hash. Tror det er fordi man kan deaktivere LM hashen i windows registeret, mer lovling elns. SamInside cracker oxo hashene, med bruteforce, tar tid. Finnes andre programmer som JackTheRipper osv. Å lage rainbow tables først, så cracke, skal visst være kjappere.. Les på siden der, søk litt på gitte navn i posten osv. Bruk huet litt

Liker den siden, måtte bare spamme den.. :P
Sitat av totto
Nå kommer den moralske totto inn. Hvorfor i all verden vil du gjøre noe sånt? Bare for kickets skyld? Jeg personlig HATER folk som hacker bare for å hacke. Veit jo selv hvordan du reagerer dersom du har fått en trojaner eller lignende inn i maskina. Så, gjør du dette for morro skyld, eller er det faktisk en grunn til at du gjør det? (Mistanker osv..)
-totto
Vis hele sitatet...
Trenger å låne noen word dokumenter av læreren min. Hacker ikke bare for å hacke men takk for omtanken...?
Sitat av ninja5000
[offtopic]
Fy faen...hva er det som skjer med dette forumet? Et IT-forum hvor folk ikke engang kan den mest grunnleggende DOS-kommandoen. Trodde alle kunne cd/dir etc.
Vis hele sitatet...
Er veldig enig, folk burde kunne slikt ved tanke på at det er grunnleggende.

Takk høyere makter for at OSet kræsjet på min 5årsdag og sørget for at jeg drev på i kommandolinje i 2 år.
Nå kommer den moralske totto inn. Hvorfor i all verden vil du gjøre noe sånt? Bare for kickets skyld? Jeg personlig HATER folk som hacker bare for å hacke. Veit jo selv hvordan du reagerer dersom du har fått en trojaner eller lignende inn i maskina. Så, gjør du dette for morro skyld, eller er det faktisk en grunn til at du gjør det? (Mistanker osv..)
-totto
Vis hele sitatet...
Dette er black-hat forum din nøøb, spar deg for moral preken Er LITT tabu å komme med dette her. Hvor mange hacker ikke for kickets skyld, eller bare for å hacke? (det er MANGE) Hacker wargames og "hack meg" websider er jo populære for en grunn... Hacke = lærerikt/utviklende og spennede/morsomt/gøy/kick/utfordrende...

Finner jeg en trojan, virus, orm på en windows maskin, så ta det heller som en utfordring enn å forbanne windows. Er over det, skaffa meg mac hehe. Er jo lærerikt det oxo, hvis man prøver å finne ut mest mulig på egenhånd, uten å google det med en gang.


my 0,02$


http://sarcaprj.wayreth.eu.org/ støtter bare LM hash, så bruk NT hashen til å finne ut caps selv. LM hash kan gi "PASSORD", sjekker den opp mot NT hashen så er det egentlig "PaSsOrD"..
Sist endret av Seth; 26. februar 2005 kl. 17:27. Grunn: Glemte no..
▼ ... over et år senere ... ▼
kan noen fortelle meg hvordan jeg finner de hashene manuelt?
Lazywriter
Gisse's Avatar
Tja... Ettersom jeg har forstått, skal du komme deg inn på pc'n til læreren din? Du har fysisk tilgang til maskina? Si meg... Har han Windows? Hvis ja, anbefaler jeg deg å laste ned Auditor og brenner imaget over på CD. Deretter tar du med CD'en til pc'n hans og booter med Auditor. Deretter går du inn og starter john the ripper. finn cWINDOWS\system32\config\SAM(filnavn vet jeg ikke) og bruteforcer det. siden du sier du har tid, tipper jeg at du har et par timer til å bruteforce passordet.
Du sier du har tilgang til den .. Jeg vil da anta at du mener den er påskrudd, og du kan gjøre hva du vil med den:

Skriv, eller få noen til å skrive, en enkel liten keylogger. Skriver du den selv, vil ikke virusprogrammene oppdage den. Installer den, legg den i registerert så den starter ved boot, og få den til en gang i uken å sende en logg over hva som skjer ett eller annet sted. Vil jo selvsagt anbefale at du oppretter en konto på freewebs eller noe slikt, slik at området den sender/laster opp filen til ikke kan spores til deg så veldig enkelt.
Er ikke denne tråden egentlig fra 1800 og brødmangel ?Og om han skulle ha "hacket" seg inn er det vel litt seint for det ...
▼ ... noen uker senere ... ▼
Sitat av Tias
Hmm, dette forutsetter vel at man allerede har knekt passordet og har tilgang til adminstrator eller lærerens konto?

Jeg anbefaler at trådstarter får tak i en Linux LiveCD, f.eks. Knoppix, og bruker denne til å få tilgang til SAM og SYSTEM filene (fra %WINDIR%\System32\config), for så å bruke bkhive, samdump2 og John The Ripper eller l0phtcrack kreativt.
Vis hele sitatet...
Feil , det som er genialt med dette er at du ikke behøver og vite passordet
og du trenger ikke og bruke cd. eks. net user Administrator 1234 og ferdig

Sitat av totto
Nå kommer den moralske totto inn. Hvorfor i all verden vil du gjøre noe sånt? Bare for kickets skyld? Jeg personlig HATER folk som hacker bare for å hacke. Veit jo selv hvordan du reagerer dersom du har fått en trojaner eller lignende inn i maskina. Så, gjør du dette for morro skyld, eller er det faktisk en grunn til at du gjør det? (Mistanker osv..)
-totto
Vis hele sitatet...

Hum, mye er vell skat fra før. Men for min del blåser jeg i om jeg får en trojaner på dataen.
Hva er det egentlig som er så fralig med det? Greit, det er som med syk dommer det smitter eller kan. Slette filer, fun stuff... Osv... Vi har vell alle her hat tak i programmer som optixpro, netbus subseven osv.. Får jeg en trojaner så fjerner jeg og formaterer maskin. Man er dum hvis man ikke tar BACKUP. Ellers så syns jeg det er gøy og teste ut hva/hvor/hvordan mye/tåler/sikret maskien/programmer/coder er...
og du tror ikke læreren/klassestyrer vil merke at passordet er skiftet? halve moroa med å "hacke" er jo å ikke bli merket. så du kan sitte på pulten din etterpå med et groteskt smil rundt munnen mens ingen skjønner hvorfor.
Hva er egentlig vitsen?
Jeg tror aldri at du kommer til dette, fordi det krever tid, og du får nok aldri den tiden du trenger.
Hva skal du på en admin konto?

Sitat av LetMeBleedPLZ
og du tror ikke læreren/klassestyrer vil merke at passordet er skiftet? halve moroa med å "hacke" er jo å ikke bli merket. så du kan sitte på pulten din etterpå med et groteskt smil rundt munnen mens ingen skjønner hvorfor.
Vis hele sitatet...
OT: Du kan begynne å smile når du vil uten at noen vet hvorfor.
Sist endret av TanteSpiker; 9. august 2006 kl. 23:24.
Nei, nei, nei, og nei. Hold det teoretisk.