Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  2 840
Anonym bruker
"God Mårhund"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Jeg har gått til psykolog for mange års tid siden og fikk en "epikrise" etter det. Har nå levert det til legen som sa at jeg måtte gi han det for å kjappere få behandling igjen, men han sa ikke noe om hvor lenge jeg må vente?Er distrikspsykolog forresten. Føles for tiden som om hjelpen ikke kunne kommet fortere. Noen som vet ca ventetid?
Jeg tipper det kan komme ann på hvor du befinner deg, men har skjønt at det kan være ganske lang ventetid i mange tilfeller. Hvis du har en lege som virkelig forstår hvor viktig det er å få tildelt psykolog fort så vil jeg tro det i det minste kan smøre hjulene.

Håper du får tildelt en snart!
Nå er det jo ikke slik at du må innom DPS og blir prisgitt deres ventetid. Om du snakker med fastlege så kan fastlegen hjelpe deg å finne privatpraktiserende psykolog i ditt distrikt. Der er det ofte kortere ventetid og er du heldig så kommer du kanskje rett inn. Om du finner en privat psykolog som har driftstilskudd så koster behandlingen det samme som på DPS. Du betaler egenandel på 345 kr per behandling frem til du når egenandelstaket. Deretter går timene på frikortet.

Helfo har lister over psykologer i ditt distrikt og der kan du også se hvem som har driftstilskudd slik at du slipper å betale av egen lomme.

Om du derimot har solid økonomi så kan du velge helt fritt blant private psykologer og velge den som har kortest ventetid. Da dekker ikke helfo behandlingen og du må betale alt selv. Vel verdt det om du har økonomisk frihet til det, da du kommer raskt igang og unngår å bli ventende i kø i måneder og kanskje år.

Lykke til.