Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  29 2547
Heisann.
Jeg har endel filmer jeg gjerne kunne tenkt meg og se på maskinen, med muligheter for subtitles osv, og i full kvalitet.
Da tenkte jeg at man kanskje kan rippe HELE dvd plata til ISO og mounte den via daemon tools når man vil se?

Noen gratisprogrammer som gjør denne jobben som ikke er SINNSYKT treg?
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Finnes haugevis av programmer som gjør dette for deg, deriblant DVD Shrink.

Og du trenger ikke nødvendigvis mounte noe som helst, mange avspillere støtter å spille ISO-filer on the fly.
VLC tar ISO.
Trådstarter
19 0
Sitat av AtXbYeA Vis innlegg
Finnes haugevis av programmer som gjør dette for deg, deriblant DVD Shrink.

Og du trenger ikke nødvendigvis mounte noe som helst, mange avspillere støtter å spille ISO-filer on the fly.
Vis hele sitatet...
Har du noen programmer som tillater at jeg ripper fra 3 dvd rommer SAMTIDIG på SAMME datamaskin?
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Sitat av Rotex Vis innlegg
Har du noen programmer som tillater at jeg ripper fra 3 dvd rommer SAMTIDIG på SAMME datamaskin?
Vis hele sitatet...
Høres ut som noe for spesielt interesserte, og trolig vil HDD'en være flaskehalsen uansett, ser ingen grunn til at du ikke skal få lov å kjøre flere instanser av samme program.

DVD-ripping sluttet jo å være kult i 2001 uansett.
Trådstarter
19 0
Sitat av AtXbYeA Vis innlegg
Høres ut som noe for spesielt interesserte, og trolig vil HDD'en være flaskehalsen uansett, ser ingen grunn til at du ikke skal få lov å kjøre flere instanser av samme program.

DVD-ripping sluttet jo å være kult i 2001 uansett.
Vis hele sitatet...
Skal ha 2000 filmer inn på disk så fort som mulig se, lånt av en kompis..
Hvorfor ikke bare laste ned. Da slipper man tull med disker og div

Sitat av Rotex Vis innlegg
Skal ha 2000 filmer inn på disk så fort som mulig se, lånt av en kompis..
Vis hele sitatet...
Du har lånt 2k filmer? wut de fuk. en normal dvd er på litt over 4gb, så om du skal rippe to tusen filmer må du ha mye plass.
Sist endret av mo3; 11. mars 2012 kl. 23:06.
Så lenge du har brukbart nett så er det raskere å ta en tur innom bukta.
I failed unit tests
Freddy_fred5's Avatar
Sitat av mo3 Vis innlegg
Hvorfor ikke bare laste ned. Da slipper man tull med disker og div



Du har lånt 2k filmer? wut de fuk.
Vis hele sitatet...
Men da mister man jo det lovlige, samt (som regel) muligheten til subtitles/lydspor.
Og håper at TS mente 200 o.O
Trådstarter
19 0
Sitat av Freddy_fred5 Vis innlegg
Men da mister man jo det lovlige, samt (som regel) muligheten til subtitles/lydspor.
Og håper at TS mente 200 o.O
Vis hele sitatet...
Nei, jeg mente 2000, igjen 2.000

Skal ha det meste på disker på hytta til lillebror, som må ha subtitles
Sitat av Freddy_fred5 Vis innlegg
Men da mister man jo det lovlige, samt (som regel) muligheten til subtitles/lydspor.
Og håper at TS mente 200 o.O
Vis hele sitatet...
Finnes en fantasilion subs til filmer på det store Internett.
I failed unit tests
Freddy_fred5's Avatar
Sitat av mo3 Vis innlegg
Finnes en fantasilion subs til filmer på det store Internett.
Vis hele sitatet...
Poeng.

Men damn, tror du overgår samlinga til søstera mi, som har en VEGG med DVDer, og som samler på filmer

Lykke til btw!
Sitat av Freddy_fred5 Vis innlegg
Men da mister man jo det lovlige, samt (som regel) muligheten til subtitles/lydspor.
Og håper at TS mente 200 o.O
Vis hele sitatet...
mister det lovelige? kopierer du filmer inn på hdd og du ikke selv eier eller kan henvise til at du har kjøpt disse filmene så er det jo piratkopiering. og de fleste i dag har en grei internett linje og da vil det mest sansynelig gå langt mye fortere å hente det i bukta. bruker selv 35min på en dvd iso fil
Du skal da virkelig ikke rippe to tusen filmer? Om vi sier at hver film varer i 1.5 timer, ripper du alle filmene har du video nok til å se 4 måneder, 3 dager og 8 timer.
Trådstarter
19 0
prøver med DVD shrink atm, den støtter å rippe fler samtidig men bruker 1 time bare på å analysere disk 2 når 1 har startet og rippe. Så blir nok 1 og 1, natt og dag fremover..

13min skal den bruke fra start til ferdig, hvis tallene programmet gir meg er riktig.
Og jeg har mobilt bredbånd på denne maskinen :P
make mkv anbefales da får du med alt av menyer og vil anta også tekst!
Sitat av mo3 Vis innlegg
Du skal da virkelig ikke rippe to tusen filmer? Om vi sier at hver film varer i 1.5 timer, ripper du alle filmene har du video nok til å se 4 måneder, 3 dager og 8 timer.
Vis hele sitatet...
ja også tar det HVERTFALL 1 time å rippe en film så han må bruke 3(ish) mnd på å rippe de først
I failed unit tests
Freddy_fred5's Avatar
Sitat av DJ lasso Vis innlegg
mister det lovelige? kopierer du filmer inn på hdd og du ikke selv eier eller kan henvise til at du har kjøpt disse filmene så er det jo piratkopiering. og de fleste i dag har en grei internett linje og da vil det mest sansynelig gå langt mye fortere å hente det i bukta. bruker selv 35min på en dvd iso fil
Vis hele sitatet...
Så nettopp at han hadde lånt dem, sitter på tlf. Og ikke alle er like heldige, sitter her selv med en 4-0.3 linje
Sitat av DJ lasso Vis innlegg
ja også tar det HVERTFALL 1 time å rippe en film så han må bruke 3(ish) mnd på å rippe de først
Vis hele sitatet...
Han har 3 spillere så han vil bruke 1 mnd
Sitat av Mkvarner Vis innlegg
Han har 3 spillere så han vil bruke 1 mnd
Vis hele sitatet...
har han 30 spillere og 12 armer klarer han det på en dag
Dette tar J** lang tid uansett hva du gjør hvis filmene skal komprimeres på noe vis, men jeg syns å huske at en kan bruke "DVD decrypter" til å kopiere over filmene samt å fjerne kopisperre, og at det går forholdsvis kjapt. Så kan du evt komprimere disse senere etter ønske (eller spille de av direkte, dersom det er mulig?). I AutoGK kunne man queue flere filmer, noe jeg tror er et bedre alterativ enn å konvertere 3 filmer om gangen (Nå er riktig nokk auto gk beregnet på xvid, så du bør vel se etter noe nyere å freshere, men det tar lang tid alt)

Jeg ville uansett heller lånt filmene i bolke av hunde stk om gangen, samt hatt 5-10 maskiner på det for å få litt fortgang :P
:(){ :|:& };:
tripflag's Avatar
2000 filmer blir omtrent 12TB med råmateriale, håper du har et større raid til dem?

Er forøvrig null problem å få subs inn i .mp4 eller .mkv, men må påberegne ~3 timer kun for encoding av hver film for akseptabel kvalitet. Samlet filstørrelse blir fortsatt om lag 3TB så lykke til med prosjektet!

Kan forresten nevne at det du holder på med er ulovlig, men det visste du sikkert.
Sist endret av tripflag; 11. mars 2012 kl. 23:58. Grunn: fdjsaklf;asdf
Sitat av tripflag Vis innlegg
Kan forresten nevne at det du holder på med er ulovlig, men det visste du sikkert.
Vis hele sitatet...
Privatkopiering er da lov, så lenge vennen han har lånt DVDene av har tilegnet seg dem på lovlig vis? Se f.eks. http://hannemyr.com/faq/legal_dm06.shtml#privc.
Kjeder du deg mye?
Tenk på tidsforbruket med å rippe den samlinga. Men klart det er opp til deg hva du bruker tida på.

Gjennomfører du dette da må du bare dele alt etterpå, ok? Ville jo nesten vært gøy å laste ned en torrent på 5-10TB
Også blir du kongen av fildelere om du kjører ut alt i en enorm torrent
Sist endret av random67489; 12. mars 2012 kl. 01:48.
Jeg ville brukte handbrake fra handbrake.fr med High Profile
▼ ... over en uke senere ... ▼
Lenge siden jeg har rippet DVD'er, men back in the day brukte jeg Elaborate Bytes CloneDVD 2, etter litt leting fant jeg frem en gammel install fil og prøvde meg på å rippe en DVD igjen. Rippet til DVD5 i iso format, fjernet ekstra lydspor og undertekster på andre språk enn norsk og endte opp med ca. 90% av orginal kvalitet(fortsatt superb) og en fil på 4,36 Gb.
Brukte ca. 1min på å starte programmet og stille inn instillinger, deretter tok rippe prosessen 9 min og 49 sekunder.
For å runde av vil det da ta ca. 10 min * 2000 filmer = ca. 334 timer aka. 14 døgn å rippe alle filmene, og de vil ta opp ca. 2000 filmer * 4,36 Gb = ca. 9 Tb eller nærmere bestemt 5 2TB disker.

Hvis du ikke vil ha filmene i iso format, men rippe til f.eks. mp4 eller avi vil det nok anslagsvis ta ca. 1 time ekstra per film, da er du oppe i ca. 98 døgn med kontinuerlig ripping og konvertering, dvs. ca. 1/3 år bare for å spare inn kostnadene av 3/4 2TB disker.

Har kun en DVD-Rom installert på PC'en så får ikke testet konvertering av flere filmer samtidig, men CloneDVD støttet iallefall flere instanser av programmet kjørende samtiding.


Edit: Du hadde spart mye tid hvis du f.eks. hadde begrenset deg til å rippe filmer med imdb rating over 5.0.
Sist endret av Butterfly; 25. mars 2012 kl. 20:12. Grunn: Tillegg
Jaja jeg bare gleder meg til denne monster downloaden blir tilgjengelig for alle
Det hadde faktisk vært litt kult å hatt en monster-samling av film på en server.
Sitat av MyBallantine Vis innlegg
Jaja jeg bare gleder meg til denne monster downloaden blir tilgjengelig for alle
Det hadde faktisk vært litt kult å hatt en monster-samling av film på en server.
Vis hele sitatet...
Selv har jeg rundt 5000 filmer, men disse er i divx (altså rundt 700mb pr stk.)
Wow nå snakker vi monstersamling

Men jeg ser store fordeler med å bevare kvaliteten og menyene fra DVD slik det blir gjort på ISO. Også med tanke på at det kommer 4K skjermer og om en skal blåse bildet opp på et stort lerret. Er dessuten digg å kunne spole på kapittel heller enn med bare x antall ganger vanlig avspillingsfart.

Har jo sett endel bra avi og divx men ofte er det endel rare artifakter som store pixler og andre ting. Det slipper man jo på iso. Plass er ikke så kostbart lengre. Synes nesten det er verdt prisen for den økte kvaliteten og betjeningskomforten (spoling).