Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 802
Så, oppgraderte nettverke til 70mb/s for noen uker siden og vi måtte kjøpe ny ruter (Jensen Scandinavia) for å få full ytelse av upgraden, men så dukket det ett jævlig irriterende problem opp, YouTube, Twitch, Vimeo, absolutt alle video nettsider jeg kommer over stopper helt å buffre, de vil rett og slett ikke spille ferdig en hel video, noen ganger stopper det etter 10 sekunder, noen ganger etter 20 minutter. Bruker Chrome, og har prøvd ny å installere Flash på nytt og prøvd Firefox, IE, Opera og Safari, ingenting funker så er ganske sikker på at problemet ligger i ruteren, men om jeg må levere inn ruteren eller om det er bare å gjøre noe innpå ruteren, vet jeg ikke...

Er det noen som har litt innsikt på hva problemet kan være? Eller har opplevd dette her og funnet løsningen? Alt annet med ruteren funker knall, men det er bare videoer online som har ett problem
Speedtest.net. Post resultat.
MIB
Trådstarter
Sitat av Mkvarner Vis innlegg
Speedtest.net. Post resultat.
Vis hele sitatet...
Dette er litt funny, som sagt vi bestillte 70mb/s, men speedtest viste 150+ i dagene etter upgraden kom. Nå ligger den på rundt 80-90mb/s

Hm, i skrivende stund vil ikke speedtesten helt stoppe testen, den ballen stopper rett før slutten men den ligger på 98mb/s

edit: Og der endte testen opp med en "Download Test Error"

Her er en test fra 15 Juli om det hjelper til
http://www.speedtest.net/result/2837500437.png

Okei, koblet ut ruteren og koblet meg opp direkte til modemet nå, da funket speedtest helt og fikk dette resultatet http://www.speedtest.net/result/2861709396.png
Sist endret av Sprengt; 26. juli 2013 kl. 16:48.
▼ ... noen uker senere ... ▼
hvilke nettlerser snakker vi om?

har du oppdatert alle java, flash, shockwave og silverlight programmene?

har du tømt dns bufferen? ( i cmd.exe ipconfig /flushdns )
MIB
Trådstarter
Ja, alt dette var gjort, men jeg gikk å byttet ruter og da funket alt igjen. Så var visst noe feil med ruteren jeg hadde kjøpt.
Hadde Jensen før også, dårlig ruter. Kjøpte Asus, og har vært fornøyd med den:-) litt dyr.