Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  3 563
Heisann!
Lurer på hva folk har og anbefale av redigerings programmer?
Trenger både et program til video redigering og et program til bilde redigering.
Har dreve litt med dette en stund, har brukt Pinnacle Studio, sony vegas, photoshop osv..

Men jeg trenger nå litt mer avansert. Litt mer for viderekommende.
Programmer som har en god del forskjellige effekter og gøyale ting.
koste hva det koste vil. Gjerne link
Bruker Adobe Premiere Pro til video og Lightroom til bilder. Godt fornøyd med Adobe pakka.
Nå er det ikke så mye video jeg redigerer og har ikke vært innom så mange programmer men premiere pro var lett å komme inn i og etter hva jeg har fått med meg det programmet NRK, TV2, BBC osv bruker(?) Så det skal være avansert nok til større prosjekter.

Lightroom er også lett å komme inn i. Gir meg god arbeidsflyt, lett å laste opp bilder til facebook eller en webside. Kan også kjøres sammen med photoshop for mer avasnert redigering.
After Effect er jo ypperlig til videoredigering.
Final cut pro er vel industristandarden for video og funker fjell. Til foto funker Aperture ypperlig men er det syke effekter du er ute etter gå for Adobe after effekts