Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  15 8182
Heisann,

Lurte på om noen har den fengende kommunist sangen, som klassen synger på i begynelsen av filmen, eller eventuelt et navn på denne sangen??
8p
ingen...?




Har prøvd å søke på google etter akp (m-l), men finner ingen relevant. Ingen som er dyktige til å sporte opp sanger fra filmer? Ble ganske hekta på den sangen selv.
Pensjonert byråkrat
tep0sen's Avatar
Donor
Det er FNL sangen. Har og hatt lyst å finne denne sangen, men med mindre du finner en cd med revolusjonær musikk tror jeg du kan lete lenge.
Hvis du finner frem rulleteksten, så står all info om musikk som er brukt der. Bruker å gjøre det ihvertfall.
Soundtracket kommer vel på CD?
"Gymnaslærer Pedersen OST" anyone?
Sitat av tep0sen
Det er FNL sangen. Har og hatt lyst å finne denne sangen, men med mindre du finner en cd med revolusjonær musikk tror jeg du kan lete lenge.
Vis hele sitatet...
I boka var det ei solidaritetsvise for Vietnam og FNL ja, men om jeg husker filmen riktig så var det en eller anna russisk sang. Men, det er mulig jeg husker feil
Sangen stammer fra 2.verdenskrig..men ikke sikker på hva den heter..

Og det var litt skivebom at de unge AKP-erne i filmen sang den...AKP'erne så på det tidspunktet på Sovjet som hovedfienden og ville aldri ha sunget den..

Sangen heter ikke "Poliska pole"?
Ivan Rebroff - Cossack patrol heter sangen.
Tzares's Avatar
Trådstarter
54 0
*bøyer seg i støvet for MsR*
▼ ... flere år senere ... ▼
Skal ikke krangle med msr, men på spotify går den under navnet Red army Choir - Oh Fields My Fields
@silkefis
Dette er vel strengt tatt en folkesang, så at flere artister har sunget den kommer ikke som noe stort sjokk. Am I right?
Sangen heter egentlig Полюшко Поле (poljusjko polje, eller polyushko polye for engelsktalende), og var populær under krigen.
@Sumpen
Har ikke peiling.. Bare noterer ned det jeg observerer.
Sitat av Incubo Vis innlegg
Sangen stammer fra 2.verdenskrig..men ikke sikker på hva den heter..

Og det var litt skivebom at de unge AKP-erne i filmen sang den...AKP'erne så på det tidspunktet på Sovjet som hovedfienden og ville aldri ha sunget den..

Sangen heter ikke "Poliska pole"?
Vis hele sitatet...
Ikkje nødvendigvis skivebom, er ikkje sagt at ein unngår å nytta eldre russiske arbeidersonga fordi ein hatar Kruthsjov-Sovjet.
▼ ... over et år senere ... ▼
Faktisk så heter den "Polyushka Polye"

http://en.wikipedia.org/wiki/Polyushka_Polye