Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  14 2106
Er det noen som har erfaring på om dette går? og hvor mye det kommer til å evt koste? Tenkte å hoste en litt medium TS server, en webside med forum og servere til Garrysmod og evt minecraft. kan dette gjøres bra på en å samme maskin?
Ja dette går helt fint å kjøre på en og samme fysiske maskin, siden du skal ha 1 maskin og flere forsellige tjenester på den ville jeg ha satt opp enten en esxi eller hyper-v server (hypervisor) så sattopp egene VM for hvær av serverene
Ta en titt på digitalocean eller linode. Start smått med den minste serveren og så kan du lett utvide med mer kraft om det skulle bli behov for det.
Trådstarter
4 0
Så er det bare fritt fram å bruke digitalocean eller linode? Er det noen norske hostere som er annbefalt eller er de veldig dyre?
Anbefaler DigitalOcean. Har selv en droplet hos dem som jeg blant annet bruker til web-hosting, teamspeak og spillserver.
Om du absolutt skal ha en norsk leverandør så anbefaler jeg Host1. Der får du også 15% rabatt om du bruker rabattkoden "nFF".
Trådstarter
4 0
Digitalocean frister litt ja Har du noen erfaringer fra de? er kundestøtten deres bra?
Jeg er veldig fornøyd med Digitalocean, bruker de til å hoste nettsiden min.

Har ikke hatt bruk for kundestøtte der, så det vet jeg ikke. Men de har veldig mye artikler om alt mulig + forum.
Digitalocean sin support er veldig bra.
Overskuddsmateriell
Selv leier jeg en root server fra Hetzner
Er fornøyd med både support og kvalitet på serverne.

Om du klarer å kjøre alt på en maskin avhenger av hvor mange spillere du skal ha inn på hver server og hvilke mods du skal kjøre.

Som regel er det RAMen går full først på min FTB server i allefall
Trådstarter
4 0
Noen som har erfaring fra å hoste en FTB/ vanlig minecraft server med fullt av players inne? Går dette bra med en basic server fra Digitalocean? og hoste 2 stykker kanskje? Er helt ny innen hosting generelt. har ingen ide hvordan noe fungerer.

https://www.digitalocean.com/pricing/

Transfer raten, hva mener de med dette? Er det en grense om hvor mye data trafikk jeg kan bruke?
Sist endret av Marsruben; 1. mars 2015 kl. 19:13. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Internett kommer stort sett med 2 mål, båndbredde som betyr hvor mange filer det er på den digital motorveien, som oftest oppgitt i megabit pr sekund, også er det det jeg ser på som det viktigste for å spille farta på internett som måles i lysets hastighet minus millisekunder bedre kjent som ping. Alt over 30 er hårreisende for en som spiller; bør ligge på mellom 2-7 ms. Transfer rate er trolig en kombinasjon av de 2 jeg nevner.

Du bør legge opp til at du skal tjene hver spiller med 256kbps f eks og en fart mellom 2-7ms, litt avhengig av hvilket spill du skal hoste, for sjakk trenger du kanskje bare 1kbps og kanskje ikke så avhengig av fart.

Skal man derimot spille et spill der man bør ha følelsen av å spille samme spill som motpart bør man ha god fart og passende båndbredde.
Sist endret av nudo; 5. mars 2015 kl. 06:56.
Overskuddsmateriell
Dette kommer helt an på hvilket spill man har.

FTB kan man regne med opp til 2mbit trafikk pr spiller på enkelte mods når serveren begynner å inneholde endel på. En ping på rundt 100 der merkes knappt når man spiller.

Skal du forresten under 30 i ping må du finne en serverpark i Norge å hoste serveren din, enkelte ISPer klarer det også til Sverige.
Sitat av Bullhill Vis innlegg
Selv leier jeg en root server fra Hetzner
Er fornøyd med både support og kvalitet på serverne.

Om du klarer å kjøre alt på en maskin avhenger av hvor mange spillere du skal ha inn på hver server og hvilke mods du skal kjøre.

Som regel er det RAMen går full først på min FTB server i allefall
Vis hele sitatet...
jeg gikk lei av hetzner etter de aldri leverer det de lover med tanke på internett hastighet..

så etter 4 år på hetzner så flytta jeg til OVH, og har aldri angrett siden
Overskuddsmateriell
Jeg har testet min til 95MBps med wget fra en server som står hos LW i Nederland så jeg klager ikke på farta i allefall
Sitat av Bullhill Vis innlegg
Jeg har testet min til 95MBps med wget fra en server som står hos LW i Nederland så jeg klager ikke på farta i allefall
Vis hele sitatet...
MBps har ikke noe med fart å gjøre, MBps måler kapasitet uavhengig av fart, og kan sammenlignes med antall felter på en motorvei, mer enn fartsgrense.

Fart på internett måles i lysets hastighet minus latency i ms
Sist endret av nudo; 6. mars 2015 kl. 04:32.