Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  10 3314
Jeg skal snart begynne med antidepressiva, og lurer på hvordan det blir når jeg skal ta knips. skal på rave i sommer og lurer på om jeg får virkning på knips om jeg går på antidepressiva.
Jeg antar du mener MDMA, og som mange ganger diskutert her på freak (det er en meny på toppen her det stør søk på...), så vil enkelte antidepressiva fjerne effekten av MDMA. Men det er vanskelig å si noe mer, da du ikke sier noe om hvilken type antidepressiva.

Noen antidepressiva kan kanskje lage en farlig blanding med MDMA. Men her er jeg på tynn is, og det kommer sikkert noen senere med bedre kunnskap.
Ikke for å moralisere, men fortelle faktum. Når man begynner med antidepressiva, så er det mest sannsynlig for å behandle depresjon eller angst. MDMA utløser en enorm mengde av de stoffene som antidepressive medisiner har til hensikt å regulere og stabilisere. Hvis du så absolutt skal innta MDMA, så ville jeg heller ventet med behandling til du er klar for en rusfri hverdag.

Når det er sagt, så vil du mest sannsynlig ha ekstra behov for antidepressiva når du føler deg klar for å ta skrittet videre for å behandle en forverret depresjonstilstand utløst av rus.
Hvis du har så liten selvinnsikt, så ta imot mitt råd. Vent heller med forebyggende behandling til rus-suget blir borte.

Ettertanke: Høna eller egget?
Jeg gikk på snri en stund og forsøkte mdma en gang. Gav lite effekt, og det er neppe verdt risken.
går det ikke an å starte på antidepressiva også slutte noen dager/uker før jeg drar på rave? eller er det sånn at jeg ikke får mdma følelse uans om jeg starter med antidepressiva?
Sitat av knipsforevver Vis innlegg
går det ikke an å starte på antidepressiva også slutte noen dager/uker før jeg drar på rave? eller er det sånn at jeg ikke får mdma følelse uans om jeg starter med antidepressiva?
Vis hele sitatet...
Du må komme med ett spesifikk medikament. ''Alle'' er forskjellige.
Sitat av knipsforevver Vis innlegg
går det ikke an å starte på antidepressiva også slutte noen dager/uker før jeg drar på rave? eller er det sånn at jeg ikke får mdma følelse uans om jeg starter med antidepressiva?
Vis hele sitatet...
NEI! Hvis det er SSRI du får. For det første kverker medisinene effekten (over lang tid etter du har sluttet, etter det jeg har lest her). Og for det andre, så vil du etter noen få dager med bråstans med slike medisiner, havne i en kjempedepresjon. Der du kan faktisk ende opp med bli suicidal (selvmordskandidat).

Slike medisiner begynnes og sluttes alltid gradvis med stigende/synkende doser, og det er grunn for akkurat dette!
Jeg fikk ekstremt dårlig funk av mdma og kola når jeg i min tid gikk på ssri. Tror ikke det er så utrolig farlig, men hvorfor sløse bort hodet sitt til ingen nytte. Vær flink gutt og trapp i det minste ned en periode først. Søk på "interactions mdma+ssri", tjollahopp tjolahei tjolahoppsassa.
Sitat av G-Erik-L Vis innlegg
Jeg fikk ekstremt dårlig funk av mdma og kola når jeg i min tid gikk på ssri. Tror ikke det er så utrolig farlig, men hvorfor sløse bort hodet sitt til ingen nytte. Vær flink gutt og trapp i det minste ned en periode først. Søk på "interactions mdma+ssri", tjollahopp tjolahei tjolahoppsassa.
Vis hele sitatet...
Det er dokumentert at MDMA i kombinasjon med SSRI kan gi serotonin syndrom, noe som enhver MDMA bruker og hvertfall person på SSRI bør vite. En eksplosiv økning i serotonin(5-HT) frarådes. Det er til og med registrert dødsfall ved denne kombinasjonen. Roll safe!
Sist endret av wat; 26. februar 2015 kl. 02:54.
Sitat av wat Vis innlegg
Det er dokumentert at MDMA i kombinasjon med SSRI kan gi serotonin syndrom, noe som enhver MDMA bruker og hvertfall person på SSRI bør vite. En eksplosiv økning i serotonin(5-HT) frarådes. Det er til og med registrert dødsfall ved denne kombinasjonen. Roll safe!
Vis hele sitatet...
Dette er et rykte, og ikke noe som skjer i praksis. Serotoninsyndrom skjer som følge av for mye serotonin i hjernen. SSRI blokker effekten av MDMA, altså blir det ikke frigjort noe uansett (veldig forenklet forklart). Så det eneste som skjer er at man kaster vekk penger på produkt som ikke vil fungere.

Serotoninsyndrom er hovedsakelig forbundet med kombinasjon av MAO-hemmere med andre serotogene stoffer, som MDMA eller SSRI. Her har det vært rapportert mange dødsfall. Går man på MAO-hemmere må man ha opphold på minimum 2 uker før man tar f.eks MDMA.
Sitat av randomize Vis innlegg
Dette er et rykte, og ikke noe som skjer i praksis. Serotoninsyndrom skjer som følge av for mye serotonin i hjernen. SSRI blokker effekten av MDMA, altså blir det ikke frigjort noe uansett (veldig forenklet forklart). Så det eneste som skjer er at man kaster vekk penger på produkt som ikke vil fungere.

Serotoninsyndrom er hovedsakelig forbundet med kombinasjon av MAO-hemmere med andre serotogene stoffer, som MDMA eller SSRI. Her har det vært rapportert mange dødsfall. Går man på MAO-hemmere må man ha opphold på minimum 2 uker før man tar f.eks MDMA.
Vis hele sitatet...
Ah, my bad takk for oppklaringen.