Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  2 908
Heihopp folkens, på tide å komme med et spørsmål igjen. Nå har jo jeg den flotte leverandøren så heter så mye som GET og jeg skal nå ut og reise littegranne. I mellomtiden kunne jeg tenkt meg å loggført alle gangene internettet faller ut her, for det skjer en del, men ettersom jeg ikke sitter her med penn og papir selv må jo det være automatisk. Noen idèer?
Takk på forhånd!
Det finnes nok flere open source-verktøy for dette, men du har f.eks. InternetConnectivityMonitor.

Eller så kan du gjøre det så enkelt som å bruke kommandolinjen, pinge en host hvert 5. sekund (eller noe) og logge dette til en tekstfil (forsåvidt nøyaktig hvordan InternetConnectivityMonitor fungerer).
Sist endret av s1gh; 1. september 2015 kl. 17:29.
gjorde det enkelt og bare lastet ned det fine verktøyet der jeg. perfekt løsning, tusen takk!