Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  12 3088
Hei!

Har brukt store deler av dagen i dag på å lage et dokument samensatt av bilder og tekst i word.

Problemet mitt oppstår når jeg skal skrive ut dokumentet, bare bildene blir med i dokumentet sammen med punkttegn og tall, men ingen tekst overhodet.

Har prøvd forskjellige printere, og det samme oppstår om jeg lagrer som pdf, eller jpg. Aldri vært borte i dette problemet før og veit ikke hva som kan ha skjedd.

Dokumentet ser ut akkurat som det skal under print preview.

Håper noen her inne har forslag til løsninger
Prest i fare
FryingPan's Avatar
Prøv å last ned OpenOffice for så å åpne dokumentet der og prøv utskrift
Laste ned og installere Open Office på samme pc fucker opp Office-innstaleringen. Gjorde det selv for en uke siden og måtte legge inn Office på nytt for å beholde alle funksjonene...
Sitat av rAgIfOlO Vis innlegg
Har prøvd forskjellige printere, og det samme oppstår om jeg lagrer som pdf, eller jpg. Aldri vært borte i dette problemet før og veit ikke hva som kan ha skjedd.
Vis hele sitatet...
Lagre dokumentet som et Word-dokument. Jeg skjønner ikke hvordan du har fått til å lagre et tekstdokument som .jpg, men nok om det. Prøv å skrive ut med og uten farger, uavhengig av om det er farger eller ei i dokumentet. Du kan også prøve å skrive ut som fotoutskrift. Prøv deg fram.
Høres ut som ett skriverdriver problem!? Prøv å reinstaller skriveren.
Sitat av thundercat Vis innlegg
Høres ut som ett skriverdriver problem!? Prøv å reinstaller skriveren.
Vis hele sitatet...
Hvordan kunne den da skrive ut bildene?
Sitat av Knife Freak Vis innlegg
Hvordan kunne den da skrive ut bildene?
Vis hele sitatet...
Ingen aning, er utrolig mye merkelig i denne dataverden

Kan være noe med den Font typen som er brukt..

Er alt for lite info til å foreslå så mye annet.
Sitat av thundercat Vis innlegg
Ingen aning, er utrolig mye merkelig i denne dataverden

Kan være noe med den Font typen som er brukt..

Er alt for lite info til å foreslå så mye annet.
Vis hele sitatet...
Jo, sant nok, det er mye merkelig.. Men det er allikevel alltid en logisk forklaring bak.

Det er ikke meningen å motsi alt du skriver, men font-typen skal heller ikke ha noen ting å si, da skrift er skrift, og printere er ikke programmert til kun å skrive ut Words spinkle utvalg av standard fonter. (Edit: om fonten eventuelt skulle ha vært lastet ned)
Sist endret av Knife Freak; 28. mars 2015 kl. 20:55.
Kan være noe rart i spoolmappa. Du kan prøve å slette innholdet og så om det hjelper. Gjøres ved å starte cmd som admin og skriv inn følgende:
net stop spooler
del /F /Q c:\windows\system32\spool\printers\*
net start spooler.
Fungerer det fortsatt ikke så ville jeg prøvd å reparere Office installasjonen, hvis dette heller ikke fungerer så ville jeg avinstallert og installert Office på nytt.
Hvis ingen av løsningene over funker så kan det være snakk om korrupte drivere.
Eneste alternativet er å fjerne alle skriverne, slette alle driverne og installere skriverdriveren på nytt.
Sist endret av fuzzic; 28. mars 2015 kl. 23:53.
Sitat av Knife Freak Vis innlegg
Jo, sant nok, det er mye merkelig.. Men det er allikevel alltid en logisk forklaring bak.

Det er ikke meningen å motsi alt du skriver, men font-typen skal heller ikke ha noen ting å si, da skrift er skrift, og printere er ikke programmert til kun å skrive ut Words spinkle utvalg av standard fonter. (Edit: om fonten eventuelt skulle ha vært lastet ned)
Vis hele sitatet...
Tja, men den logiske forklaringen kan være vanskelig å finne.

Det med fonttypen leste jeg om på superuser.com og var ett ganske likt tilfelle hvor det ikke kom skrift pga en spesiell font.. så skrift er ikke alltid skrift selv om det burde tilsi å være det ja.
OpenOffice er vel ikke lenger under utvikling? LibreOffice FTW!
Hvis du prøver å formatere teksten til Arial, Times New Roman eller Calibri som er standard MS Office skrift typer og du får samme resultat så kan det være noe med spooler eller driver til printeren

Får du skrevet ut tekst dokumenter fra Notepad.exe \ Notisblokk.exe ?? og få samme feilen der?

Det er fin å finne ut om du får skrevet ut fra andre programmer før man begynner å avinstallere og installere programmer på nytt og så vise det seg at det er noe annet som er feil
rAgIfOlO's Avatar
Trådstarter
Vel, må si alt løste seg til slutt. Eneste problemet var at jeg hadde ubevisst skrevet i papirformat ANSI B i word, noe som bare ble tull når jeg prøvde å skrive ut til A4.

Etter en del jobbing med å endre på ting som ble forskjøvet etter endring til A4 fikk jeg skrevet ut akkurat som det skulle være.