Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  919 302380
Går ut på at du er på en øy (tror flyet krasjet) og du prøver å finne en skatt. På øyen må du gå rundt og klikke på ting for å plukke de opp og bruke de ved å gå rundt til forkskjellige steder, på slutten av spillet finner du en skatt som er laget av "fake" gull og kan bestemme om å beholde den eller gi den til landsbyboerne, det har en veldig tegneserie aktig stil og er på PC.

Du er i en 2D verden som terraria, gå enten frem eller tilbake.

Tror jeg spilte det for ca. 7-10 år siden.
▼ ... over en uke senere ... ▼
(° ͜ʖ °)
Zyke's Avatar
Gir bort denne serial keyen til BF3 da jeg ikke trenger den.
Håper noen får nytte av den her
http://puu.sh/6YsoE
Jeg leter etter et pc spill jeg har tenkt på LENGE. Aner ikke hva det heter, så er umulig å finne på Internett...

Det handler om en familie(?) som skal på ferie. Det er et pek og klikk spill med diverse oppgaver. Den første oppgaven er å pakke kofferten hvor familiens hund ligger i. Husker ikke om den skal være der eller ikke. Familien kommer til et hotell der det skjer mye rart. Litt sånn bissart spill. En oppgave man skal gjøre er å redde hunder fra et rullebane som leder dem ned i en kvern for å bli hermetikkmat. Er i 2D tror jeg.

Jeg spilte dette for år siden, rundt begynnelsen av 2000-tallet. Pluss/minus.
Noen som vet hva jeg tenker på?
Ser etter et gammelt bilspill til pc. Man kunne kjøre fritt rundt i en by (san fransisco?). Husker spesielt at man kunne kjøre rundt som bare et hjul. Tror spillet er 5-10 år gammelt.
Sitat av 10100 Vis innlegg
Ser etter et gammelt bilspill til pc. Man kunne kjøre fritt rundt i en by (san fransisco?). Husker spesielt at man kunne kjøre rundt som bare et hjul. Tror spillet er 5-10 år gammelt.
Vis hele sitatet...
Midtown Madness?
Sitat av Marken Vis innlegg
Midtown Madness?
Vis hele sitatet...
Takk! Det var Midtown Madness 2
▼ ... noen uker senere ... ▼
Jeg trenger hjelp til å finne et gammelt spill jeg og noen kompiser spilte på barneskolen, det var veldig likt Space Invaders bortsett fra meget oppdatert grafikk (på den tiden), vi spilte det rundt 97-98-99, men kan ha kommet ut et år eller to før dette, dog ikke lenge før. Vi kalte det for "Øyespillet", fordi det var en del romvesen der som ikke bestod av stort annet enn (såvidt jeg kan huske) flyvende øyne.

Skjønner at dette nødvendigvis er så lett, men jeg har lett og lett og googlet og googlet men kommer ikke frem til noe som helst. Takker for hjelpen!

Ops: Dette var på PC!
Sist endret av Ilmag; 14. mars 2014 kl. 18:47.
Sitat av Ilmag Vis innlegg
Jeg trenger hjelp til å finne et gammelt spill jeg og noen kompiser spilte på barneskolen, det var veldig likt Space Invaders bortsett fra meget oppdatert grafikk (på den tiden), vi spilte det rundt 97-98-99, men kan ha kommet ut et år eller to før dette, dog ikke lenge før. Vi kalte det for "Øyespillet", fordi det var en del romvesen der som ikke bestod av stort annet enn (såvidt jeg kan huske) flyvende øyne.

Skjønner at dette nødvendigvis er så lett, men jeg har lett og lett og googlet og googlet men kommer ikke frem til noe som helst. Takker for hjelpen!

Ops: Dette var på PC!
Vis hele sitatet...
https://www.google.no/search?q=arcad...icial&tbm=isch ?
▼ ... over en måned senere ... ▼
Er på jakt etter eit gamalt mac-spel

Det var for det meste eit peik og klikk spel, der det var om å gjere å forske på verdensrommet/teknologi, for så å reise ut i verdensrommet (månen?). Svært lenge sidan eg har spelt det. Lurer på om det fantest eit til spel i serien, der det var om å gjere å komme så djupt i havet som mulig.

I begge spela hadde ein ei form for tidsfrist, og avhengig av valga ein gjorde, så gjekk handlingen raskare/seinare.

Håpar nokon kjenner att dessa beskrivingane.

Meiner at spela var norske.

Mvh Sindre R
Sist endret av sindrekul; 16. april 2014 kl. 17:11.
Sitat av sindrekul Vis innlegg
Er på jakt etter eit gamalt mac-spel

Det var for det meste eit peik og klikk spel, der det var om å gjere å forske på verdensrommet/teknologi, for så å reise ut i verdensrommet (månen?). Svært lenge sidan eg har spelt det. Lurer på om det fantest eit til spel i serien, der det var om å gjere å komme så djupt i havet som mulig.

I begge spela hadde ein ei form for tidsfrist, og avhengig av valga ein gjorde, så gjekk handlingen raskare/seinare.

Håpar nokon kjenner att dessa beskrivingane.

Meiner at spela var norske.

Mvh Sindre R
Vis hele sitatet...
Jeg er sikker på at jeg har spilt det spillet der man skulle i havet. Og nå fikk jeg sykt lyst til å spille det igjen! Husker ikke hva det heter
▼ ... over en måned senere ... ▼
Du er en ball av noe slag med en propell. Du skal fly over firkanter/baner å dele disse i 2/4/6 osv får å "fylle opp"
banen.

En kan plukke opp div upgrades og en må også ungå motstandere/monster.

Husker jeg spillte dette i min barndom ca 10 år siden, var vertfall til pc.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Husker et spill jeg spilte på barneskolen, er 91 model å spilte vel dette i rundt 5-7 klasse.
Dette var et pek å klikk adventure spill, hvor vi startet i et hus! Vi måtte ha mat for å overleve om jeg ikke husker feil, husker og småe detaljer ang et troll, og blant annet en dame som står fast med nesen sin i en stubbe! og at vi skulle finne en fløyte å spille for noen mus var et sånn norske eventyr spill på norsk!
Enormt lyst å finne igjen dette spillet hadde vært awsome med litt hjelp
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Sitat av Maol33t Vis innlegg
Prøver å finne tilbake til et spill jeg spilte for mange år tilbake. Det var et 2D-spill som man så fra siden, og man kunne spille 2-player på det (kanskje flere også). Man styrte dinosaurer som var utstyrt med forskjellige våpen (tror jeg?), i hovedsak bomber e.l., og de sloss mot hverandre. Husker at mange av banene hadde bakgrunnsbilder fra typiske industrifelt, og litt "undergrunn". Husker desverre ikke mer enn det. Noen som kan være til hjelp?

BTW: dette var til PC.
Vis hele sitatet...
Æsj. Plutselig kom jeg på dette spillet igjen. Ingen som tilfeldigvis kan tenke seg frem til navnet på dette? Må være sikkert 15 år siden jeg spilte det sist.
Sitat av BirkirBjarnason Vis innlegg
Jeg er sikker på at jeg har spilt det spillet der man skulle i havet. Og nå fikk jeg sykt lyst til å spille det igjen! Husker ikke hva det heter
Vis hele sitatet...
Romjakten av Levende bøker var det romspillet: https://bokelskere.no/bok/romjakten/158378/

Og det du spurte om er Dyphavs Jakten:
http://nettbutikk.bokbyen-skagerrak....?product=20871
Det kan være jeg har spurt om det her før.. men..

Det er et tekstbasert økonomispill som jeg spilte på begynnelsen av 90-tallet.
Man kunne kjøpe bil båt og hus bl.a. tror jeg og man kunne ta opp lån og måtte håndtere dette. Noen som vet hva jeg snakker om? Vi hadde det på en datamaskin på skolen den gangen.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Det er et 8 bit spill, hvor alle ting kan drepe deg. Det er platform basert. Og noe av det første jeg husker fra spillet er at eplene kan falle ned og drepe deg, du blir spiddet av ting osv. Noen som har en idé?
▼ ... over en måned senere ... ▼
det er 2d du ser han du styrer ovenfra det eneste jeg husker er at du starter som en soldat fiender er røde ballonger lignende og ate 1 bane er det helt mørkt og det tordner den eneste gangen du kan se noe er når det torner
det er et ganske gammelt spill husker jeg fikk det av en komputer for alle cd fra rundt 2000-2004 trur jeg
Sist endret av no gun no fun; 18. november 2014 kl. 15:40.
Sitat av sk1ppy Vis innlegg
Det er et 8 bit spill, hvor alle ting kan drepe deg. Det er platform basert. Og noe av det første jeg husker fra spillet er at eplene kan falle ned og drepe deg, du blir spiddet av ting osv. Noen som har en idé?
Vis hele sitatet...
Høres ut som I wanna be the guy.
http://kayin.moe/iwbtg/
▼ ... over en måned senere ... ▼
Leter etter et spill fra 90-2000 tallet
Var for barn, og jeg mener å huske at det var på en skole.
Man kunne stå i kantinen og dele ut mat til elevene, som sa hva de ville ha (erter, poteter, ol.)
Kunne også være ute i skolegården og f.eks spille et spill med noen slags hockey pucker...
Kunne reise på en skoletur men sånn gul amerikansk skolebuss.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Hva går spillet ut på?
Du er et romskip som skyter laser oppover mot fienden. Når du fulfører et lvl får du betre laser (eller dreper en spesiel fiende, husker ikkje heilt) Meiner det var 100 lvler. Du fikk dårligere laser om du møstet et liv. trur romskipet bare gjekk på en linje men litt usikker på det! styrte og skaut vertfall med musen.
Hvilken plattform?
PC win 98
2D/3D?
2D
Når spillte du det sist?
Vertfall 10år siden
Sitat av Ilmag Vis innlegg
Jeg trenger hjelp til å finne et gammelt spill jeg og noen kompiser spilte på barneskolen, det var veldig likt Space Invaders bortsett fra meget oppdatert grafikk (på den tiden), vi spilte det rundt 97-98-99, men kan ha kommet ut et år eller to før dette, dog ikke lenge før. Vi kalte det for "Øyespillet", fordi det var en del romvesen der som ikke bestod av stort annet enn (såvidt jeg kan huske) flyvende øyne.

Skjønner at dette nødvendigvis er så lett, men jeg har lett og lett og googlet og googlet men kommer ikke frem til noe som helst. Takker for hjelpen!

Ops: Dette var på PC!
Vis hele sitatet...
Kanskje Truxton. Jeg hadde det på Sega, men det fantes vel på pc også. Var ivertfall masse øynelignende greier på mange av romskipa. Jævlig fett btw, anbefaler alle å prøve det^^
PC - windows 95/98
2D - Sett ovenfra
Spilte det sist for 10-15 år siden

Husker veldig lite av spillet, men tror du spiller en grønn armylignende type som løper i rundt og samler våpen, skyter fiender på forskjellige brett. Er vel i "krig" mot noen. Husker veldig mye av grønnfargen og en del asfalt. Husker noe med et stort fly eller helikopter i spillet en plass.

Har lett etter dette spillet i mange år, jeg tror det fulgte med en Komputer for alle CD, som KANSJE var gul? En spill edition cd med 100 spill på eller noe sånt. Hadde satt stor pris på om noen hadde funnet dette
Sitat av RobertKK Vis innlegg
PC - windows 95/98
2D - Sett ovenfra
Spilte det sist for 10-15 år siden

Husker veldig lite av spillet, men tror du spiller en grønn armylignende type som løper i rundt og samler våpen, skyter fiender på forskjellige brett. Er vel i "krig" mot noen. Husker veldig mye av grønnfargen og en del asfalt. Husker noe med et stort fly eller helikopter i spillet en plass.

Har lett etter dette spillet i mange år, jeg tror det fulgte med en Komputer for alle CD, som KANSJE var gul? En spill edition cd med 100 spill på eller noe sånt. Hadde satt stor pris på om noen hadde funnet dette
Vis hele sitatet...
Et av Army Men spillene?

https://www.google.com.sg/search?q=a...=1920&bih=1099
Sitat av Fuzzybossen Vis innlegg
Det kan være jeg har spurt om det her før.. men..

Det er et tekstbasert økonomispill som jeg spilte på begynnelsen av 90-tallet.
Man kunne kjøpe bil båt og hus bl.a. tror jeg og man kunne ta opp lån og måtte håndtere dette. Noen som vet hva jeg snakker om? Vi hadde det på en datamaskin på skolen den gangen.
Vis hele sitatet...
Mafiaenshevn.no?
Sitat av Marken Vis innlegg
Vis hele sitatet...
Ikke Army Men nei, kan minne litt mer om et GTA 2 spill, iallefall samme måte man beveger seg på og grafikken ligner veldig!
Hei.
Jeg er født på 90 tallet, og de fleste som også er det, mimrer nokk om de gode gamle spillene vi hadde.

Uansett. Det er ett spill jeg brukte og spille på pcn som jeg ikke husker hva heter, som jeg håper noen av dere husker.

Spillet var slik:
Det er en intro, hvor noen blir låst inne på ett rom av noen tyver eller no, så skal en annen person eller noe, lete etter nøkkelen som de har gjemt.

Man kan lete nedi kjelleren, kjøkkenet, bad, stue, soverom, bevege seg opp og ned etasjer liksom i hele huset. Det er spesiell musikk, knæsje farger. Nøkkelen viser seg hvertfall og ligge i søppelkassen utenfor, og man må tenne en fyrstikk for og lyse og se. Så må man låse opp den stengte døren så menneskene slapp ut.

Kan hende jeg er elendig og forklare

Noen som vet?
Sitat av Cosacita Vis innlegg
Jeg leter etter et pc spill jeg har tenkt på LENGE. Aner ikke hva det heter, så er umulig å finne på Internett...

Det handler om en familie(?) som skal på ferie. Det er et pek og klikk spill med diverse oppgaver. Den første oppgaven er å pakke kofferten hvor familiens hund ligger i. Husker ikke om den skal være der eller ikke. Familien kommer til et hotell der det skjer mye rart. Litt sånn bissart spill. En oppgave man skal gjøre er å redde hunder fra et rullebane som leder dem ned i en kvern for å bli hermetikkmat. Er i 2D tror jeg.

Jeg spilte dette for år siden, rundt begynnelsen av 2000-tallet. Pluss/minus.
Noen som vet hva jeg tenker på?
Vis hele sitatet...
Kan det være Family Vacation: California?
Søker etter et spill som jeg spilte rundt 2004-05 tror jeg. Lånte spillet på det lokale biblioteket den gangen.
Husker veldig lite av det, men det jeg husker er at man styrte en kvinnelig detektiv eller noe lignende. Jeg tror hun muligens jobbet for en avis i spillet og man skulle gå rundt å finne spor og snakke med andre mennesker. Har også et vagt minne om et mørkerom - et slik rom som man fremkaller bilder i. Jeg kom ikke så veldig langt i spillet, så noe mer enn dette kan jeg ikke komme på.

Mulig jeg er helt på villspor men det er det lille jeg husker.
Ca 1995-1998. Er 2d DOS-spill i adventuresjangeren. Point and click i et fargerikt landskap, (skog, "swamp", osv.) Ganske fine statiske bakgrunner som man kunne gå rundt på og plukke opp enkelte objekter mm. Litt sånn "fantasy"-stil. (Dvs, ikke futuristisk, men mer middelalder-stil.)
Sitat av booboo Vis innlegg
Kan det være Simon the Sorcerer?

http://en.wikipedia.org/wiki/Simon_the_Sorcerer
Vis hele sitatet...

Bra forslag! Grafikkstilen er helt lik, men jeg husker ikke Simon-karakteren.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Er ett stick man game hvor du skal jobbe, oppgradere huset, gå å trene, gå på skole, oppgradere til skateboard så det gikk fortere å komme seg plasser, sloss, kjøpe droger og til slutt så blir du president, husker ikke hva det spillet heter men spilte det mye når jeg var mindre.

Spillet heter StickRPG hvis noen lurte.
Sist endret av VitoScaletta; 22. februar 2015 kl. 21:53. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Strategi spill likt red alert, du spiller på et slikt kart som du ser typisk i militær filmer får å legge planer zoomer du helt ut ser du liksom bordet stå i et rom. Var gratis på steam en lite periode, spilte det får ca 1 år si, 3D med ganske så bra grafikk.
Ruse eller wargame supernova ??
Sitat av _Forest_Berry_ Vis innlegg
Ruse eller wargame supernova ??
Vis hele sitatet...
Ruse var det, takker
▼ ... over en uke senere ... ▼
Nokon som hugsar eit spel om sjørøvermus? Dei var på ei tropisk øy og leita etter ein skatt. Det var eit slikt point and click-spel, trur det var norsk.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Hei. Første innlegg så jeg håper jeg gjør dette rett, om ikke så si i fra.

Jeg leter etter et gammelt spill som man plukket opp sauer og putte dem i en maskin, som forvandlet dem til robot deler.
Disse delene kunne man sette sammen og sende roboten i kamp.

Noen som husker hva det spillet het
▼ ... noen måneder senere ... ▼
3 spill jeg leter etter
Hva går spillet ut på
Spillet er ett scrolling shooting spill. Du flyr som ett romskip oppover og skyter etter hus, båter, romskip, tanks og diverse andre ting. Jeg husker at de første banene var over vann og land, med firkantet hus som du ødela for oppgraderinger.

Før du fløy så var du i en type hangar hvor du kunne kjøpe oppgraderinger og items og sånt. Du valgte også en karakter å spille med.

Jeg tror spillet kom med Komputer for alle som en demo.
Hvilken plattform
PC
2D/3D?
2D sett ovenfra scrolling
Når spillte du det sist?
jeg var ganske liten, så 1998-2000 kanskje?


Hva går spillet ut på
Ok, så dette spillet er litt rart men det var ganske moro. Det er ett first person skytespill hvor du spiller som/mot klovner. Jeg husker ikke super mye om spillet men jeg tror våpna var litt rare. Det var ganske mørkt og "horror" lignende. jeg husker at den første banen så kom du ut av en hule eller noe sånt.
Hvilken plattform
PC
2D/3D?
3d
Når spillte du det sist?
2000-2002


Hva går spillet ut på
Det tredje spillet jeg leter etter var ett strategi spill. Du spilte som dinosaurer hvor målet var å overta andre dinosaurer's baser? husker at du kunne ha med deg en flokk når du angrep. Tror det var i en sacrifice esk look i forhold til kamera og sånt.
Hvilken plattform
PC
2D/3D?
3D
Når spillte du det sist?
1998-2001
Kan klovneskytespillet være "KISS Psycho Circus" kanskje?

https://www.youtube.com/watch?v=iz2eJ2c2hLA
Det ligner en del ja. Skal ta å skaffe meg spillet og teste det.
Sitat av stuppp Vis innlegg
3 spill jeg leter etter
Hva går spillet ut på
Spillet er ett scrolling shooting spill. Du flyr som ett romskip oppover og skyter etter hus, båter, romskip, tanks og diverse andre ting. Jeg husker at de første banene var over vann og land, med firkantet hus som du ødela for oppgraderinger.

Før du fløy så var du i en type hangar hvor du kunne kjøpe oppgraderinger og items og sånt. Du valgte også en karakter å spille med.

Jeg tror spillet kom med Komputer for alle som en demo.
Hvilken plattform
PC
2D/3D?
2D sett ovenfra scrolling
Når spillte du det sist?
jeg var ganske liten, så 1998-2000 kanskje?
...snip...
Vis hele sitatet...
Tar en råkjangs, kan det være Tyrian 2000?
Sitat av Lanjelin Vis innlegg
Tar en råkjangs, kan det være Tyrian 2000?
Vis hele sitatet...
nei, Jeg tror jeg fant den. Spillet het demonstar tror jeg. Fant en freeware på nettet som ikke hadde shoppen og sånt. men den lignet det jeg lette etter.
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Hei, har allerede spurt om dette spillet her før. Har å spurt på forum som har ".com" i håp om att noen her i verden kjenner det igjen. Men har ikke lyktes enda Så nå maser jeg kanskje litt, men har en mye mer detaljert beskrivelse

Det er som sagt ett gammelt spill jeg ikke husker navnet på.
Vi (lillebroren min, vår fetter og vår kusine) spilte det som barn, jeg er født i 1992. Jeg var rundt 6-9 år gammel på det tidspunktet.
Spillet var på datamaskinen. Windows 95 eller Windows 98, kanskje windows 2000 også.

Vi brukte lang tid på å fullføre spillet. Men når vi ferdig med det, innså vi at spillet faktisk var veldig kort. Så det var egentlig ingen mening med å spille det en gang til, siden vi visste hva vi sku gjøre. Kan hende vi bare spilte en demo eller en liten prøve ut versjon. Vår bestefar kunne mye om Teknologi, ja faktisk. Så det var han som ordnet dette spillet for oss, mest sannsynelig en brent kopi, mulig det var en kort versjon også, siden windows da hadde sånne spill pakker med 50-500 prøvespill på, alt etter hvilken plate du hadde. Det var enkelt på den tiden så mange av dere vet.

Uansett, handlingen:
Det startet med en intro- det var i et stort hus, et fint hus. To personer- en gutt og en jente, kjærester eller no. De stirret på denne glasskulen med en fluee på innsiden, og flua ble/var glødende hvis jeg husker rett. Etter litt kom det skurker inn i huset, jeg tror de var to stykk. De tok parret og låste dem inn i kjelleren og gjemte nøkkelen, og så kjørte de av gårde. Paret i kjelleren ba oss om å lete etter nøkkelen og hjelpe dem ut. Så nå begynte vi å spille spillet.

Vi måtte gjennom søke huset. Vi kunne bevege seg rundt hele huset, klikke på lamper, tepper, skap, puter, vel ja, nesten hva som helst mens vi lette. Vi brukte lang tid siden huset var så stort å hadde mange forskjellige rom, og 4 forskjellige etasjer, tror jeg. Til slutt lette vi på utsiden igjen, og åpnet søppelkassen, det var mørkt der. Vi gikk inn på kjøkkenet og hentet fyrstikker. Vi tente en og lyste ned i søppelkassen, og det var nøkkelen. Vi tok den med og gikk ned i kjelleren og reddet personene som var låst inne.

Det var "single player" og vi var på en måte "fluen på veggen". Spillet var virkelig fargerikt, skarpe farger. Utseendemessig lignet det egentlig veldig på coveret til mujaffa spillet, men bare coveret liksom. Var også musikk, jazz tror jeg.

Jeg antar sjangeren var eventyr eller noe, men utrulig vanskelig å si, spillet var i hvertfall for barn. Ikke et spill å skryte av. Men jeg ønsker bare å finne ut tittelen fordi det har plaget meg en stund nå. Og det er liksom et barndomsminne. Er det noen som kjenner igjen dette spillet med denne beskrivelsen?

Jeg krysser fingrene mine, haha: D
▼ ... mange måneder senere ... ▼
Leter etter et nostalgia spill.

Spillte det på tidlig/midten av 90-tallet
Ut i fra det jeg husker gikk spiller ut på å kjøre rundt i små futuristiske kjøretøy på ganske enkle baner. Jeg tror det var racing, litt usikker.
Det var 3D.. Det ble spillt på ms-dos eller windows 95. husker ikke helt.

longshot men håper noen kan komme med forslag, har søkt overalt på nettet uten hell
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Hei! Jeg leter etter noe jeg spilte da jeg gikk på SFO, altså 2003-2006 sånn ca. Det var et slags program som var lastet ned på PC-ene på skolen, og hadde mange ulike spill. Husker veldig lite av akkurat hva spillene gikk ut på, men tror programmet hadde et navn og logo som minner litt om wikipedia (veldig usikker på dette). Har hatt lyst til å finne ut av dette i mange år nå, så hadde blitt utrolig glad om noen vet hva det heter.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Jeg prøver meg her i håp om at noen har vært borti det samme spillet:

- Hva spillet gikk ut på kan jeg ikke huske 100%, men det er et spill for barn.
- Spillet var kun på PC
- 2D
- Tror jeg spilte det for ca 13-16 år siden (vanskelig å si, jeg var ganske ung)

* Det var norsk!

Jeg mener å huske at spillet het "Livet i ... " - jeg er veldig sikker på at "..." var noe som minnet om "Caperonne" eller noe i den duren, men jeg klarer ikke å huske hva det var! Den hadde en ganske lystig melodi i bakgrunnen. Mener å huske at det var på samme tiden som man kunne kjøpe spillblader med cd'er som inneholdt masse demospill.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Jeg er på jakt etter et gammelt pc spill utgitt mellom 1994 og 2000 vil jeg tro. I en del av spillet sitter man i en butikk og får bestillinger av noe som jeg mener å huske heter "spraggler" og du skal velge ut den rette. Er den noen som har noen idé om hvilket spill dette kan være?
▼ ... mange måneder senere ... ▼
Sitat av dvs Vis innlegg
Et annet spill er et mattespill. Det er fra rundt sammer tiden. Du er på en romstasjon eller noe lignende, så skal du løse diverse matteoppgaver. Husker dessverre ikke mer en dette.
Vis hele sitatet...

Den store matteraketten?
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Sitat av KeithFlint Vis innlegg
Skikkelig cred til den som klarer dette! Er på jakt etter et spill til PC, som jeg spilte på windows 95(?). Utpå coveret var det en dame eller noe, som holdt en bevisstløs mann i kragen, hun hadde våpen. Man var på et slott, hvor man gikk rundt og drepte sjømenn(?) (ikke wolfenstein). Man kunne også få et "spesialvåpen", som var en arm, som lagde skumle lyder og skjøt magi, på en måte. Ellers hadde man vanlige våpen. Any1?
Vis hele sitatet...
Det er sikkert Rise of the Triad, ROTT, fra Apogee / 3d Realms-

Hva går spillet ut på
Masse bønder som bor i en landsby, de føder babyer og springer inn og ut av husene konstant. etterhvert som populasjonen vokser må du bygge mer hus. tror det kommer noen slemminger som du må ta deg av her og der. men husker ikke så mye mer.

Hvilken plattform
PC
2D
Når spillte du det sist?
1995-2000ish