Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  13 3010
som tråden selv lyder: hvordan vil 2c-e fungere dagen etter en lsd tripp?
Det er ingen som vet hvordan du vil reagere på 2c-e uansett, men generellt bør man vente en stund mellom hver gang man bruker psykedelika. Det er en del som skal fordøyes mentalt etter en slik opplevelse.
Sist endret av VinumSabbathi; 1. november 2011 kl. 22:13.
2c-e et veldig visuelt phenethylamine og overgår LSD på det visuelle plan. Det er veldig mildt mot psyken din og det er ikke noe problem å kontrollere sinnstilstanden når du tripper. Du er veldig klar og tilstede selv om du er på en full blown psykedelisk tripp, så det i seg selv er ganske interessant.

Jeg har aldri kjørt 2c-e etter en syre tripp, men jeg har kjørt 2c-e med to dagers mellomrom for noen år siden. Jeg fikk ikke på langt nær samme effekten andre gangen, selv med 5mg høyere dose.

Jeg er ingen ekspert, men du vil nok oppleve å trippe, om enn ikke like intenst, vil du nok oppleve hallusinasjoner og andre sanseinntrykk. Mulig det blir mindre intenst enn om du hadde ventet noen uker, men jeg vil tørre å påstå at du vil få oppleve en ganske magisk tripp uansett.

Ja, en psykedelisk tripp kan være mye å fordøye, men det vil ikke si at det er noe i veien for å gjøre det to dager på rad. Det vil nok ikke påvirke deg i en negativ rettning så lenge du er klar over hva du går til og har en rolig og behersket holdning til stoffet og dets virkning. Selvfølgelig, om du er ute etter å rydde opp i inntrykkene dine fra LSD trippen anbefaler jeg deg å vente noen dager og heller behandle disse på en reflektert måte, uten kjemiske stoffer som gjør at du tolker inntrykk på en annen måte enn du ellers ville ha gjort.
Sist endret av voktern; 1. november 2011 kl. 22:54.
Har "fylt" på med 2c-e etter at lsd'n hadde begynt å gå ut. Men siden jeg hadde vært våken såpass lenge, og var utslitt fikk jeg ikke så mye ut av 2c-e rusen.:/ Men regner med du er uthvilt, iallefall litt? Bare å peise på det, om du føler du vet hva du driver med.
Som sagt lenger opp; kan være lurt å ta pauser mellom trip'er.
Trådstarter
2 0
skal vi se, jo

inntok 15mg 2c-e for en 4 timers tid siden. kicka ikke knallhardt, men kjenner det kjiler. julebrusen smaker søtt og iron maiden lyder bra. tven er den samme, ingen videodrome effekter.


så var det vært det?

-nja. ville nok venta litt lenger mellom øktene neste gang.

drøggzz
Sitat av kojak Vis innlegg
skal vi se, jo

inntok 15mg 2c-e for en 4 timers tid siden. kicka ikke knallhardt, men kjenner det kjiler. julebrusen smaker søtt og iron maiden lyder bra. tven er den samme, ingen videodrome effekter.


så var det vært det?

-nja. ville nok venta litt lenger mellom øktene neste gang.

drøggzz
Vis hele sitatet...
Om du forventa mer sving i sakene, så ville jeg tatt mer enn 15mg. Minst 20mg. Nå vet jeg ikke hvor erfaren du er, men jeg ville tatt 25-30mg igrunn.. Spørs settingen. Har prøvd å ta litt over 40mg, blei jævla på trynet, men syns ikke det var verdt det. Turen var liksom standard 2c-stoff tur, bare at det blei hakke for intenst kanskje..
På flein derimot- der fikk jeg en ganske så annerledes tur da mengdene økte..
▼ ... noen uker senere ... ▼
Er jo for sent for ditt tilfelle, men kan jo nevne et annet aspekt ved saken enn det psykiske

Svaret kan gjøres konkret. LSD og 2c-e binder seg til en serotoninreseptor (slå det opp hvis du er interessert, kanskje denne også kan være til hjelp) i hjernen av typen 2A. Det er denne reseptoren som er hovedansvarlig for effektene til stoffet. Inntaket av disse stoffene fører til en så stor stimulering av reseptorene at de nedreguleres, en mekanisme hjernen har for å opprettholde den kjemiske balansen (igjen, tråden forklarer grundigere).

Disse bruker da en liten stund på å oppreguleres til normalt nivå, alt fra noen dager til over en uke, avhengig av stoffet. I denne tiden vil det derved være færre reseptorer for stoffet å binde seg til, og effekten tilsvarende svakere. Det er velkjent at hyppig LSD-bruk fører til svakere virkning, men dette gjelder også for andre stoffer som virker ca. likt, såkalt krysstoleranse.
Sist endret av exocytose; 30. november 2011 kl. 18:32.
Sitat av Afasar Vis innlegg
Disse bruker da en liten stund på å oppreguleres til normalt nivå, alt fra noen dager til over en uke, avhengig av stoffet. I denne tiden vil det derved være færre reseptorer for stoffet å binde seg til, og effekten tilsvarende svakere. Det er velkjent at hyppig LSD-bruk fører til svakere virkning, men dette gjelder også for andre stoffer som virker ca. likt, såkalt krysstoleranse.
Vis hele sitatet...
Er det krysstoleranse mellom Tryptaminer og Fenetylaminer?
Har alltid tenkt med meg selv at det ikke er det, men jeg har aldri testet det i praksis.
Sitat av 1up! Vis innlegg
Er det krysstoleranse mellom Tryptaminer og Fenetylaminer?
Har alltid tenkt med meg selv at det ikke er det, men jeg har aldri testet det i praksis.
Vis hele sitatet...
Tryptaminer og fenetylaminer er store stoffgrupper som kategoriseres etter om de bygger på henholdsvis tryptamin- eller fenetylaminstrukturen. Det er stoffgruppene som sitter på denne grunnstrukturen som avgjør hvordan de virker på nervesystemet, som kan variere stort.

Eksempler på fenetylaminer er amfetamin, MDMA, DOM, meskalin og 2c-stoffene. Som bekjent har de ganske forskjellige effekter, avhengig av de farmakologiske egenskapene til stoffene.

De tryptaminene vi vanligvis snakker om, som LSD, psilocin (psilocybin har ingen effekt i seg selv, men omdannes til det aktive psilocin i kroppen) og DMT, har til felles at hovedeffekten medieres ved binding til serotoninreseptoren 2A. For å se om andre stoffer, som fenetylaminer, vil føre til en krysstoleranse med disse, må man se om virkningsmekanismen er den samme. Mens amfetamin ikke binder seg til denne reseptoren (her kommer effekten av utslipp av noradrenalin og hovedsaklig dopamin) og derved ikke gir krysstoleranse, vil fenetylaminer som meskalin og 2c-e, føre til denne toleransen da de binder seg på samme måte.
Så det kommer med andre ord ann på hvilke reseptorer di aktuelle substansene binder seg til, om det oppstår en krysstoleranse eller ikke?
Slik at det f.eks. oppstår en krysstolerense mellom morfin og kodein, siden begge disse substansene binder seg til opioidreseptorer, eller har jeg missforstått helt nå?
Selv mye er ganske usikkert i forhold til HPPD så har mange med den diagnosen holdt på ganske hardt med forskjellige 2c-stoffer i tillegg til LSD, så i lys av det kan det kanskje være lurt å vente litt.
Sitat av 1up! Vis innlegg
Så det kommer med andre ord ann på hvilke reseptorer di aktuelle substansene binder seg til, om det oppstår en krysstoleranse eller ikke?
Slik at det f.eks. oppstår en krysstolerense mellom morfin og kodein, siden begge disse substansene binder seg til opioidreseptorer, eller har jeg missforstått helt nå?
Vis hele sitatet...
Nei, det har du rett i. Morfin og kodein vil gi krysstoleranse, men akkurat dette eksempelet er ikke så belysende da kodein omdannes til morfin i kroppen, og har ikke noen effekt i seg selv. Eksempel på opioider som gir krysstoleranse er buprenorfin (Subutex), morfin og ketobemidon (Ketorax). Dette er, som du sier, fordi de binder seg til samme reseptor.

Andre eksempler er amfetamin, kokain og metylfenidat (Ritalin).

Sitat av Saape Vis innlegg
Selv mye er ganske usikkert i forhold til HPPD så har mange med den diagnosen holdt på ganske hardt med forskjellige 2c-stoffer i tillegg til LSD, så i lys av det kan det kanskje være lurt å vente litt.
Vis hele sitatet...
Det er riktig, og kommer av samme grunn som krysstoleransen - de virker likt. Alle de nevnte psykedelika, som virker på serotoninreseptoren 2A, kan potensielt gi HPPD.
Sitat av Afasar Vis innlegg
Morfin og kodein vil gi krysstoleranse, men akkurat dette eksempelet er ikke så belysende da kodein omdannes til morfin i kroppen, og har ikke noen effekt i seg selv. (Ritalin).
Vis hele sitatet...
Det gikk litt fort i svingene her, så jeg tenkte faktisk ikke over dette.

Men da vil man jo i teorien kunne opparbeide krysstoleranse mellom THC og JWH-018 siden disse begge to i hovedsak binder seg til CB1 & CB2 reseptorene, men jeg vet av erfaring at dette ikke er tilfelle. Hva kan dette komme av
Det vil gi krysstoleranse, men toleranseoppbyggingen hos disse stoffene er som bekjent langt ifra like sterk som hos f.eks. opioider og spesielt psykedelika. Men prinsippet gjelder fortsatt, nevroadaptive mekanismer er et uangripelig faktum Tråden jeg linket til ovenfor forklarer dette nœrmere.