Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  3 1270
Soldier - Shift Com.
Stickyshift's Avatar
Hei,

tenker jeg skal opp fag til høsten, med fokus på å få 30 studiepoeng på et halvt år. Er det noen som har noe forslag til hva som kan tas opp? Har sett litt rundt og egentlig ikke gjort meg så klok på sidene til de diverse universistenene/høgskolene. Vil fortsette å lete selvfølgelig, men greit med litt input fra andre også.
Du kan begynne på årsstudium, bachelor eller integrert master og droppe ut etter et halvt år. Eneste du må passe på er at det er avsluttende eksamen i hvert halvår/semester. Så da kan du så og si ta hva nå hen du interesserer deg for.
Passordstøtte
Bill_Gates's Avatar
De aller fleste universiteter og høgskoler tilbyr enkeltemner (du søker om opptak og kan så velge ett eller flere enkeltemner ved disse) noen av dem er nesten bare oppmøte på første forelesning og deretter eksamen, mens andre har en del obligatorisk oppgaver.

Finn din(e) nærmeste høgskole/universitet og se på sidene deres, firsten for å søke er typisk rundt 1.august. Det er enkeltemner inne de fleste fagfelt.
Se f.eks. her for UiO.

For bachelor og andre studier må du eventuelt vente til listen med ledige studier offentlighøres.
The lucky one
PairADice's Avatar
Har du ett bestemt universitet/høyskole/utdanningsinstitutt i tankene, eller er det ett fett for deg? Forskjellige institusjoner tilbyr tross alt av og til forskjellige fag, og det kan fort bli vanskelig for hvermansen å finne gode forslag om de må tråle gjennom alle nettsidene.

Når det er sagt mener jeg å huske at det for noen år siden dukket opp en nettside med oversikt over tilgjengelige "poengfag", altså fag som folk i utgangspunktet kun tar for poengene sin skyld.

Og med litt leting fant jeg den også; http://enklefag.xn--gls-1na.no/
Dette tar riktignok utgangspunkt i fag tilgjengelig ved NTNU Gløshaugen Trondheim, men det kan gi deg en liten pekepinne ihvertfall.