Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  1895 837566
Sitat av losji Vis innlegg
Hehe.. Ser ut som at flere bare hopper uti det uten å lese seg opp på det. Takk gud for freak
Vis hele sitatet...
Etter to-tre turer blir det veldig enkelt å skille ut hva som er fleinsopp og ikke, så det er bare å ha seg ivei neste sesong (Skulle trykke på 'Sitèr', men kom borti KP)
Sist endret av SoppVandreren; 29. januar 2015 kl. 23:24.
Sitat av SoppVandrerne Vis innlegg
Etter to-tre turer blir det veldig enkelt å skille ut hva som er fleinsopp og ikke, så det er bare å ha seg ivei neste sesong (Skulle trykke på 'Sitèr', men kom borti KP)
Vis hele sitatet...
Ja, neste sesong blir moro, plukka ca. 1000stk i fjor, og det var første året jeg (og et par kompiset plukka), så neste gang blir det sikkert god fangst, mye pga at vi har bil nå, og vet av en del plasser det vokser
▼ ... noen uker senere ... ▼
Kombinasjonen fleinsopp og rød fluesopp, hvordan er den?
Sitat av Tangerine Dream Vis innlegg
Kombinasjonen fleinsopp og rød fluesopp, hvordan er den?
Vis hele sitatet...
Fluesopp Høres ut som en ganske heftig trip for å si det mildt..
▼ ... over en uke senere ... ▼
Vil informere om Denne episoden av Tygdekontoret ikveld. Info står i artikkelen.

Går på NRK klokken 22:30. Kan selvsagt også ses på nett
Sist endret av random12345677; 3. mars 2015 kl. 18:38.
Er det noen som har erfaring med tripping og "vondt i hode"? Eventuelt hvordan det er om jeg tar paracet eller ibux?
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
Trådstarter DonorCrew
Vent til du ikke har vondt i hodet.
Alle negative faktorer kan øke ubehaget under en tripp, personlig hadde jeg ventet til en dag jeg føler meg bedre.

Paracet/Ibux er ikke farlig i kombinasjon med fleinsopp, det vil ikke påvirke rusen.
Sitat av random12345677 Vis innlegg
Vil informere om Denne episoden av Tygdekontoret ikveld. Info står i artikkelen.

Går på NRK klokken 22:30. Kan selvsagt også ses på nett
Vis hele sitatet...
Haha, dette må være noe av det beste jeg har sett innen norsk kringkasting!
Sitat av SoppVandrerne Vis innlegg
Haha, dette må være noe av det beste jeg har sett innen norsk kringkasting!
Vis hele sitatet...
På grensen til en pinlig dårlig sending men positivt at temaet blir tatt opp.
Synes det var fett nok. Spesiellt begynnelsen og han 22 åringen som prata godt om sine LSD-opplevelser. Ingvar Ambjørnsen synes jeg også snakka bra. Han nordnorske politikeren som presterer å klinke til med 8g fleinsopp på TV - gjorde sitt til å dra det hele ned på useriøst nivå (sjøl om det jo selvsagt var ganske komisk). At Seltzer tar på seg Bush-maske og skremmer og slikt - vitner også om dårlig psykedelisk sans
Sist endret av Bearass; 8. mars 2015 kl. 13:17.
De påpekte i dette program så går dette med psykedelika-trenden i bølger, men også at de ikke unne ha hatt en slik samtale på TV "før i tiden". Det kan være greit å tenke på.

Han protestparti-politikeren er noe helt for seg selv, men hvem andre vil stille opp i slikt liksom ?
Sist endret av [protus]; 8. mars 2015 kl. 20:11.
Har selv kun sett bruddstykker av programmet. For å være helt ærlig er det
egentlig lite interessant å se på at folk tar hallusinogener. Hvor mye akkurat
den biten av programmet vil ha å si for samfunnsdebatten, vet jeg ikke.
Mulig han har rett i at han fremsto som en noe dårlig reklame for sin egen sak.

Til tross for at "Trygdekontoret" kanskje tar opp interessante tema, bærer det
lille jeg har sett, etter min mening, preg av lavt budsjett og en noe inntørket stil.
Mulig det bare er Seltzer & co som dyrker det "klassiske" NRK-formatet.

Det var på en måte litt mer snert over Torkjell Berulfsens røykeprogram fra
Amsterdam.

Kun min personlige mening.
Sist endret av PVestlandia; 8. mars 2015 kl. 23:40.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Park Supervisor
NodSquad's Avatar
Plutselig fått tilgang på en del fleinsopp. Har lest meg godt opp her på forumet og føler jeg er klar for å prøve. Er ca 105 kg tung 199cm høy om det har noe å si.

Er vel strengt tatt litt deprimert om dagen, føler en viss avstand til meg selv og er generelt litt på leting etter inspirasjon og litt veiledning. Jeg har lest mye av denne tråden og ser at det ikke blir anbefalt å ta sopp hvis livet ikke er "på stell".
Den beskrivelsen passer vel meg ganske bra. Har leilighet, utdannelse og egentlig alt på stell sånn sett, men det føles som jeg har møtt veggen i intellektuell forstand, hvis det makes any sense, hehe. Men allikevel så ønsker jeg å prøve. Hva tror folk om dette?
Det blir jo mer og mer aktuelt med psilocybin MOT depresjon og.
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
Trådstarter DonorCrew
Sitat av Trollegutten Vis innlegg
Plutselig fått tilgang på en del fleinsopp. Har lest meg godt opp her på forumet og føler jeg er klar for å prøve. Er ca 105 kg tung 199cm høy om det har noe å si.

Er vel strengt tatt litt deprimert om dagen, føler en viss avstand til meg selv og er generelt litt på leting etter inspirasjon og litt veiledning. Jeg har lest mye av denne tråden og ser at det ikke blir anbefalt å ta sopp hvis livet ikke er "på stell".
Den beskrivelsen passer vel meg ganske bra. Har leilighet, utdannelse og egentlig alt på stell sånn sett, men det føles som jeg har møtt veggen i intellektuell forstand, hvis det makes any sense, hehe. Men allikevel så ønsker jeg å prøve. Hva tror folk om dette?
Det blir jo mer og mer aktuelt med psilocybin MOT depresjon og.
Vis hele sitatet...
Jeg vil si at du har ting på stell.
Advarselen er litt mer myntet på de som aldri har tatt et kraftig tak i livet; de som har gitt opp før de i det hele tatt har startet. At du har en utdanning, leilighet og arbeid er et bevis på at du er handlekraftig og ressurssterk.
Med forbehold om at jeg ikke kjenner deg så kan du sikkert klare en fleintripp helt greit, det beste hadde vært om du hadde en nær venn som kunne passet litt på. Eventuellt kan du ta en lavere dose og kjenne litt på rusen.

Det finnes veletablerte folk som absolutt ikke takler den endrede sinnstilstanden og late stonerslabberter som har taklet den veldig bra, så livssituasjon er ikke alltid en god indikasjon på hvordan man takler det, men jeg liker å bruke det som en pekepinn i min personlige vurdering.

At du har lest deg opp på emnet betyr at du tar det hele alvorlig, noe som er bra. Hvis du setter i gang med å prøve soppen så sier jeg lykke til, slapp av og ikke minst: DON'T PANIC.
Trollegutten: ut ifra min erfaring går det fint å ta sopp selv om man er i en deprimert fase. Det handler mye om hvilke intensjoner man har med soppen. Den kan gi deg en fin følelse av velvære og å finne din plass i universet, å føle seg som en del av helheten. Vanskelig å gi andre råd over Internett, folk man ikke kjenner personlig. Så tenk selv og handle deretter. Legger du forholdene til rette for at det blir fint og du har ting å holde på med for kreativitetens skyld er du godt på vei mot en oppløftende opplevelse. Bare ikke glem åpenbaringene i etterkant. Og hvis du ikke er særlig erfaren så ta det rolig, livet er langt.
Park Supervisor
NodSquad's Avatar
Vil bare takke for alle gode tips og kan meddele at 1,5 g flein i går ga meg en flott opplevelse som helt klart skal gjentas. Blir nok større dose og ved et vann et eller annet sted i oslomarka. Gleder meg allerede. Sommeren nærmer seg, og livet er kanskje litt bedre enn det var før turen. Så takk skal dere alle ha for at dere deler kunnskap og erfaringer med oss uerfarne og nysgjerrige.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Hei igjen. God påske alle mann. Litt hastespørsmål som haster, hehe.
Tenkte å prøve meg på en liten flein partydose. Dvs vorspiel med gutta før Oslo by. Anbefalinger? Doseringer? Eller bare drite i det siden jeg bare har en mild tur bak meg?
Har en haug 10mg valium også som kan brukes isteden.
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
Trådstarter DonorCrew
Jeg ville ha droppa det, tripping er en helt annen setting enn bytur og selv om du tar en liten dose kan man få vansker med å henge med på samtalene for eksempel, jeg ser absolutt ikke på det som noe "party enhancer", snarere det motsatte.
Det var det jeg bestemte meg for. Vil ikke "disrespecte" kong flein heller. Må holde på magien og mystikken. Blir varmere i være og nå, så en vårtrip i naturen er nok lurere bruk av soppen
Hvilke matvarer og drikke er dokumentert at forsterker virkningen av psilocybin/psilocin?
Sitat av Tangerine Dream Vis innlegg
Hvilke matvarer og drikke er dokumentert at forsterker virkningen av psilocybin/psilocin?
Vis hele sitatet...
Sprut litt sitron-saft/klem en sitron over koppen så vil trippen komme fortere og litt hardere, men da også dabbe av fortere. Om du vil ha en forsterket virkning så er mitt beste tips å kaste i flere sopper

PS: Skulle trykke på Sitér, men kom borti KP
Hvis du går ut på byen etter å ha spist flein så vil du få en rar kveld. Det er mye merkelige vibber man får fra folk og det blir ikke helt rett. Men jeg skjønner hvorfor du tror det er en god idé, på opptur / den fysiske delen av soppen så er det som en fest. Men selve trippen / den psykiske delen blir ikke harmonisk med alkohol drikking og alt som skjer da. Ihvertfall ikke for min del. Noen liker å pilse mens de sopper men jeg setter pris på det mystiske sjaman preget det har i seg selv. Best for seg selv mener jeg.

Edit: for mer effekt på sopp har jeg god erfaring med å ha lite mat i magen.
Sist endret av Hjelm1; 2. april 2015 kl. 23:27.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Kanskje et dumt spørsmål - Er det mulig å "dyrke" fleinsopp i sin egen hage med vanlig plen-gjødsel?
Digital nomade
trippy's Avatar
Sitat av Tangerine Dream Vis innlegg
Hvilke matvarer og drikke er dokumentert at forsterker virkningen av psilocybin/psilocin?
Vis hele sitatet...
Kanskje ikke matvare i den forstand ( kommer vel an på hvem du spør) Men syrian rue forsterker trippen til de grader av egen erfaring.Erowid
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
Trådstarter DonorCrew
Sitat av mdmable Vis innlegg
Kanskje et dumt spørsmål - Er det mulig å "dyrke" fleinsopp i sin egen hage med vanlig plen-gjødsel?
Vis hele sitatet...
Jeg har hørt om folk som aktivt sprer mycelium/sporer av sopper for å øke bestanden som de så plukker og selger i Nederland, så helt søkt er det ikke.Flein (P. Semilanceata) er veldig vanskelig å dyrke, så vidt meg bekjent er det bare et laboratorium i Tyskland som har klart det i kontrollerte omgivelser.

Å skaffe sporene blir vanskeligere, samt å dyrke opp myceliumet.

EDIT: Ser ut som noen på shroomery har klart å høste inn mycelium fra P. Semilanceata og fått det til å kolonisere sterilisert hestemøkk og fått frem et par sopper, så dette er nok for avanserte mycologer. Kilde.
Sist endret av Dodecha; 28. april 2015 kl. 17:26.
Sitat av Dodecha Vis innlegg
Jeg har hørt om folk som aktivt sprer mycelium/sporer av sopper for å øke bestanden som de så plukker og selger i Nederland, så helt søkt er det ikke.
Vis hele sitatet...
Noen mer effektiv måte å spre sporer på enn det soppen gjør selv, kjenner
jeg ikke til. Det er ikke gitt at "assistert befruktning" vil føre til økt forekomst.
I tillegg til optimalt lokalt klima, er vel mengden næringsstoffer i jorda
og substratet noe som avgjør i hvor stort omfang soppen vil vokse
og gi frukt.

Jeg vet at folk i England har "transplantert" fleinsopp ved å skjære biter
av kolonisert torv fra beitemark, og deretter fått dem til å fortsatt frukte
hjemme i sin egen hage. Men tror ikke soppen har "slått rot" og fortsatt
å vokse der i følgende sesonger.

Flein (P. Semilanceata) er veldig vanskelig å dyrke, så vidt meg bekjent er det bare et laboratorium i Tyskland som har klart det i kontrollerte omgivelser.

Å skaffe sporene blir vanskeligere, samt å dyrke opp myceliumet.

EDIT: Ser ut som noen på shroomery har klart å høste inn mycelium fra P. Semilanceata og fått det til å kolonisere sterilisert hestemøkk og fått frem et par sopper, så dette er nok for avanserte mycologer. Kilde.
Vis hele sitatet...
I tillegg til dette har brukeren CaptainFuture på shroomery også klart å dyrke
frem spiss fleinsopp innendørs, og må vel sies å være den mest suksessrike.
Følger man hele tråden vises bilder av soppen etterhvert som den vokser opp.
Legg også merke til hvor forskjellig form dyrket sopp har i forhold til viltvoksende:

http://www.shroomery.org/forums/show...0/fpart/1/vc/1
Er det ingen som har eksperimentert med både spiss fleinsopp og rød fluesopp samtidig?
Sitat av Tangerine Dream Vis innlegg
Er det ingen som har eksperimentert med både spiss fleinsopp og rød fluesopp samtidig?
Vis hele sitatet...
Det er det sikkert
Sitat av Tangerine Dream Vis innlegg
Er det ingen som har eksperimentert med både spiss fleinsopp og rød fluesopp samtidig?
Vis hele sitatet...
For å i det hele tatt tenke på å begi seg ut på en slik kombo er første bud å ha god erfaring med begge deler hver for seg. Personlig har jeg ikke kjent på noen dragning mot å kombinere Amanita - med psilocybin, snarere tvert imot. Jeg synes dem begge gir mer enn nok hver for seg. Ønsker man sterkere effekt - så øker man dosen enkelt og greit..

Den hypnotiske halv/hel-deliriske og dissociative Amanita rusen blandet med psilocybin - ser jeg for meg kan gå alle veier. Ser for meg at det like godt, eller helst kan bli forvirrelse og kræsj - enn nye høydare innen psykedelika-landskap.

For den nysgjerrige finnes det noen få rapporter om slike kombinasjoner rundt omkring på shroomery, bluelight etc.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Noen anbefaler å lage te med soppen, for bedre og raskere effekt. De hevder at det alltid er noe psilocybin/psilocin som går til spille siden magen ikke fordøyer alt. Hvordan tilbereder dere, hva er best? Hvordan går minst til spille? Jeg brukte mangfoldige timer på å plukke de få soppene jeg har igjen etter min første gang. Blir ikke virkestoffene skadet eller forringet av det varme vannet?
Takk for svar.
Sitat av Tangerine Dream Vis innlegg
Noen anbefaler å lage te med soppen, for bedre og raskere effekt. De hevder at det alltid er noe psilocybin/psilocin som går til spille siden magen ikke fordøyer alt. Hvordan tilbereder dere, hva er best? Hvordan går minst til spille? Jeg brukte mangfoldige timer på å plukke de få soppene jeg har igjen etter min første gang. Blir ikke virkestoffene skadet eller forringet av det varme vannet?
Takk for svar.
Vis hele sitatet...
Hell varmt vann over soppen. La trekke i 10 minutt. Innta teen. Også gjentar du prosessen en gang til (altså hell varmt vann over soppen som er igjen i koppen/kanna etc., lar trekke 10 minutt - og drikker sopp teen). Ha gjerne i litt ingefær for smaksboost.

Grunnen til at man lager te - er for å slippe å innta soppen - slik at negative bivirkninger som kvalme, og "rar" mage under turen minimaliseres. Dette er spesiellt gunstig om man skal innta massevis av fleinsopp (100+).

Psilocybinet som er i soppen går over i vannet. Soppen som er igjen i koppen - kan man dermed kaste etterpå.

- Enkelte har noia for at noe psilocybin i soppen dermed går til spille. Personlig tror jeg dette er minimalt. Om man i tillegg knuser soppen før man lager te av den - så tviler jeg på at tarmen klarer å skvise noe særlig mer psilocybin ut av soppen - enn det som tevannet har tatt til seg. Ved egeneksperimentering av å lage te - og å innta soppen som den er, så har jeg iallfall ikke merket noen forskjell på styrke. Forksjellen ligger i at det er mindre bivirkninger ved å drikke te (mindre magesjau og kvalme). Og at rusen kommer fortere - enn å bare knaske soppen og svelge unna.


Hvis man likevel spiser soppen som er igjen i bunnen av te-koppen - så skjønner jeg ikke helt poenget med å lage te. Da kan man likegjerne knaske dem som man er - og ha en kopp grønn te ved siden av.
Trekk te på soppen om ikke magen tåler hel sopp. Noe av virkestoffene vil alltids forsvinne, noe under tørking og noe under tilberedningen, men aldri så mye at det er et problem eller i det hele tatt merkbart.
Skal du få maksimalt utav soppen, uten å utfordre magen noe spesielt ,kan du anskaffe deg en dehydrator eller enkelt å greit bruke stekeovn på svak varme, for å tørke soppen på kortest mulig tid.
Tørk dem kjeks tørr og kjør de tørkede soppene i en kaffekvern e.l. til det er malt opp til pulver. Anskaff gelantin kapsler på helsekost forhandler. Hver kapsel tar 0,5 gram tørket sopp. Enkelt å lagre og dosere, ingen smak, minimalt trøbbel med magen. Å trekke te på soppen er sløseri i forhold til kapslet, da ingenting går til spille
Funker fjell å trekke soppen 2 ganger omså.
kok opp vannet, ta kjelen av plata, ha i ønsket mengde, la det trekke i ca 10 minutter.
trenger du påfyll utover turen, kan du varme opp vannet med allerede trekt sopp, varm til nesten kokepunkt. Tada, boosterkopp!

Selv ender det som regel med at jeg spiser det som ligger i kjelen..
Sist endret av Eyeamare; 10. mai 2015 kl. 13:29. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Sitat av Narkovrak Vis innlegg
Hadde tanker om hvor mye bra sopp jeg har gått forbi uten å tenke meg om. Denne lille guiden av god psykoaktiv sopp som finnes i Norge er ment for personer som kan identifisere og skille sopp fra sopp, om fu på død å liv skal begynne å plukke disse soppene ta med en sopp bok og dobbel skjekk soppen når du kommer hjem
Vis hele sitatet...
Det er viktig å notere seg at med unntak av Panaeolus cinctulus er de
fleste av de andre soppartene nevnt her, ikke spesielt vanlig til sjeldne
å finne i Norge. Pholiotina (tidl. Conocybe) cyanopus ("blåfoterlehatt") og
Pholiotina smithii skal man være forsiktig med å bestemme uten bruk av
mikroskop. Disse er dessuten bare funnet et fåtall ganger i Norge, i helt
bestemte lokaliteter i henholdsvis Vestfold og Hedmark. Minst en art i
slekten Pholiotina er dødelig giftig.

Pluteus salicinus ("grå skjermsopp") er ikke spesielt uvanlig, utbredt over
store deler av landet, men ser ikke ut til å være spesielt tallrik. Den vokser
i hovedsak på råttent nedfall av løvved. Det siktes i beskrivelser til blåning
ved foten (pga. oksiderende psilocin) men dette er ikke et sikkert kjennetegn
da mange funn av denne arten mangler blåning. Den kan i hovedsak forveksles
med andre arter av Pluteus, ingen av dem giftig. Den er i alle tilfeller ikke
spesielt anbefalt å innta, da den visstnok både lukter og smaker vondt.

Psilocybe serbica er ikke regnet som en "norsk" art - det er gjort ett
eneste funn av P. arcana (nærstående til P. serbica) på en fyllplass
i Kristiansand på 80-tallet, og kan således betegnes som "forvillet".

Psilocybe silvatica er også betegnet som sjelden, og er i beste fall
dårlig avklart i Norge. Den er i tillegg lett å forveksle makroskopisk
med andre (potensielt giftige) vedboende arter.

Psilocybe strictipes er for ordens skyld nær sagt umulig å skille
makroskopisk fra spiss fleinsopp, da hovedforskjellene er mikroskopiske.

Etter mitt syn er konklusjonen den at man i rus-øyemed fremdeles bør
holde seg til spiss fleinsopp. Men for all del, er man interessert i sopp
som forskningsfelt bør man i aller høyeste grad forsøke å kartlegge
forekomster av disse artene som er nevnt.
▼ ... over en måned senere ... ▼
Tidlig start på sesongen etter alt regnværet. Sopptember i juli!

http://bildr.no/thumb/bW9NMm5P.jpeg
Sitat av plohg Vis innlegg
Tidlig start på sesongen etter alt regnværet. Sopptember i juli!

http://bildr.no/thumb/bW9NMm5P.jpeg
Vis hele sitatet...
Hvor i landet?
Møre og Romsdal. Men regner med det har regnet like mye over hele landet. Rar sommer
Sitat av plohg Vis innlegg
Møre og Romsdal. Men regner med det har regnet like mye over hele landet. Rar sommer
Vis hele sitatet...
Fint funn! I Bergensområdet pleier de å vise seg omtrent på denne tiden, men
i år ble det funnet noen få allerede tidlig i juni. Sommeren kan virke som om
den bærer preg av en nokså sen vår (hele mai lignet på oktober værmessig)
og dersom man har tatt fly en godværsdag i sommer ser man at snøen oppe
i fjellene nesten ikke har smeltet i det hele tatt. Tipper dette virker inn på
sommerværet, at det ligger svære "kjøleelementer" over store deler av landet.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Er det et tegn på at det er et bra området for flein om det vokser mye av andre typer sopp? slik som diverse røykskivesopper, kjegglesopp og slottesopp? Kanskje vanskelig å si, men noen som har noen erfaringer?
Sitat av Matsoe Vis innlegg
Er det et tegn på at det er et bra området for flein om det vokser mye av andre typer sopp? slik som diverse røykskivesopper, kjegglesopp og slottesopp? Kanskje vanskelig å si, men noen som har noen erfaringer?
Vis hele sitatet...
Ja, om du ser andre typer sopp på samme gress slette som du mener det bør være flein betyr det jo at soppsesongen er i gang. Om du likevel ikke ser noen flein, er det sannsynligvis bare å vente på noen dager med regn så popper de nok opp en etter en.
Kan man gro flein selv ? Hvordan evt ?
Sitat av 50kent Vis innlegg
Kan man gro flein selv ? Hvordan evt ?
Vis hele sitatet...
Ja, det er mulig men veldig vanskelig mener jeg å ha lest et sted. Fleinsopp er en av de vanskeligste psykoaktive soppene å dyrke fram. Bedre å enten leite ute i naturen eller få tak i andre sopp sporer som feks Cubensis som skal være ganske lett å dyrke.
Hei! Ny på freak, men temmelig erfaren på psykadelika. Har hatt noen fantastiske turer på sopp. Her hjemme og i Asia.
Tenkte å ta en sopptur nå og lurer på om noen andre i Telemark har hatt vellykkede turer, eller er det litt tidlig enda?

Har aldri plukket her hjemme, men har hatt mange gode funn andre steder i landet.

Sitat av Bearass Vis innlegg
Hell varmt vann over soppen. La trekke i 10 minutt. Innta teen. Også gjentar du prosessen en gang til (altså hell varmt vann over soppen som er igjen i koppen/kanna etc., lar trekke 10 minutt - og drikker sopp teen). Ha gjerne i litt ingefær for smaksboost.

Grunnen til at man lager te - er for å slippe å innta soppen - slik at negative bivirkninger som kvalme, og "rar" mage under turen minimaliseres. Dette er spesiellt gunstig om man skal innta massevis av fleinsopp (100+).

Psilocybinet som er i soppen går over i vannet. Soppen som er igjen i koppen - kan man dermed kaste etterpå.

- Enkelte har noia for at noe psilocybin i soppen dermed går til spille. Personlig tror jeg dette er minimalt. Om man i tillegg knuser soppen før man lager te av den - så tviler jeg på at tarmen klarer å skvise noe særlig mer psilocybin ut av soppen - enn det som tevannet har tatt til seg. Ved egeneksperimentering av å lage te - og å innta soppen som den er, så har jeg iallfall ikke merket noen forskjell på styrke. Forksjellen ligger i at det er mindre bivirkninger ved å drikke te (mindre magesjau og kvalme). Og at rusen kommer fortere - enn å bare knaske soppen og svelge unna.


Hvis man likevel spiser soppen som er igjen i bunnen av te-koppen - så skjønner jeg ikke helt poenget med å lage te. Da kan man likegjerne knaske dem som man er - og ha en kopp grønn te ved siden av.
Vis hele sitatet...
Anbefaler å slenge litt honning, ingefær og sitron i teen! Det smaker godt, roer magen og gir en noe raskere og kraftigere effekt
Sist endret av Psykonaut Skien; 13. august 2015 kl. 14:39. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Har dere noensinne opplevd å bli rapportert/tatt mens dere var i ferd med å plukke fleinsopp? Nesten samtlige av beiteområdene jeg har vært borti har ligget i nærheten av folk og hus, så det er jo en risiko å ta.
En mulig unnskyldning om man blir tilsnakket, er å si at man er hobby-mykolog på jakt etter "noen spesielle beitemarksopp" man skal se på. Eller noe i den retning. Noen som har noen andre gode råd om man blir "oppdaget"?
Sitat av Tangerine Dream Vis innlegg
Har dere noensinne opplevd å bli rapportert/tatt mens dere var i ferd med å plukke fleinsopp? Nesten samtlige av beiteområdene jeg har vært borti har ligget i nærheten av folk og hus, så det er jo en risiko å ta.
En mulig unnskyldning om man blir tilsnakket, er å si at man er hobby-mykolog på jakt etter "noen spesielle beitemarksopp" man skal se på. Eller noe i den retning. Noen som har noen andre gode råd om man blir "oppdaget"?
Vis hele sitatet...
Ja, skjedde det første året jeg plukket. Var på en beitemark, med nærmeste hus ca. 400 meter unna. Plutselig kommer det en bil kjørende inn på marken, med kursen rett mot meg. Jeg forlater området og går opp til en hovedvei like ved. Bilen kjører tilbake og kommer nå rett mot meg igjen.

Døren på passasjersiden åpner seg og en dame i 50-60 årene kommer mot meg og spør hva jeg har drevet med på deres private eiendom.
Hun får ikke noe godt svar og fortsetter med spørsmål som "Hva heter du? Hvor bor du? Hva har du i sekken? Har du ID på deg?".
Jeg svarer at jeg ikke bor i området, har ingenting i sekken, og at jeg ikke vil si navnet mitt til fremmede.

Hun sier hun vet hva jeg har gjort og at de kommer nå til å ringe politiet. På dette tidspunktet prøver jeg å dra min vei, men det liker ikke damen og holder meg igjen. Da drar jeg sekken og armen til meg med et kraftig rykk, løper forbi bilen og hopper over autovernet ned en bratt skråning. Jeg kaster alt jeg har av sopp i en elv, før jeg løper videre i tett terreng langs veien. Flere ganger skimter jeg bilen patruljere veien over meg. Etter ca 10 min med løping kommer jeg meg endelig opp på veien igjen og får kommet meg hjem med buss.
Ble skremt av historien din Nexusone.

Bra du kom deg vekk. Høres ut som et lokalsamfunn hvor du kunne/kan gjenkjennes senere, men det er vel også de i Oslo som reiser et stykke ut for å plukkke fleinen.

Tror ikke det er ofte folk opplever dette, det at vi har har å gjøre med noe som vokser fritt, gjør det jo ganske meningsløst å forfølge dem som vil skaffe det.

En av grunnene til reaksjonene tror jeg kan være at for moralister så er narko narko, og psykedelika slås i hartkorn med speed ol. da de ikke vet hva det går ut på.

Ellers, om dette hendte i bygde-Norge kan du trøste deg med at politiet mange rurale steder i Norge er de-facto nedlagt. Å nei, det er overhodet ikke morsomt om man trenger hjelp fra dem.
Sist endret av [protus]; 15. august 2015 kl. 21:26.
Bor heldigvis i en av Norges største byer, så er nok liten sjanse for gjenkjennelse!
Plukker heller aldri i området jeg selv bor.
Har tidligere lest at politiet samarbeider med gårder og ber de melde fra om mistenkelig aktivitet.
Digital nomade
trippy's Avatar
Jeg har opplevd å bli jaget av en bonde når jeg bodde en stund i telemark hvor jeg plukket sopp her og der på sauebeiter. Husker godt en bonde jaget meg inn i skogen mens han ropte med dyp telemarksdialekt: "DET ER FLEIN DU ER UTE ETTER ER DET IKKE? JÆVLA SLYNGEL!" hahaha! Godt tips er å ha med seg kamera med stor linse og motlysblender, da ser du proff ut og de fleste lar deg være i fred, eller så kan du bare si at du hadde så lyst til å ta noen bilder av sauene eller noe lignende.
Sist endret av trippy; 16. august 2015 kl. 01:00.
Sitat av Nexusone Vis innlegg
Har tidligere lest at politiet samarbeider med gårder og ber de melde fra om mistenkelig aktivitet.
Vis hele sitatet...
Dette har jeg ikke hørt om. Interessant nok.
Har inntrykk av at politi mener problemet ikke er særig stort. Psykedelika utgjør en såpass liten del av rusbildet i Norge.

Det jeg lurer på er om bonden primært blir sinna fordi du lusker på hans eiendom ?, det kan i så fall være moivasjonen til eventuellt samarbeid med politi.

Utbredelsen av flein bør gjøre at du kan skaffe det diskret, men spenningen i det lysskye du gjør med jakten/bruken kan være pirrende også
Dette skjedde for et par år siden, en gang jeg var ute på flein-jakt. Hadde slengt fra meg sykkelen i en bratt veiskråning og hoppet over et gjerde til et sauebeite. Dette var på natten med begrenset gatebelysning. Beitet lå for det meste uten tilsyn fra andre hus, bortsett fra et lite område (hvor jeg kastet fra meg sykkelen). Etter at jeg ikke fant noe flein, bestemte jeg meg for å dra, og heller komme tilbake en annen dag. Til min store forskrekkelse da jeg nærmet meg sykkelen, stod det en mann og speidet utover beitet jeg akkurat hadde vært på, bare noen meter unna sykkelen min. Ett minutt senere dukker det politi opp, som lyser med lommelykt utover jordet, og jeg kryper meg sammen for å gjøre meg så usynlig som mulig. Jeg trodde jeg ble sett, men undervurderte nok hvor mørkt det var. Løp til motsatt side av beitet, kravlet meg gjennom noe kratt og inn på et boligfelt. Jeg antok at de ville lete etter meg, og gjemte meg inni skogkanten i ca 20 minutter. Mellom tresprekkene skimtet jeg politibilen patrulere rundt i nabolaget, antagelig på jakt etter meg. Dere kan tro hjertet var i halsen. Da jeg kom tilbake dagen etter var sykkelen også borte.

Fikk telefon et par uker senere fra onkel blå. De hadde nemlig funnet sykkelen min dumpet i en grøftekant. En nabo hadde visstnok sett en innvandrer bære på sykkelen min, og dumpet den da han ble sett. Jeg hadde på meg mørke baggy klær den kvelden, og med hette over hodet da det begynte å bli kaldt om kvelden, som gjorde at jeg ble forvekslet med en innvandrer. Dro ned på politistasjonen samme dag og hentet sykkelen, no questions asked. Men turte ikke lete etter flein mer i samme område.
Sist endret av Lurvur; 16. august 2015 kl. 13:06.