Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  16 2092
For de med problemer med ps3'en sin. Varm bakside "luftehullene" med hårføner i 15 min. Ikke la det bli for varmt. Jeg tok flere små "luftepauser" Husk å skru ut hardisken først. Etterpå funker ps3 en. Trodde nesten ikke på det selv, men det funker. Det skjer noe når du varmer opp cpu'en som gjør at maskinen funker igjen.

Så hvis dette skjer med din ps3, fortvil ikke
Sultan Of Swing
eazypeez's Avatar
Noen andre brukere som kan bekrefte dette?
Jeg kan, men vil fortsatt se på dette som siste utvei, etter forsøkt reformatering o.l
Har erfart at hvis en PS3 får YLOD og man fikser den, skjer det ganske ofte igjen og det tar ikke så alt for lang tid f.eks. hvis man skal game lenge på et LAN elns.

Jeg fulgte videoene til han karen her:
http://www.youtube.com/watch?v=4_Ic1_TY-GU
Det går ut på å skru opp PS3en og varme cpuen direkte, altså ikke pakke inn PS3en også koke den, men å ta en varmepistol direkte på cpuen.

Det er ikke så alt for vanskelig å skru fra hverandre en PS3 så lenge man passer på å ha et system med skruene og er litt forsiktig. Fiksa PS3en 2 ganger etter at den fikk tilbakefall.
Det er ett dritdårlig tips lol!
Kan funke, men kan også garantere at levetiden blir bare enda mindre av det.
Har fikset YLOD selv flere ganger.
Undis vet hva han snakker om.
Bruk heller guider på youtube der du demonterer alt, varmer med pistol og skifter pasta på prossesor.
YLOD oppstår når pastaen blir dårlig.
Sist endret av rubob; 17. september 2011 kl. 14:42.
▼ ... mange måneder senere ... ▼
Har nå fått YLOD på ps3n min Og siste backup ble tatt i 2009, så er altfor kritisk for meg å risikere å miste data.
Jeg har jo fortsatt reklamasjonsrett så kan jo sende den inn, men da risikerer jeg jo at de formaterer disken, noen som vet om de pleier å gjøre det?
Jeg har prøvd hårføner metoden 2 ganger uten hell :/
Vurderer å skru den opp og bytte kjølepasta, men da mister jeg jo reklamasjonsretten.
Noen som vet om det går å klone disken med pcen, sende den inn til rep, og deretter klone disken tilbake?
Du kan jo... skru ut disken før du sender den inn på reparasjon. Men skal ikke si meg bombesikker på at den fungere når du skrur den inn igjen, men kan tenke meg at den gjør det. Verdt et forsøk, right?
Ja det var et godt forslag Er bare 2 eventuelle problemer med det, hvis de ikke godkjenner det (mest sannsynlig har de ikke peiling for den er kjøpt på europris) og hvis jeg får en ny ps3. Setter man inn en hdd i en annen ps3 må den først formateres og da er man jo like langt
▼ ... noen uker senere ... ▼
Litt gammel tråd, men hvordan er reklamasjons-retten rundt YLOD?
Har en PS3 uten eske, kvittering osv som har fått YLOD.
Kan jeg bare kontakte Sony og sende den inn, så får jeg den tilbake ferdig fikset uten noen kostnader?
Terminal Arbeider
Radium93's Avatar
Reklamasjon har du uansett. Fordi de står i norsk lov at du har reklamasjons rett på fem år.
Sitat av Radium93 Vis innlegg
Reklamasjon har du uansett. Fordi de står i norsk lov at du har reklamasjons rett på fem år.
Vis hele sitatet...
Var kanskje litt feil ord og bruke, men har jeg noen rett som sier at de skal fikse det gratis når jeg ikke har kjøps bevis av noen sort?
Evnt argumentere med at PS3 ikke ble sluppet ut for mer en 5år siden (?).
Du skal vel i utgangspunktet ha kvittering, men prøv! Kan jo hende de har deg i databasen
Jeg prøvde å fikse den uten hell med å bytte kjølepasta..
Måken's Aspirant
Fleff's Avatar
Donor
@packman, varmet du opp cpu også? Dersom man ikke gjør dette vil ikke feilkodene bli slettet, og man vil enda ha YLOD, selv om den egentlig er tipp topp.
ja gjorde det, men står litt ulikt på nettet hvor lenge man skal varme den.. Tror det ble en 20 sek på hvert område for min del (varmepistol med 360 grader). Tror du jeg bør prøve på nytt?
Den undervurderte
hvis dere vil gjøre noe som er mer eller mindre permanent:

1. Skaff deg en ekstern kjøler.
2. Gå til lokal elektronikk butikken å skaff deg noe kjølepasta av meget god kvalitet.
3. Skru opp og bytt kjølepastaen med den nye.
4. Start opp... Gjorde dette på min, den funket helt til jeg solgte den.. Da hadde jeg brukt den i et halvt år før, og snakker med han som har den enda, er ikke noe problem med den hittil
Varma du den ikke opp med varmepistol?
▼ ... noen uker senere ... ▼
Vil ikke kaste bort garantien.
Men er ikke jeg som kjøpte PS3en, byttet den til meg.
Er det noe håp om at Sony fikser dette gratis? Er vell produksjons feil?