Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 1376
Anonym bruker
"Fri Knølhval"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Så, da ble men underlagt DPS igjen, og med det regner jeg med de har ønske om å sette meg på medikamenter igjen. Det ble gjort forsøk sist, men jeg nektet. Har nå sittet og tenkt, og at kriteriet mot for å orke og begynne på medisiner, så vil jeg isåfall bruke noe som ikke har risk for å sende deg fra ett hardkjør til ett annet. Har aldri vært glad i piller, og har ikke noe ønske om å ruse meg, men var litt usikker på hvor jeg ellers skulle spørre om dette, men er det noen her inne som vet hva pillen som har virkestoffer til Syrian Rue heter? For det er isåfall en ting jeg kunne gått med på. Sist fikk jeg antidepressiva som tok fra meg fargesynet og all lyd ble helt fucked up.
tviler på at du får piller med extract med hallusinerende og oppkvikkende effekt på dps, dog finnes mange typer div antideppresiva som kan prøves
søkte i felleskatalogen og de har ikke harmalin eller harmin osv på listen over substanser engang, så tviler sterkt på du får en lovlig pille med det i norge.

derimot så er det andre medikamenter som virker på samme måte (maoi hemmer), f eks johannesurt.

men det er god grunn til at de sterke maoi hemmerene er erstattet av ssri/snri's, da maoi krever veldig nøye kosthold og avhold fra en bibel med ulike ting for å være trygt.
Det finnes antidepressiv medisin som tilhører monoaminoksidasehemmere (MAOI): Nardil, Parnate, Marplan og Eldepryl. Midlene er ikke markedsført i Norge, men fremfor alt fenelzin (Nardil) forskrives i en viss utstrekning på registreringsfritak. Særlig hallusinogen er dem ikke, selv syrian rue kan knapt kalles hallusinogen.
Anonym bruker
"Fri Knølhval"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Ja, det som er greia er at jeg drikker litt maoi den dag i dag, Syrian Rue, og det ønsker jeg ikke og slutte med. Så derfor vil jeg egentlig ha noen navn på medikamenter jeg kan si ja til uten at de kræsjer med maoien min, Syrian Rue.
skal du absolutt fortsette med syrian rue så er det få ting du kan si ja til.
det du vil få kasta etter deg er jo antidepressiva (ssri/snri), og det sammen med maoi=serotonin syndrom.

som tommelregel kan du ikke innta noe med maoi, og må gjøre grundig research for hver annen ting du putter i kroppen så lenge det er maoi i den.
Anonym bruker
"Fri Knølhval"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Yess, Det vet jeg, derfor jeg bringer dette opp. Jeg ønsker å få en antidepressiva utskrevet som ikke kræsjer med Maoien, og håpte noen visste av en, så jeg kan gi den til legen. Medisiner, party dop og andre morrosaker er off limits for meg.
nå vet jeg ikke hvordan det er å kombinere forskjellige maoi, det må du nesten undersøke selv, men for meg høres det ut som en annen maoi er eneste løsning for deg om du er så fast bestemt på fortsette med syrian rue. og for all del ikke ta noe ssri/snri mens du tar maoi..!
Anonym bruker
"Fri Knølhval"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Nei, det skjer ikke
Sitat av Stray_Wanderer Vis innlegg
Det finnes antidepressiv medisin som tilhører monoaminoksidasehemmere (MAOI): Nardil, Parnate, Marplan og Eldepryl. Midlene er ikke markedsført i Norge, men fremfor alt fenelzin (Nardil) forskrives i en viss utstrekning på registreringsfritak. Særlig hallusinogen er dem ikke, selv syrian rue kan knapt kalles hallusinogen.
Vis hele sitatet...
Skulle akkurat til å skrive om Nardil. Jeg har brukt det i to omganger for 20+ år siden.

Det er det eneste antidepressiva som har hatt noen som helst positiv effekt på meg. Det er meget potent. Det har noen ulemper, dog. Kostrestriksjoner grunnet fare for hypertensiv krise ved for høyt inntak av tyramin (røyket, lagret eller fermentert mat mm som modne oster, surkål, bacon, øl, soyasaus, soya ++) og det interagerer med en god del andre medisiner og rusmidler og gi serotonergt syndrom. Så man må ha litt kontroll på ting og vite at man ikke finner på noe tull.

Jeg opplevde ingen som helst negative psykiske bivirkninger, som var det eneste jeg opplevde med andre alternativer (SSRI, SNRI mm). De fysiske bivirkningene var imidlertid ganske brutale, spesielt andre gang da jeg rett og slett måtte slutte. Postural hypotensjon (så jeg besvimte), forstoppelse, krympepikk og fullstendig ute av stand til å få utløsning. Men dette er jo individuelt.