Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  3 991
Anonym bruker
"Vred Sild"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hei.Jeg har gått på subutex i mange år, og har klart å trappe meg ned og av.Har vært (nesten) uten i 6 mnd.Etter ca.3 mnd, og bygget opp ny toleranse, så tok jeg 0,5!Har ikke kjent noe av sub noen gang, men da kjente jeg meg litt lykkeligere.Har siden da tatt i ny og ne.Nå har det blitt opptil 2 ganger i uka.Vet det er veeeldig uklokt, men hvor uklokt? Har kjempet meg gjennom noen stygge abstinenser for å bli kvitt avhengigheten. Vil jeg kunne klare å bare ta litt innimellom, uten å grisehekte meg igjen?
Nei.

Du har ikke ekstrem selvkontroll om du har vert grisehekta.
Sorry men det går inte! Jag klarade att ta sub ibland i ett par år för att ”mysa” och slappa av. Sen blev det bara mer och mer och till slut var dag. Sen är du fast! Klarar mig inte utan en liten dos sub var dag för att få jobb och familj att fungera. Men när jag ser tillbaka så hade jag önskat jag aldrig tog den första dosen. Den där känslan man fick första gångerna kommer aldrig tillbaka oavsett!
Anonym bruker
"Mekanisk Vampyr"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sannsynligvis ikke, nei. Om man brenner seg skikkelig på ett stoff over tid har jeg inntrykket av at man aldri kan få tilbake den samme rusopplevelsen som i begynnelsen. Aner ikke om det er fysisk eller psykisk betinget, men selv etter lange pauser er det som om kroppen "husker" opplevelsen og det nye inntaket vil aldri nå opp igjen. En med null toleranse blir ganske utslått av 0,5 mg sub, så det at det kun gjør deg "litt lykkeligere" understreker på en måte poenget mitt. Toleranse er både en mental og fysisk greie etter min erfaring.