Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  3 1598
Som overskriften sier, så lurer jeg altså på om noen har erfaring med sporadisk bruk av Lyrica? Dvs engangsdoser på 300-900mg en gang innimellom. Får man abstinenser av dette?

Så leser jeg rundt at det er farlig å drikke alkohol på grunn av krampefaren med Lyrica, noen ekspertise her?
Anonym bruker
"Allergisk Piggsvin"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Drev på med det en stund, helt til jeg begynte å få panikkangst av det, helt plutselig. Har aldri hørt om kramper ved komboen lyrica og alkohol, men ikke ta mitt ord på det.
Krampe på Lyr og alko er ikke noe greie jeg har sett.
Derimot har jeg sett større folk enn meg gå rett i bakken av 600mg og en sekser øl...

Nå er det evigheter siden jeg har drukket noe, og jeg husker det ikke som at lyr potenserte alkohol på samme måte som benzodiazepiner og alkohol - derimot var det bemerkelsesverdig hvor lite folka tålte på lyr. Og dette var store gutter altså.

På interaksjonsanalysen på Fk står det "ingen relevante interaksjoner" på alkohol og Lyrica - men læll ; better safe than sorry <3

(Prøv deg ut på det hjemme, eller i lavere doser først mao)

Og nei, sporadisk betyr vel såvidt jeg vet "sjelden, og fler dager uten enn med" (logisk nok, så nei) Abstinensene kommer ikke før shitten har blitt spist daglig/nært mot daglig i 10-14 dager, er.ikke noen som får abstinenser av å spise lyr et par dager i helger.

Derimot så kan man merke at det er litt kjipere de første andre dagene etter, og også
sosialt sett - men dette er bare fraværet av rusen, ikke abstinenser direkte.
Hadde Lyrica på resept mot GAD for noen år siden, 600mg døgndose.
Måtte jo eksperimentere litt, å har vært oppi rundt 3000mg, med alkohol på en gang, deiligste rusen ever, nesten som å spise knipps.
Aldri opplevd kramper o.l. ved alkohol å lyricacombo. Aldri hørt om en gang.

Å nei, spordadisk bruk på 600-900mg vil ikke gi noe form for abstinenser.
Sist endret av Eyeamare; 21. september 2019 kl. 08:49. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.