Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 1380
Hei! Om en uke skal jeg til sjømanslegen for offshore attest. Har ikke søkt jobb enda. Noier litt over urinprøven, fikk beskjed om at jeg skulle ta med et glass med urin hjemmefra. Når denne datoen treffer er det to uker siden jeg har røykt, pleide å røyke 6 dager i uken ca. Men har jobbet en del i sommer så har blitt litt hipp som happ.

Så det jeg lurer på er jo om det er noe å være redd for? Har stått i med treningen disse ukene, har også tatt litt badstu. Tenkte jeg skulle ta å kjøpe en test på apoteket og sjekke urinene min før jeg dro dit. Kanskje jeg kan få urin av en venn om det slår ut?

Håper noen har noen råd eller erfaringer og dele
Anonym bruker
"Skeptisk Måse"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hadde jeg vært deg så hadde jeg utsatt den timen hos sjømanslegen en mnd eller to og ikke rørt noe som helt på en lang stund, de sjekker all din helse men også om du tar rusmidler.

De er strenge, vent til du er klar.
Du kjenner vel ikke noen kompiser som er rene da?
Crimea River
Alec's Avatar
Du kan jo si at det klør litt i halsen samme dag som timen er og utsette den med noen dager. I disse coronadager skal det ikke mer til å utsette slike ting.
"Øko-Terrorist"
Sjømannslege tester kun for sukker i urinen for sykdom. Skal det testes for annet får du beskjed og må pisse på kontoret, ikke hjemme.
Sist endret av tr80r; 19. august 2020 kl. 13:15.
Støtter tr80r det er diabetes du testes for. Fornyet min nylig. Fikk da beskjed om og ta med urin når kom. Så regner ikke med rusmidler er i fokus da dette hadde vært ekstremt lett og jukse på. Men du burde holde deg clean skal du jobbe offshore da man kan bli testa. Det blir også brukt hund til tider på heliport. Så lurt og ikke ha noe spor på bagger/klær som blir markert på.
Anonym bruker
"Irritert Mår"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Har aldri vært clean de gangene jeg har fått helseattest hos sjømannslegen. Vært under påvirkning under selve timen og urinprøver også. De tester ikke for rusmidler. Da hadde jeg aldri kommet offshore. Jobbet der i mange år nå, uten problem
Trådstarter
6 0
Takk for svar! Kjente jeg ble litt roligere nå.
Tester nok meg selv før timen uansett
Har følt på at det er på tide å slutte med røyken. Å få jobb offshore er mye viktigere for meg. Gleder meg til å ha en litt annerledes livsstil.