Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  3 1844
I løpet av de siste par-tre årene har jeg en sjelden gang hatt problem med å motta 2-faktor autentisering via sms, men da har dette løst seg ved å enten slå av/på flymodus eller starte tlf på nytt. Jeg har da mottatt disse kodene fra britiske numre, og det har gjerne vært forskjellige numre fra forskjellige tjenester.

I det siste så har jeg derimot hatt større problemer med å motta disse kodene, og det er ikke nok med trikset jeg skrev over her. Noen ganger har jeg prøvd å sende flere requests i løpet av la oss si 10 minutter, men mottar ingen sms. Da er jeg bare nødt til å vente noen timer og prøve på nytt. La oss si jeg prøvde 3 ganger, innenfor 10 minutter, da burde jeg vel en eller annen gang motta 1-3 koder? Men nada..

Litt kjøtt på beinet; noen av tjenestene jeg snakker om Sony, Microsoft og Steam. Mobilen jeg har er Xiaomi Mi5, som har kjørt cyanogenmod/linageos siden den var ny, og abonnementet mitt har vært Ice/Komplett mobil. Den eneste forandringen som kan relateres er at jeg har flashet MIUI fra deres offisielle hjemmesider.

La oss si at det er MIUI som leker MITM her, hvorfor skulle de ønske å gjøre dette ovenfor alle sine brukere? Og videre, hvorfor så åpenlyst?
Hva kan det ellers være som foregår her? Er det bare jeg som forventer for mye av 2fa via SMS? Bor jeg i nærheten av en fake mobilmast? Er jeg bare paranoid eller hva?

All tilbakemelding er velkommen.

Edit: BTW, andre sms ser ut til å gå gjennom som normalt.
Sist endret av sprett; 3. juni 2018 kl. 18:11. Grunn: La til info.
2fa på SMS er ikke egentlig så trygt som en skal ha det til. Bruk Google Authenticator hvis tjenestene tillater det.
Undersått
Trådstarter
Ja, jeg bruker Google Authenticator til endel, men det er ikke alle tjenester som tilbyr denne.

Og det svarer ikke på hva som egentlig foregår i mitt tilfelle. Før var det gjerne forskjellige numre som sendte tilbake disse kodene, og nå er det "SMSway" som står som avsender på flere(som kom fra forskjellige numre før).
Jeg har slitt med å få kode fra Microsoft selv. Prøvde tre ganger med Outlook før jeg rett og slett måtte gi opp. Har ikke prøvd de andre du nevner. Regner med feilen ligger hos dem.