Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  1491 175074
Game disconnected
pokemon's Avatar
har fått et ekkelt problem etter jeg restarta pc'n. når jeg prøver å logge in på mc kommer det bare opp cannot connect to minecraft.net

altså den samme meldinga som nå minecraft.net er nede, bare nå er den ikke nede å jeg kan spille fra andre datamaskiner.

noen som har vært borti dette før? har sjekka brannmur også men det ser ikke ut til å hjelpe må ha en dose MC nå ellers tror jeg at jeg dør
Sitat av pokemon Vis innlegg
har fått et ekkelt problem etter jeg restarta pc'n. når jeg prøver å logge in på mc kommer det bare opp cannot connect to minecraft.net

altså den samme meldinga som nå minecraft.net er nede, bare nå er den ikke nede å jeg kan spille fra andre datamaskiner.

noen som har vært borti dette før? har sjekka brannmur også men det ser ikke ut til å hjelpe må ha en dose MC nå ellers tror jeg at jeg dør
Vis hele sitatet...
Reinstaller minecraft, det kan hjelpe.
Game disconnected
pokemon's Avatar
hjelper ikke, hvordan skal jeg få det ned igjen når jeg ikke får kobla til mc.net uansett.. men det løste seg med å finne frem den gamle launcheren, merkelig nok.
Ja, jeg har skjegg
Clayton's Avatar
Finnes det noe program der jeg kan lage en plantegning over det jeg skal bygge?
Noen som har planer for en Obsidian Farm med pistons?
Sitat av F4celess Vis innlegg
Noen som har planer for en Obsidian Farm med pistons?
Vis hele sitatet...
Pistons kan ikke skyve på obsidian eller bedrock. Beklager :P
Why so serious?
Problem når jeg skal loggeinn på minecraft. Kommer: Cannot connect to minecraft.net, vet at jeg skriver riktig passord og nickname. Flere som har problemet?
Ordenens Seglbevarer
Ond^Sofa's Avatar
Sitat av ExoticSamie1 Vis innlegg
Problem når jeg skal loggeinn på minecraft. Kommer: Cannot connect to minecraft.net, vet at jeg skriver riktig passord og nickname. Flere som har problemet?
Vis hele sitatet...
Hjelper lite hva du skriver så lenge klienten ikke klarer å koble seg til. Prøv igjen senere.
Sitat av ExoticSamie1 Vis innlegg
Problem når jeg skal loggeinn på minecraft. Kommer: Cannot connect to minecraft.net, vet at jeg skriver riktig passord og nickname. Flere som har problemet?
Vis hele sitatet...
Ja, har hatt det samme problemet flere ganger iløpet av et par dager nå.. Men plutselig så kommer eg inn.. Hvorfor dette skjer veit eg ikkje, men mener og ha hørt at Minecraft.net ble hacket for noen dager siden?
Etter 1.6 ble den helautomatiske subwayen min ødelagt. Har laget en ny pez dispenser nå, men jeg sliter med en stabil "empty cart detection"
Forslag anyone?
Sitat av Clayton Vis innlegg
Finnes det noe program der jeg kan lage en plantegning over det jeg skal bygge?
Vis hele sitatet...
Det gjør det. Har ikke testet det skikkelig ut enda men jeg ser et absolutt potensiale i programmet.

http://minecraftstructureplanner.com/
Why so serious?
Sitat av JVMyhre Vis innlegg
Ja, har hatt det samme problemet flere ganger iløpet av et par dager nå.. Men plutselig så kommer eg inn.. Hvorfor dette skjer veit eg ikkje, men mener og ha hørt at Minecraft.net ble hacket for noen dager siden?
Vis hele sitatet...
Reinstallerer du eller noe sånn?
Sitat av ExoticSamie1 Vis innlegg
Reinstallerer du eller noe sånn?
Vis hele sitatet...
Nei.. Eller, er jo ingenting og installere da, vis du vil ha ny klient og alt det du har ang. Minecraft på PC'n, så sletter du alt innenfor .minecarft i AppData, også sletter du Minecraft.exe filen du får når du laster det ned. Også laster du bare ned på nytt.. Men det hjelpte ikkje for meg.. Bare, noen ganger kommer eg inn, andre ganger ikkje..
Spørsmål:

Er det mulig å spawne dyr på et eller annet vis? Hadde vært fett med en bondegård med sauer i alle verdens farger
Sikkerhet/Utvikling
CodeBarbarian's Avatar
Sitat av Eplegutten Vis innlegg
Spørsmål:

Er det mulig å spawne dyr på et eller annet vis? Hadde vært fett med en bondegård med sauer i alle verdens farger
Vis hele sitatet...
Ja det går, det må bare noen faktorer til slik som:

Grass blocks with a 2x2x1 (minimum) space above them, at light level 9+.

Referanse
det er mulig å spawne dyr, så en som gjorde det på youtube når han skulle lage pigmen osv. men jeg vet ikke helt når det kommer til dyr i alle farger.
Sikkerhet/Utvikling
CodeBarbarian's Avatar
Man bruker vell forskjellige fargestoffer(dye) til å gjøre dette? Hvertfall sauer :P
Sitat av CodeBarbarian Vis innlegg
Man bruker vell forskjellige fargestoffer(dye) til å gjøre dette? Hvertfall sauer :P
Vis hele sitatet...
Stemmer det

Men det jeg lurte på var om noen visste om noe sånt /spawn sheep - plugin-opplegg.
Sitat av Eplegutten Vis innlegg
Stemmer det

Men det jeg lurte på var om noen visste om noe sånt /spawn sheep - plugin-opplegg.
Vis hele sitatet...
Det finnes nok helt sikkert, MEN dyr vil jo de-spawne etter en stund da.
Singleplayer Commands vil gjør den nytten.

/spawn <mob> (antall)
Hvis noen vil joine spawn-serveren min, så er IP: 80.202.184.14

Maks 5 players! + meg da (6)
Why so serious?
Sitat av Erlendman Vis innlegg
Hvis noen vil joine spawn-serveren min, så er IP: 80.202.184.14

Maks 5 players! + meg da (6)
Vis hele sitatet...
Er den oppe i kveld?
Sitat av ExoticSamie1 Vis innlegg
Er den oppe i kveld?
Vis hele sitatet...
Serveren er oppe nå!

IP: bygg.no-ip.org


Noen som forresten vet hvorfor vannet fryser til is på fontena mi? det snør ikke..
Sist endret av Erlendman; 25. juli 2011 kl. 22:28.
Sitat av dream-seller99 Vis innlegg
Noen gode norske minecraft servere?
Vis hele sitatet...
www.creeper.no
Hei

Jeg har da fått opp en bukkit server vill gjerne ha sann att nokken folk får tilgang til /give , /tp og warp commands men ikkje nokke andre commands, menst eg får tilgang til alle

Noen som vet ka eg skal gjer?
Sitat av Tecno Vis innlegg
Hei

Jeg har da fått opp en bukkit server vill gjerne ha sann att nokken folk får tilgang til /give , /tp og warp commands men ikkje nokke andre commands, menst eg får tilgang til alle

Noen som vet ka eg skal gjer?
Vis hele sitatet...
Permissions, eventuelt så kommer de fleste mods med en setup.yml eller .properties-fil. Der kan du selv endre på nokså mye forskjellig
Sitat av Eplegutten Vis innlegg
Permissions, eventuelt så kommer de fleste mods med en setup.yml eller .properties-fil. Der kan du selv endre på nokså mye forskjellig
Vis hele sitatet...
Vet du om noen tutorials eg kan bruke til å sette opp permissions?
Sitat av Tecno Vis innlegg
Vet du om noen tutorials eg kan bruke til å sette opp permissions?
Vis hele sitatet...
Nei, bruker det ikke selv
Men hvis du bruker build #1000 av Bukkit så er Permissions inkludert, der du skriver nicket til hvem som skal ha tilgang på hva

Egentlig så ville jeg tatt en kikk på de forskjellige .properties-filene jeg.
Sitat av Eplegutten Vis innlegg
Nei, bruker det ikke selv
Men hvis du bruker build #1000 av Bukkit så er Permissions inkludert, der du skriver nicket til hvem som skal ha tilgang på hva

Egentlig så ville jeg tatt en kikk på de forskjellige .properties-filene jeg.
Vis hele sitatet...

Ka skal eg skrive inni permissions fila her da?

og plugins mappa mi ser sann ut
I pluginsmappa går du bare inn ei mappe videre og ser om du finner noe der properties.yml og slikt, bare åpne de filene i notepad og endre på hva du vil

Permissions bruker jeg ikke, jeg vet hva det er men ikke noe mer. Properties og setup-filene er nok for meg, kanskje noen andre kan svare deg på hvordan du bruker permissions
Da er serveren oppe, og de som vil kan komme og spille

bygg.no-ip.org


Forresten noen som vet om en flymod til bukkit?
Sitat av Erlendman Vis innlegg
Da er serveren oppe, og de som vil kan komme og spille

bygg.no-ip.org


Forresten noen som vet om en flymod til bukkit?
Vis hele sitatet...
Du kan bruke MagicCarpet, om du liker det da
Laos freak, i need help.

Jeg har en HP 6735b, som er en skole pc. Dette er en dritt maskin, som jeg ikke har kjøpt siden det er en skole pc. Men det er ikke problemet.

Problemet er at når jeg spiller minecraft på den, så kjører JAVA 545 000 K i memery, og 55% CPU.
Noe som resulterer i at vifta går på spreng, å pc slår seg av etter 2 minutter.
Jeg har ikke noe støv i vifta eller noe, jeg har nettop blås den tom for støv.

så jeg lurer på om det er mulig å få minecraft til å kjøre på maskinen min? Få java til å Kjøre 100 000 eller noe.???
Ett eller annet!
Sist endret av IphoneFreak; 27. juli 2011 kl. 00:39.
Sitat av IphoneFreak Vis innlegg
Laos freak, i need help.

Jeg har en HP 6735b, som er en skole pc. Dette er en dritt maskin, som jeg ikke har kjøpt siden det er en skole pc. Men det er ikke problemet.

Problemet er at når jeg spiller minecraft på den, så kjører JAVA 545 000 K i memery, og 55% CPU.
Noe som resulterer i at vifta går på spreng, å pc slår seg av etter 2 minutter.
Jeg har ikke noe støv i vifta eller noe, jeg har nettop blås den tom for støv.

så jeg lurer på om det er mulig å få minecraft til å kjøre på maskinen min? Få java til å Kjøre 100 000 eller noe.???
Ett eller annet!
Vis hele sitatet...
Prøvd å skru ned alt av videoinnstillinger på lavest kvalitet? Ikke kjøre noen andre programmer i bakgrunnen, skru av forstyrrende prosedyrer
nFF Kjerringa
mabe140's Avatar
Hei dere!

Jeg så en video på YouTube.com som viste meg minecraft, og herregud jeg har lyst til å prøve dette. Jeg fant en nettside der man kunne spille, men jeg kunne gjerne tenkt meg å hatt det på dataen, og har søkt litt rundt. Men man må vist kjøpe det? Eller finnes det en annen måte å få spillet på? Jeg vet jo om nedlasting og slikt med crack og greier, men jeg lurer på om det finnes en sikrere måte å få spillet på?

Mvh Marita
Sitat av mabe140 Vis innlegg
Hei dere!

Jeg så en video på YouTube.com som viste meg minecraft, og herregud jeg har lyst til å prøve dette. Jeg fant en nettside der man kunne spille, men jeg kunne gjerne tenkt meg å hatt det på dataen, og har søkt litt rundt. Men man må vist kjøpe det? Eller finnes det en annen måte å få spillet på? Jeg vet jo om nedlasting og slikt med crack og greier, men jeg lurer på om det finnes en sikrere måte å få spillet på?

Mvh Marita
Vis hele sitatet...
spillet koster rundt hundre kroner på minecraft.net, det er verdt det
nFF Kjerringa
mabe140's Avatar
Takk! Finnes det ikke noe trials eller noe så jeg får prøve det selv først? Jeg er stort fan av RuneScape og elsker å lage ting der inne, liker ikke stort å sloss.. Tror du dette spillet er noe for meg? Elsker grafikken foresten. Det er slike gamle spill som er best synes jeg.
Sitat av mabe140 Vis innlegg
Takk! Finnes det ikke noe trials eller noe så jeg får prøve det selv først? Jeg er stort fan av RuneScape og elsker å lage ting der inne, liker ikke stort å sloss.. Tror du dette spillet er noe for meg? Elsker grafikken foresten. Det er slike gamle spill som er best synes jeg.
Vis hele sitatet...
passer deg nok ganske bra ja
nFF Kjerringa
mabe140's Avatar
Tusen takk for hjelpen Vangsfreaken. Stikker til minecraft.net og skaffer meg det nå jeg, har jeg litt tidsfordriv om dagene! Ha en nydelig dag
Sitat av IphoneFreak Vis innlegg
Laos freak, i need help.

Jeg har en HP 6735b, som er en skole pc. Dette er en dritt maskin, som jeg ikke har kjøpt siden det er en skole pc. Men det er ikke problemet.

Problemet er at når jeg spiller minecraft på den, så kjører JAVA 545 000 K i memery, og 55% CPU.
Noe som resulterer i at vifta går på spreng, å pc slår seg av etter 2 minutter.
Jeg har ikke noe støv i vifta eller noe, jeg har nettop blås den tom for støv.

så jeg lurer på om det er mulig å få minecraft til å kjøre på maskinen min? Få java til å Kjøre 100 000 eller noe.???
Ett eller annet!
Vis hele sitatet...
Opplever akkuratt det samme, helt umulig å spille på maskinen min også. Ikke funnet noen god løsning.

Men du bør legge inn et program som måler temperaturen (SpeedFan f.eks). Du bør ikke spille når maskinen blir så varm at den slår seg av, det kan ødelegge maskinen.
Til dere som sliter med at pcen ikke drar minecraft. Dere har vel prøvd å skru ned innstillingene til det minimale? Fast graphics og advanced OpenGL av f.eks.
Sitat av Skateward Vis innlegg
Til dere som sliter med at pcen ikke drar minecraft. Dere har vel prøvd å skru ned innstillingene til det minimale? Fast graphics og advanced OpenGL av f.eks.
Vis hele sitatet...
Jepp, prøvd alt men det hjelper ikke. Det er en Acer maskin, og Acer maskiner er jo kjent for å bli fort varme.

Edit: Gjorde en test nå og maskinens GPU kom opp i 70 grader bare i menyen før jeg fikk startet å spille. Steg altså fra 56 til 70 grader bare på rundt et minutt.
Sist endret av rolvs; 27. juli 2011 kl. 16:13.
Sitat av mabe140 Vis innlegg
Takk! Finnes det ikke noe trials eller noe så jeg får prøve det selv først? Jeg er stort fan av RuneScape og elsker å lage ting der inne, liker ikke stort å sloss.. Tror du dette spillet er noe for meg? Elsker grafikken foresten. Det er slike gamle spill som er best synes jeg.
Vis hele sitatet...
Heg kan sikkert skaffe deg en hacket bruker. Men den er nok bare din i alt fra 1 dag til 5 uker. (Kanskje for altid ). Kontakt meg om du er interisert
nFF Kjerringa
mabe140's Avatar
Hei dere! Jeg har akkurat lastet ned Minecraft og synes det er kjempemoro! Selv om jeg bare går rundt og dør når det kommer hoppende monster så synes jeg spillet er kjmpemoro! Har overhode ikke funnet ut hvordan gjøre ditt og datt enda, men rektner med at jeg forstår etter hvert! Vil si at spillet var helt verd pengene, og jeg er hekta!
Sitat av mabe140 Vis innlegg
Hei dere! Jeg har akkurat lastet ned Minecraft og synes det er kjempemoro! Selv om jeg bare går rundt og dør når det kommer hoppende monster så synes jeg spillet er kjmpemoro! Har overhode ikke funnet ut hvordan gjøre ditt og datt enda, men rektner med at jeg forstår etter hvert! Vil si at spillet var helt verd pengene, og jeg er hekta!
Vis hele sitatet...
Anbefaler Minecraftwiki for å finne ut av begreper og ting du lurer på
Why so serious?
Sitat av mabe140 Vis innlegg
Hei dere! Jeg har akkurat lastet ned Minecraft og synes det er kjempemoro! Selv om jeg bare går rundt og dør når det kommer hoppende monster så synes jeg spillet er kjmpemoro! Har overhode ikke funnet ut hvordan gjøre ditt og datt enda, men rektner med at jeg forstår etter hvert! Vil si at spillet var helt verd pengene, og jeg er hekta!
Vis hele sitatet...
For å fjerne monsterne, gå på options, difficulty på Peacefull.
heyhey! har problem med styringen på minecraft, plutselig begynner jeg og gå feks. høgre som om eg trykte på knappen.
om jeg trykker den knappen som har hengt seg opp 2 ganger funker det men da er det forseint fordi eg falt ned fra et stup... er det en måte og fikse dette på?
Sitat av alexi laiho Vis innlegg
heyhey! har problem med styringen på minecraft, plutselig begynner jeg og gå feks. høgre som om eg trykte på knappen.
om jeg trykker den knappen som har hengt seg opp 2 ganger funker det men da er det forseint fordi eg falt ned fra et stup... er det en måte og fikse dette på?
Vis hele sitatet...
Jeg trykker bare på escape så fungerer alt som normalt igjenn når det skjer med meg
nFF Kjerringa
mabe140's Avatar
Hei dere. Marita her igjen du gitt.. Nå har jeg spillt meg gal på dette spillet, og er helt hekta! Fantastisk bra spill. Men det er en del ting jeg savner, som litt dekorasjoner, og litt mer.. Tja.. Frihet til å fikse ting til å se nice ut. Jeg elsker det å bygge huset eller hulen som jeg alltid lager, og bare kose meg og gjemme meg unna monster. Men jeg synes huset ser så stuslig ut. Så fant jeg denne siden: http://www.minecraftforum.net/topic/...-glass-tweaks/ (Beklager Admin, om det ikke er lov til å sende link, men for å kunne forklare må jeg bare vise. Håper det går greit) Helt øverst på siden står det at jeg trenger et Mod program eller noe slikt. Nå må dere huske at jeg er komplett ny i disse type tingene, og i kjøpsvilkårene sto det at man fikk modde spillet så mye man ville bare man ikke overskrev de originale copyrightene. Så jeg vil så gjerne ha denne pakken til spillet mitt, men skjønner desverre ikke hvordan. Er det noen av dere som forstår slikt, og har lyst til å slenge en hjelpende hånd min vei?

Mvh Marita
Marita, det du linket til ser ut som ikke oppdateres lenger. For å kjøre den må du bruke versjon 1.5_01 av minecraft. Til sammenligning er nyste versjon av minecraft 1.7.3.

Jeg vil anbefale deg å ikke nedgradere så langt ned. Det er ikke vanskelig, men en del nye blokker og funksjoner som har kommet siden 1.5.

Det er forøvrig ikke mot reglene å poste lenker så lenge det ikke er til noe som bryter reglene. (Torrenter f.eks)
Sist endret av Daybreak; 28. juli 2011 kl. 12:33.