Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  181 18435
Autoer er veldig enkle i bruk, spesielt med dårlig lys. Da har fotoer lett for å strekke seg ekstremt når du gårover på 12/12. Kjører som regel mine på 18/6.
Størrelse regulerer du lettest med mengden jord.
Hvor mye vind gir du dem i startfasen?
Ser jeg har langt mindre enn deg ihvertfall, da stilken er altfor tynn.
Sitat av SkammeligNykter Vis innlegg
Hvor mye vind gir du dem i startfasen?
Ser jeg har langt mindre enn deg ihvertfall, da stilken er altfor tynn.
Vis hele sitatet...
Sørger for at de svaier litt helt fra de har fått sine første ekte blader, men ikke hard vind 24/7 da får de vindstress
Sitat av Prof. Vrøvel Vis innlegg
Autoer er veldig enkle i bruk, spesielt med dårlig lys. Da har fotoer lett for å strekke seg ekstremt når du gårover på 12/12. Kjører som regel mine på 18/6.
Størrelse regulerer du lettest med mengden jord.
Vis hele sitatet...
Bra photo strains strekker seg uansett lys når du går over i blomst, spesielt sativaer. Da må man bruke netting, binde ned greiner individuelt med snor/tråd e.l. , eller bare starte blomstringen før planten er for stor, man får en sånn viss feel for hvor mye de vokser etterhvert.

Sitat av SkammeligNykter Vis innlegg
Hvor mye vind gir du dem i startfasen?
Ser jeg har langt mindre enn deg ihvertfall, da stilken er altfor tynn.
Vis hele sitatet...
Bare pass på at viften er i bevegelse, stillestående vifter som treffer en plante vil tørke den ut. Hadde en kjenning som satte i vifte når han var i blomst, en stor bud var midt vindstyrken fra vifta og tørket ut og så vokste det mugg. måtte bare kaste planten.
Sitat av Expialidocious Vis innlegg
Bare pass på at viften er i bevegelse, stillestående vifter som treffer en plante vil tørke den ut. Hadde en kjenning som satte i vifte når han var i blomst, en stor bud var midt vindstyrken fra vifta og tørket ut og så vokste det mugg. måtte bare kaste planten.
Vis hele sitatet...
Ikke helt enig, jeg har oscillerende i det ene teltet og stillestående i det andre. Jeg har luftfukter som gir meg 60% luftfuktighet også er viftene på planten indirekte, sånn at det er luften som "spretter" av veggene som treffer planten og har ikke hatt stressede planter (har brukt denne metoden på flere planter enn canna) eller tørre blader pga dette. Så det går, med noen forhåndsregler
Sitat av CannaLars Vis innlegg
Ikke helt enig, jeg har oscillerende i det ene teltet og stillestående i det andre. Jeg har luftfukter som gir meg 60% luftfuktighet også er viftene på planten indirekte, sånn at det er luften som "spretter" av veggene som treffer planten og har ikke hatt stressede planter (har brukt denne metoden på flere planter enn canna) eller tørre blader pga dette. Så det går, med noen forhåndsregler
Vis hele sitatet...
At du ikke har vifta rettet direkte mot planten her er hele poenget ja som jeg nevnte, jeg har selv indirekte stillestående vifter i morteltet.
Sitat av Expialidocious Vis innlegg
At du ikke har vifta rettet direkte mot planten her er hele poenget ja som jeg nevnte, jeg har selv indirekte stillestående vifter i morteltet.
Vis hele sitatet...
Da leste jeg forbi det poenget beklager! (:
Takk! Får kjøpe en litt kraftigere oscillerende vifte i morgen. Sette på laveste hastighet og håpe den vokser seg utover før det blir mer tyngde på bladene.
Viftene slås av når det er natt for min kjære?

Satt forøvrig inn kanalvifta nå. Gir litt mer bevegelse, men hadde jeg rettet den direkte mot planta ville den nok lagt seg rett ned.
Sist endret av SkammeligNykter; 3. august 2023 kl. 20:50. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Jeg har vifter på 24/7 uansett lyssyklus
Vindstress ja for faen. Den har jeg hatt! Innser jeg nå..
Sitat av Expialidocious Vis innlegg
Bra photo strains strekker seg uansett lys når du går over i blomst, spesielt sativaer.
Vis hele sitatet...
Sure. Men når plantene allerede er lange og tynne av lite lys blir problemet ekstra plagsomt. Jeg gikk over til auto mest for å få noe som funker ute, men har blitt veldig fornøyd med de også til innendørs bruk.
Ny vifte på plass. Ser jeg har hatt alt for lite.
Vurderer å plante enda en auto i teltet, da denne er litt vel tynn til at jeg har troa på den.
Går vel fint med to i et 65x65x120 telt? Planter i 10L bøtter.
Sitat av SkammeligNykter Vis innlegg
Ny vifte på plass. Ser jeg har hatt alt for lite.
Vurderer å plante enda en auto i teltet, da denne er litt vel tynn til at jeg har troa på den.
Går vel fint med to i et 65x65x120 telt? Planter i 10L bøtter.
Vis hele sitatet...
Det går fint, har god plass i mitt 80x80x180cm telt med 4 autoer i 12.5L potter
Kommer veldig ann på planta. Hadde 1 stk i mitt 90x150x220 forrige grow. Og det ble for trangt i alle retninger selv om jeg blomstra etter 3-4 uker.

Har sett veldig varierende størrelser hos kompiser som grower auto også. Selv liker jeg å ha litt luft rundt planta.
Sitat av Lykkeleeten Vis innlegg
Kommer veldig ann på planta. Hadde 1 stk i mitt 90x150x220 forrige grow. Og det ble for trangt i alle retninger selv om jeg blomstra etter 3-4 uker.

Har sett veldig varierende størrelser hos kompiser som grower auto også. Selv liker jeg å ha litt luft rundt planta.
Vis hele sitatet...
Det må sies at det hører til sjeldenheten at én auto klarer å fylle et 90x150, det er nesten uhørt.
Sitat av Prof. Vrøvel Vis innlegg
Sure. Men når plantene allerede er lange og tynne av lite lys blir problemet ekstra plagsomt. Jeg gikk over til auto mest for å få noe som funker ute, men har blitt veldig fornøyd med de også til innendørs bruk.
Vis hele sitatet...
Da måtte det vært ekstremt dårlig lys. Hva slags lampe var det?

Ellers må man omtrent alltid toppe og manipulere plantene litt for å få mest mulig ut av de, Ellers vokser de som en rett stilk oppover er min erfaring.

Har null erfaring med utdypning, hadde vært kult å se noen lage en logg om det også!
Sitat av CannaLars Vis innlegg
Det må sies at det hører til sjeldenheten at én auto klarer å fylle et 90x150, det er nesten uhørt.
Vis hele sitatet...
Dette var selvsagt ikke en auto, bare et eksempel på at planter kan variere veldig i størrelse.

Har sett 4 autoer fylle et 120x120 telt der den største var ca like stor som en vanlig photo. Men det kommer jo også ann på lys og dyrkeskills.

I et 60x60 kan jeg for se for meg at 2 planter vil kjempe om lyset, med mindre det er veldig små autoer.
Sist endret av Lykkeleeten; 4. august 2023 kl. 15:32.
Sitat av Lykkeleeten Vis innlegg
I et 60x60 kan jeg for se for meg at 2 planter vil kjempe om lyset, med mindre det er veldig små autoer.
Vis hele sitatet...
Antageligvis ikke når han sliter litt med veksten allerede da
Anonym bruker
"Firkantet Hamløper"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Lykkeleeten Vis innlegg
Har sett 4 autoer fylle et 120x120 telt der den største var ca like stor som en vanlig photo. Men det kommer jo også ann på lys og dyrkeskills.
Vis hele sitatet...
Når jeg har grodd autoer i DWC, så fyller de fullstendig ut mitt 100x100 telt med 1 plante.
Har bare grodd i jord 1 gang, og da ble den betydlig mindre, så har nok betydning hvilket medium man dyrker i.
Sitat av CannaLars Vis innlegg
Antageligvis ikke når han sliter litt med veksten allerede da
Vis hele sitatet...
Vanskelig å bedømme før planta begynner å blomstre. Ser bare at han klager på at den er litt tynn, så går utifra at han bare har en liten seedling.

I mitt hode så høres det ikke ut som stagnert vekst og da trenger det ikke nødvendigvis å bli dvergplanter av den grunn.
Sitat av Lykkeleeten Vis innlegg
Vanskelig å bedømme før planta begynner å blomstre. Ser bare at han klager på at den er litt tynn, så går utifra at han bare har en liten seedling.

I mitt hode så høres det ikke ut som stagnert vekst og da trenger det ikke nødvendigvis å bli dvergplanter av den grunn.
Vis hele sitatet...
Jeg har rett og slett glemt hele vindfaktoren.
Hadde noen småvifter inne, men ikke nok til å gi den en grei nok svai.
Planta er 10cm høy med tre bladpar. 1 uke gammel.
Nå håper jeg den stopper litt, og vokser seg utover istedet for å strekke seg rett til værs.
Sitat av SkammeligNykter Vis innlegg
Jeg har rett og slett glemt hele vindfaktoren.
Hadde noen småvifter inne, men ikke nok til å gi den en grei nok svai.
Planta er 10cm høy med tre bladpar. 1 uke gammel.
Nå håper jeg den stopper litt, og vokser seg utover istedet for å strekke seg rett til værs.
Vis hele sitatet...
Det viktigste er at bladene får fresh luft, en 10cm høy plante trenger ikke vind i det hele tatt. Stammen vil vokse seg tykkere etterhvert. Får man store budds er man avhengig av nett uansett, eventuelt kan man binde opp en og en grein med en snor el.

Ikke meninga å kuppe tråden, men følte for å dele litt bilder jeg også. Tidlig flower.

Sist endret av Lykkeleeten; 5. august 2023 kl. 11:40.


Altså.. Den faller over bare jeg kikker litt hardt på den
Og jada, litt slapp i bladene. Lot cocoen tørke ordentlig ut før jeg nylig ga den vann.
Sist endret av SkammeligNykter; 5. august 2023 kl. 11:49.
Coco skal ikke tørke ut. Neste gang så gir du dem vann fra starten av også lar du dem bare være i fred.

Det er normalt at de er skjøre istarten, kan anbefale rockwool eller riot plugs så slipper man at de velter så lett.
Og igjen sitter jeg med motsatt informasjon fra flere parter Dyrking er vanskelig å bli klok på, men etter noen forsøk finner jeg vel ut av det.

Rimelig sikker på å ha lest at det ikke er om og gjøre hvor mye man vanner planta, men heller hvor ofte man KAN vanne uten å ende opp med råte i cocoen.
Sist endret av SkammeligNykter; 5. august 2023 kl. 12:07. Grunn: Skriveleif
Sitat av SkammeligNykter Vis innlegg


Altså.. Den faller over bare jeg kikker litt hardt på den
Og jada, litt slapp i bladene. Lot cocoen tørke ordentlig ut før jeg nylig ga den vann.
Vis hele sitatet...
Det problemet har jeg også, støtt opp i starten så går det seg til Mine blir gjerne en 8-10cm med 2 små blad på toppen og faller om lett. Tre en dorull over kan hjelpe men den blir ofte fuktig og går i oppløsning.
Sitat av SkammeligNykter Vis innlegg
Og igjen sitter jeg med motsatt informasjon fra flere parter Dyrking er vanskelig å bli klok på, men etter noen forsøk finner jeg vel ut av det.

Rimelig sikker på å ha lest at det ikke er om og gjøre hvor mye man vanner planta, men heller hvor ofte man KAN vanne uten å ende opp med råte i cocoen.
Vis hele sitatet...
Det er magien til Coco, at man kan vanne mye mer fordi det drenerer så godt.

Jeg hadde 5 vanning på 15 min hvert døgn i wilma system med coco i blomst.
Personlig vanner jeg 2x daglig men da er det snakk om etablerte planter. Planta du viste bilde av er jo en babyplante.

Folk gjør forskjellige ting med varierende resultater. Personlig liker jeg å gjøre ting best mulig, men å la Coco tørke ut er direkte feil og kan skade planta.

Sitat av Expialidocious Vis innlegg
Det er magien til Coco, at man kan vanne mye mer fordi det drenerer så godt.

Jeg hadde 5 vanning på 15 min hvert døgn i wilma system med coco i blomst.
Vis hele sitatet...
Kjørte 5 vanninger tidligere jeg også, eneste grunnen til at jeg reduserte til 2 var for å få ned forbruket litt. Ble mye runoff og vanskelig å justere i takt med hvor mye planta trengte.
Wilma er vel et resirkuleringssystem hvis jeg ikke husker feil?
Sist endret av Lykkeleeten; 5. august 2023 kl. 12:36. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Godt mulig jeg har drømt hele greia og.
Lite røyking om dagen, så har noen drømmer som virker ganske ekte. Sist i natt fikk jeg spørsmål om rosa lys fra leiligheten på natta
Sitat av Lykkeleeten Vis innlegg
Kjørte 5 vanninger tidligere jeg også, eneste grunnen til at jeg reduserte til 2 var for å få ned forbruket litt. Ble mye runoff og vanskelig å justere i takt med hvor mye planta trengte.
Wilma er vel et resirkuleringssystem hvis jeg ikke husker feil?
Vis hele sitatet...
Wilma resirkulerer ja, pottene står oppå reservoaret så overskudd renner ned i det. Tror ikke jeg hadde turt å hatt autovanning uten resirkulering, har du ikke noia for at ting renner over?
Sitat av Expialidocious Vis innlegg
Det er magien til Coco, at man kan vanne mye mer fordi det drenerer så godt.

Jeg hadde 5 vanning på 15 min hvert døgn i wilma system med coco i blomst.
Vis hele sitatet...
Sitat av Expialidocious Vis innlegg
Wilma resirkulerer ja, pottene står oppå reservoaret så overskudd renner ned i det. Tror ikke jeg hadde turt å hatt autovanning uten resirkulering, har du ikke noia for at ting renner over?
Vis hele sitatet...
Har en pumpe til run-off og en 35L bøtte som samler opp og må tømmes 1-2 ganger i uken. Litt DIY opplegg.
Sitat av Lykkeleeten Vis innlegg
Har en pumpe til run-off og en 35L bøtte som samler opp og må tømmes 1-2 ganger i uken. Litt DIY opplegg.
Vis hele sitatet...
Da har du tenkt på det problemet, artig å høre hva folk finner på!