Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  12 1180
Hei.

Har alltid hatt lyst på en 3D printer, for å printe forskjellige småting for gøy og slikt. Har lest at disse har falt i pris, men vet virkelig ingenting annet. Hvilket merker er bra? Hva bør jeg se etter? Noen som har noen anbefalinger, eller noen som har en som kan fortelle meg litt om det?
Du kan jo f.eks se hva folk har skrevet i denne tråden.
makerbot buy it
To tusen dollar.. Hva er forskjellen på en slik en, og en billig en rundt tre tusen? Nysgjerrig
eller så kan du jo gå for en reprap.. slik at alle vennene dine kan få en halvferdig en
Hadde vært tøft å lage en slik faktisk. Hvordan er resultatene på en slik en?
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Har du kjennskap til t.d. Autocad/Inventor? Om svaret er nei, så ikkje bruk penger på 3D-printer enda. Lær deg 3D-tegning først.
Sitat av slashdot Vis innlegg
Har du kjennskap til t.d. Autocad/Inventor? Om svaret er nei, så ikkje bruk penger på 3D-printer enda. Lær deg 3D-tegning først.
Vis hele sitatet...
Har litt kjennskap etter å ha drevet med det på skolen, derfor jeg har lyst på en 3D-printer

EDIT: Har også en del kunnskap i Google Skethup. Vet ikke hvordan det er med 3D-printing og Skethup.
Sist endret av RabbitPen; 20. februar 2013 kl. 20:00.
Sitat av slashdot Vis innlegg
Har du kjennskap til t.d. Autocad/Inventor? Om svaret er nei, så ikkje bruk penger på 3D-printer enda. Lær deg 3D-tegning først.
Vis hele sitatet...
god ide.. men finnes sikkert også mye ferdig lagde 3d (eks ett plast slips som jeg så ett sted haha.,,som man kan laste ned free. ( hvordan er det med google scetchup og 3d - printing ? noen som vet?
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av fatfro Vis innlegg
Har litt kjennskap etter å ha drevet med det på skolen, derfor jeg har lyst på en 3D-printer
Vis hele sitatet...
I så fall - go for it om du har pengane og interessa for det. Det å kunne printe egne modeller virker rimelig kult, om enn litt avgrensa bruksområde enda. Alternativet er meir tradisjonelle bearbeidingsmåter som sveiseapparat og dreiebenk, og dei er ikkje like leilighetsvennlige...
Sitat av slashdot Vis innlegg
I så fall - go for it om du har pengane og interessa for det. Det å kunne printe egne modeller virker rimelig kult, om enn litt avgrensa bruksområde enda. Alternativet er meir tradisjonelle bearbeidingsmåter som sveiseapparat og dreiebenk, og dei er ikkje like leilighetsvennlige...
Vis hele sitatet...
Dette er den billigste jeg kom over, og den så (for meg) ut til en være en fin og god printer. Den koster bare 499 dollar. Noen som har noen erfaringer med printere i denne prisklassen?
▼ ... mange måneder senere ... ▼
Sketchup kan exportere i filformat for 3d printing via en addon.
Sitat av slashdot Vis innlegg
Har du kjennskap til t.d. Autocad/Inventor? Om svaret er nei, så ikkje bruk penger på 3D-printer enda. Lær deg 3D-tegning først.
Vis hele sitatet...
Er ikke enig her, det finnes MASSE ting du kan laste ned fra nettet og printe ut, og mer blir det dag for dag!