Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  210 10789
Co-op på HL2 hadde vært tingen. Eller iallfall muligheten til å ha flere spillere med, på f.eks en bane med tønner, zombier og grav-gun :P Eller en slags fortress-mode? med zombier og dyr som spawner 24/7 Hadde vært gøy å lage en sånn mod, men litt vanskelig, da. Får se.
sven co-op du snakker om? :P
ozon: i andre land får de 6 cd plater..
Tyskland f.eks, mener å ha sett bilder av en som kjøpte det før tia, han hadde 6 plater
Finnes på 4 cd`er.
Eriken: da er det CS:S som er på de andre to?
Er det bare jeg som opplever at subsciption greia ikke virker? "Steam servers are currently uable to process transaction"

crap.
Tror rett og slett ikke at jeg gidder å vente på en warez-release, hvis ingen har noe nytt om den emporium-releasen tror jeg jeg må bite i det sure eplet, og kjøpe det over steam (that is, hvis jeg ikke får samme problemer som taz).
Har folk hørt noe om når collectors edition kommer ut? Alle butikkene jeg har spurt sier de ikke vet shitt.

Har sinnsykt lyst til å runne HL Source etter HL2!
Opprinnelig postet av taz
Er det bare jeg som opplever at subsciption greia ikke virker? "Steam servers are currently uable to process transaction"

crap.
Vis hele sitatet...
Det er sikkert bare steam-serverene som har litt overlioad atm :P
Just minutes ago, HL2 started unlocking on millions of computers around the globe through Steam. And for this special occasion, Steam increased their available bandwidth to 13,900 Mbps to handle the load of users activating HL2.
Vis hele sitatet...
Hentet fra hlfallout.net. Kult at bare aktivering kan ta så mye båndbredde
Sist endret av NinjaSverre; 16. november 2004 kl. 14:46.
Opprinnelig postet av taz
Er det bare jeg som opplever at subsciption greia ikke virker? "Steam servers are currently uable to process transaction"

crap.
Vis hele sitatet...
Du trenger ikke å gjennomgå den første registertingen. Den funket ikke tidligere i dag heller, og jeg har ikke hatt problem med å spille. Fett spill, men det ble gjerne litt for mye kjøring i den tingen.
Hva med og starte en ny tråd hvor vi kan snakke om spillets handling og synspokter, så vi slipper at folk får med seg spoilers?
Er det ikke det denne posten er til da ?
Follow these steps to unlock Half-Life 2 via Steam and play without a valid cd-key:
1) Launch Steam.

2) Right click on Half-Life 2 in the 'Just Released' list and click 'Purchase'.

3) Enter the following cd-key and click 'Next':

5J52E-FVGRJ-882FQ-YJXRQ-FAY98

4) When it gets to 2 bars, pull out your network cable or disconnect your modem.

5) Let it keep going, don't crash Steam. When it finishes you should get a message saying "Servers are busy" and then Half-Life 2 will appear in your 'My Games' list. Now put the network cable back in or reconnect your modem. Do not attempt to run the game, if you do, a message will appear saying, "Duplicate cd-key' and the game will dissapear from your 'My Games' list.

6) Right click Half-Life 2 in the 'My Games' list and click Properties. Change Automatic Updates to 'Do not Automatically update this game' and then back to 'Always keep this game up to date'.

7) Now you should see a message box saying 'Unlocking Half-Life 2 game files'. When this is finished (should take between 5-10 mins) Steam will update the game.

8] Wait until the update is finished, and then open the following unencrypted GCF files using GCFScape and extract all files to 1 directory:
- half-life 2 content.gcf
- source engine.gcf
- source materials.gcf
- source models.gcf
- source sounds.gcf

9) Once this is done, copy your Counter-Strike: Source 'bin' folder and paste it where you have extraced the Half-Life 2 files.

10) Create a shortcut of hl2.exe on the desktop using the -steam command.

(eg. "C:\HL2\hl2.exe" -steam)

11) Now run the shortcut on the desktop, you should now be able to play Half-Life 2 and WITHOUT running through Steam.
Vis hele sitatet...
Vis hele sitatet...
NB: Jeg kan ikke bekrefte at det funker!
Kilde: http://cs.rin.ru/forum/viewforum.php?f=10
Sist endret av klovnen_; 16. november 2004 kl. 15:38.
Opprinnelig postet av Croyfer
Er det ikke det denne posten er til da ?
Vis hele sitatet...
Det er da mange som er redde for spoilers?
Klovnen: Og dette fungerer? Har noen testet det?
De som er redde for spiolers leser vel helst ikke denne tråden:P
klovnen_: hvor fant du den infoen der ?

Noen som har bekrefta at de funker ?
Jeg driver og unlocker HL2 files nå... Ser ut til å funke som tusan *Glede seg!*

Tusen hjertelig takk klovnen_! <3
Jeg la den how-to'en ut hvis det er noen som vil spre den videre

http://dangerinc.net/dox/halflife2/P...alid.CDkey.txt
Opprinnelig postet av Croyfer
klovnen_: hvor fant du den infoen der ?

Noen som har bekrefta at de funker ?
Vis hele sitatet...
Jeg har ikke testa det

Klippet fra http://cs.rin.ru/forum/viewforum.php?f=10
Mange som sier at det ikke funker..
Det funker, ja Sitter og spiller nå!

Takk til meg selv som var som var så lur at jeg preloada igår, når det var "stille før stormen". Og takk til klovnen_ som ga meg denne ypperlige guiden!
Hmm, jeg får ikke forandret 'Do not Automatically update this game' til 'Always keep this game up to date', siden denne optionen er grå.

Noen som har et clue hvorfor?
nå har jeg spilt dette spillet nesten konstant siden 9 i dag tidlig, og kan fint si at dette er sinnsykt bra! er verdt hver eneste krone betalt
Hmm nååh.. det er jaggu meg 18 års aldergrense på spillet.. jeg må få noen andre til og få kjøpt det til meg da
Det er det nok, skal kjøpe meg det selv, vil bare vente litt på at den piratkopierte versjonen kommer ut... Kjekt å ha en piratkopi som fungerer itilfelle "lan"..
Opprinnelig postet av Dionysos
Hmm, jeg får ikke forandret 'Do not Automatically update this game' til 'Always keep this game up to date', siden denne optionen er grå.

Noen som har et clue hvorfor?
Vis hele sitatet...
Du mener omvendt.
Har samma problemet jeg også.
Opprinnelig postet av nPulz
Hmm nååh.. det er jaggu meg 18 års aldergrense på spillet.. jeg må få noen andre til og få kjøpt det til meg da
Vis hele sitatet...
Det står anbefalt 16 på elkjøp sine hjemmesider.
Uansett, er ikke "aldersgrensene" bare anbefalt? Og at butikkene bestemmer selv om de selger til deg eller ikke? Om du ikke ser ut som en 3-åring og er 110cm så går det nok bra.
Niet, jeg fikk ikke kjøpe uten min far i dag, sikkert bare en ond dame bak disken...
Dionysos: Dobbel-klikk på Half-Life 2 og vent til spillet har oppdatert litt. Så forandrer ikonet seg litt, så kan du trykke på properties og dermed forandre på update-greiene
Elkjøp i Ålesund er sinnsykt streng når det gjelder aldersgrense...
Folk på 23 år som ser gjerne eldre ut måtte vise legg... Og det er ikke bare med half-life 2 dette gjelder.. Er med alle 18års spill som er diskutert litt i media... Men det stopper da ikke ungdommen nå til dags
Har seff tenkt å kjøpe HL 2, men lurer alikevel på åssen spillet kommer til å gå med p4 3.2, 1gig ram, og x600xt skjermkort..

Vet at skjermkortet ikke er *up to date* men tror dere jeg kan kjøre hl på 1280*1024 på high?(eller hvor høyt tror dere?)
Da er jeg en stolt eier av det:=D

JA, det er kjøpt!1
Noen andre som har kommet til Nova Prospekt?
Snoopg: Det burde funke bra på pc'en din.
Snoopg, jeg kjører det på 1024x* med alt på high. og jeg har 9600xt
oh oh oh, satser på å handle dette imårra.. men må nesten bare spør, hvordan vil hl2 svive på følgende;

1,1ghz athlon
64mb Nvidia Geforce4 mx 460
768mb ddr

?
Er litt tvilsom på det grafikk kortet, men du klarer det hvertfall på lav grafikk
dvs jeg trenger egentlig bare kjøpe nytt skjermkort i første omgang, for å få det til å gå rimelig greit?
Jepp, det er jo masse bra og billigt gfx kort ute der
Kjøp et 9800pro. Det er et kongekort for lite penger. Koster vel en 1600-1700,- kroner nå, og det holder til spilling en god stund framover.

Nå som jeg ser folk klarer å kjøre hl på 9600xt, klarer vel jeg å kjøre det på mitt 9800pro kort
Dette da:

2,3 GhZ
512 mb RAM
GF MX440

skjermkortet er vel det som trekker ned her?: /
Usj, ja. har en kompis som har det samme kortet. Ikke noe bra
De offisielle minimum req tror jeg er :
1.2 ghz prosessor eller tilsvarende
Direct x 7 grafikk kort
256mb ram
4,5gb hard disk space
Internet connection og dvd rom drive

Recomended er vel noe sånn:
2,4 GHz prosessor
DirectX 9 capable grafikk kort
Husker ikke resten
Litt lamt at du MÅ ha internett. Jeg har en venn som sitter hjemme med hende i fanget, ferdig installert HL2 men kan ikke spille fordi han ikke har internett. Syntes synd på stakkarsen
han er ikke alene