Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  17 1654
1) Klarer ikke å komme meg på nett. Da jeg slo den på, skrudde jeg av alt av nettverksinnstillinger. Jeg har prøvd å slå det på igjen, men kommer meg ikke på nett, får ikke lasta ned apps, logga meg på gmail eller noe som helst. Hvilken innstilling skal jeg skru på? Har Tele2 champion mobilsurf small.

2) Er det riktig som jeg har forstått, at man må kjøpe applications når man laster dem ned - OG det koster hver gang man bruker dem? Det gjelder alt fra kalender til spill også? Kalender var jo gratis på andre telefoner.

3) Hva er roaming? Får opp "Advarsel! Dette kan koste mye penger" når jeg scroller over den. Har ikke brukt det.

4) Hvorfor skifter ikke navnet på ikonene i den store menyen språk når jeg velger norsk? (Dumt spm men kanskje noen veit)

Nexus S
Sist endret av Taurean; 16. juli 2011 kl. 00:35.
Musikkprodusent
Affe's Avatar
Donor
Hva slags telefon ?

Edit: Der kom den ja
Sist endret av Affe; 16. juli 2011 kl. 00:36.
Hadde jo vært fint å nevne hvordan mobil du har for det røste.

2. Nei. Noen apps koster penger første gangen du kjøper og evt. noen som krever at du må betale for spesielt bruk. Alle standard apps er gratis og koster kun penger å bruke om de benytter seg av mobilnettet

3. Roaming er mobilnettet ditt. Altså det nettet som koster penger .

4. Hvilkene navn? Om det er på apps, så er det fordi appsa har engelske navn
Det er oppført nå nederst i førte post

Imagine123: Takker for svar. Men har inntrykk av at roaming er et annet slags nettverk? Kan man overhodet ikke komme seg på nett uten at den er på?

Nei det er alle de ikonene i hovedmenyen som står på engelsk ^^ "Calendar, clock, settings" .. selv om jeg har gjort om telefonspråket til norsk.
Sist endret av Taurean; 16. juli 2011 kl. 00:38.
1. Slå på det som heter mobilnettverk, om det er det du ønsker å bruke. Hvis du vil ha trådløst så slå på det. Om dette ikke funker har du nok en defekt mobil
Musikkprodusent
Affe's Avatar
Donor
4. Mulig du bare skifta meldingsspråk til norsk. Jeg har ikke hatt mobilen (eller har) Så jeg aner ikke men kunne verdt å sjekke ?
Det står at jeg kan koble til trådløst nettverk, men det er rare navn som er passordsikra.. antyder at det er naboenes nettverk? Hvordan finner jeg "mitt eget"?

Affe: Har prøvd, det er ingen andre steder å bytte språk. Mao, de fucka opp -den- biten ^^
Musikkprodusent
Affe's Avatar
Donor
Sitat av Taurean Vis innlegg
Det står at jeg kan koble til trådløst nettverk, men det er rare navn som er passordsikra.. antyder at det er naboenes nettverk? Hvordan finner jeg "mitt eget"?
Vis hele sitatet...
Jeg vil tru det skulle kommet opp ?

Jeg vet ikke så mye om sånt :P
Det kan hende nettet ditt er skjult, da må du skrive det inn selv inne på trådløse innstillinger eller noe.
Roaming kan være avslått, og du vil likevel kunne ha internett.
Roaming betyr at hvis du ikke har dekning hos din egen operatør, vil du dermed gå over til å bruke en annen operatørs tårnsignaler så lenge roaming står på.
Dette koster som regel litt mer en normalt.
Sist endret av Fuzzybossen; 17. juli 2011 kl. 23:11.
Takker for det! Har fremdeles ikke fått det til, skal ringe tele2 og høre i morra hva jeg gjør feil.

Har valget mellom Trådløst nett og Flyttbar trådløs sone. Slår jeg på den første står det at trådløst nett er aktiv, men kommer ikke på nett. Slår jeg på det andre står det Flyttbar trdløs sone AndroidAP er aktiv, men fremdeles ikke nett. Det ene fungerer ikke med det andre, kun ett system av gangen.
Sitat av Taurean Vis innlegg
Takker for det! Har fremdeles ikke fått det til, skal ringe tele2 og høre i morra hva jeg gjør feil.

Har valget mellom Trådløst nett og Flyttbar trådløs sone. Slår jeg på den første står det at trådløst nett er aktiv, men kommer ikke på nett. Slår jeg på det andre står det Flyttbar trdløs sone AndroidAP er aktiv, men fremdeles ikke nett. Det ene fungerer ikke med det andre, kun ett system av gangen.
Vis hele sitatet...
Nå skal jeg ikke si det helt sikker, men flyttbar trådløs sone tror jeg skal være det samme som hotspot wifi, altså at du bruker din telefon som modem/router for å komme deg på nett med pc'en.
Du skal uansett bruke trådløst nett for å bruke wifi hjemme f.eks.

Første gang du skal kople deg på ett trådløst nettverk holder det ikke å bare trykke på wifi på hjemmeskjermen.
Du må gå inn på innstillinger og velge:

Inne på innstillinger skal du gå inn på trådløst og nettverk og deretter videre inn på trådløsinnstillinger.
Når du har trykket på at du skal ha trådløst nettverk der, så vil du kunne se hvilken nettverk det er som dukker opp, og da trykker du på den du vil kople deg opp på, og trykker koble til.
(Om du da ikke allerede har gjort alt det jeg sier nå )
Sist endret av Fuzzybossen; 17. juli 2011 kl. 23:59.
Der står det tre nettverk, alle med navn som lyder privat****<--nummer, og tre bokstaver til slutt, for eksempel "privat6344gul". Disse er passordsikret. Nederst står det Legg til Wi-Fi-Nettverk.
Sitat av Taurean Vis innlegg
Der står det tre nettverk, alle med navn som lyder privat****<--nummer, og tre bokstaver til slutt, for eksempel "privat6344gul". Disse er passordsikret. Nederst står det Legg til Wi-Fi-Nettverk.
Vis hele sitatet...
Ok, men finner du ikke ditt eget der?

- Bare så det er klart, det er wifi du prøver å få til nå vel? ikke 3g?
Det trådløse nettverket fungerer i allefall siden du finner nettverk.
Hvis ikke du finner ditt så må du sjekke at du faktisk har routeren på?!
Dette spørs hvordan Chess har satt opp sitt lån av Netcoms nett. Jeg har OneCall, som benytter seg av Telenor sitt, og jeg må aktivere roaming for å få brukt nettet deres med mobildata. MEN, om dette er saken, husk for guds skyld å skru AV roaming om du drar til utlandet.. :P Hvis ikke blir det dyrt for deg..
Fikk tilsendt et oppsett av tele2, men må koble til nettverk for å få lasta det ned så da er jeg like langt. Sinnsyk lang ventetid også, latterlig.
Sitat av Taurean Vis innlegg
Fikk tilsendt et oppsett av tele2, men må koble til nettverk for å få lasta det ned så da er jeg like langt. Sinnsyk lang ventetid også, latterlig.
Vis hele sitatet...
Oppsett for mobilt nettverk du har fått tilsendt?

Legg dem til manuelt:

Automatisk oppsett:
Dette oppsettet starter automatisk sammen med oppstartsveiledningen for telefoner som er på Android 2.1.

For å gjøre det på nytt gjør følgende:

1. Trykk: Menyknapp
2. Velg: Alle programmer
3. Velg: Instillinger
4. Velg: Trådløst og nettverk
5. Velg: Mobile nettverk
6. Sørg for at Dataroaming er huket av
7. Velg: Navn på aksesspunkt
8. Trykk Menyknapp
9. Velg: Tilbakestill til Standardvalg
10. Du får da opp: Velg operatør: Velg: Tele2 Norway. Telefonen vil da sette opp APN automatisk.(APN = Access Point Name)
11. Sjekk navn på akksesspunkt ved velge: Navn på aksesspunkt igjen.
12. Se at det ligger registrert to punkter: Tele2 internet og Tele2 MMS.
13. Trykk på punkt ved Tele2 Internet slik at dette blir det prefirerte valget.

OBS! Husk at Dataroaming må være aktivert. Dette finnes ved å gå inn på menyen for Mobile Nettverk.

Manuellt oppsett:
Slik setter man opp eller endrer oppsett for GPRS og MMS manuelt:

11. Trykk: Menyknapp
12. Velg: Alle programmer
13. Velg: Instillinger
14. Velg: Trådløst og nettverk
15. Velg: Mobile nettverk
16. Sørg for at Dataroaming er huket av
17. Velg: Navn på aksesspunkt
a. Dersom det allerede finnes APN punkter: Velg punkt og trykk menyknapp og velg Slett APN.
18. Trykk Menyknapp
19. Velg Bytt APN
20. Skriv inn følgende: (Punkter merket Blankt skal det ikke skrives inn noe)



For Internett:
Navn - Tele2 Internett
APN - internet.tele2.no
Mellomtjener - Blankt
Port - Blankt
Brukernavn -wap
Passord - wap
Tjener - Blankt
MMSC - Blankt
MMS-Mellomtjener - Blankt
MMS Port - Blankt
MMS Protokoll - 2.0
MCC - 240
MNC - 07
Autentiseringstype - Blankt
APN-type - default (NB! Må skrives inn)
Trykk Menyknapp, velg lagre


For MMS:
Navn - Tele2 MMS
APN-Navn - mms.tele2.no
Mellomtjener - Blankt
Port - Blankt
Brukernavn - Blankt
Passord - Blankt
Tjener - Blankt
MMSC - http://mmsc.tele2.no
MMS-mellomtjener - 193.012.040.014
MMS-port 8080
MMS-protokoll - WAP 2.0
MCC - 240
MNC - 07
APN-type - mms
Trykk Menyknapp, velg lagre


Velg Tele2 Internett ved å trykke på runding bak navnet slik at denne blir grønn.

OBS! Husk at Dataroaming må være aktivert. Dette finnes ved å gå inn på menyen for Mobile Nettverk.

I enkelte tilfeller må Nettverksmodus endres til "GSM" da dette varierer ut ifra dekning. Denne finner du ute på menyen for Instillinger for mobilt nettverk.

Kilde Tele2.no
Sist endret av Fuzzybossen; 22. juli 2011 kl. 15:09.
Ja jeg fikk det nå til, ved å aktivere dataroaming, selv om det står at "VARSEL - Dette kan koste mye penger!" .. Så da får vi se på neste telefonregning.

Sprøe saker. Folk jeg har snakka med sier det ikke er normalt. Trodde roaming var at da bruker du andre nettoperatører sitt nett og dermed betaler mer for det... Og ihvertfall slå det av i utlandet...
Sist endret av Taurean; 27. juli 2011 kl. 23:42.