Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 734
Hei. Jeg oppgraderte nettopp fra Xp-windows 7, og det funker jo greit. Dog har jeg noen problemer.

1. Mikrofonen min vil ikke funke, jeg har prøvd å lete på google, men vet rett og slett ikke hva som er galt. Har lyd. Når jeg går på device manager står det ikke noe om lydkort, er det da integrert og hva gjør jeg så?

2. Når jeg spiller Counter-Strike 1.6 får jeg det bare i et lite vindu midt på skjermen. Jeg må da skru ned res. på skrivevordet til 800x600 også gå inn på cs og skru den på til 800x600. Skifter jeg da på skrivebordet til 1280x1024 skjer det samme.

3. Når jeg skifta fra Xp-Windows 7 blei det lagd en mappe som heter "Windows.old" der alle mine filer fortsatt ligger. Jeg kan spille alle spillene men de er ikke innstalert.

Takk på forhånd
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Du kan jo starte med å fortelle oss hvilken mikrofon dette er snakk om, og hvilken tilkoblingsmåte den bruker.

Når det gjelder CS høres det ut som du har enten en borked install, kjører windowed mode eller har default skjermkortdrivere installert.

Når det gjelder windows.old betyr dette at du ikke har installert maskinen på en fornuftig måte, som innebærer å formatere disken før du installerer, du har bare installert to OS på samme disk.
Det AtXbYeA sa.
Jeg må takke deg trådstarter, for et vittig innlegg.
Trådstarter
Et standard headsett m/mic fra Jula, funka fjell i xp.

Ja, har innstalert de nye driverne (tror jeg). Er et kort av typen Radeon x800XL, relativt gammelt. Kjører ikke windowed mode.

Jasså ja, hvordan sletter jeg det da? Jeg satte bare cd'en i og valgte C disk.
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
1. Dersom det ikke fungerer out of the box med mic'en prøv å laste ned nye lydkortdrivere fra produsenten, deretter sjekk at du ikke har "mute" på mikrofonen, og prøv eventuelt micboost.
2. Du tror ? Hentet du nye drivere fra www.amd.com ?
3. Du velger "avansert" når du installerer windows for å velge å formatere disken.
Trådstarter
Okey takk for hjelp, jeg tror jeg bare smeller inn cden og begynner på nytt.

Jeg har lasted ned derfra ja

Det skal jeg prøve på nå, hjertlig takk!

Vel, når jeg prøvde avansert, fikk jeg velge partisjon, og da sto det at filene ville bli lagret i en windows old mappe. Now what?

Vel, når jeg prøvde avansert, fikk jeg velge partisjon, og da sto det at filene ville bli lagret i en windows old mappe. Now what?
Du må starte cden opp fra BIOS, ikke i windows. Når du kommer til der du kan velge partisjon kan du også trykke på "advanced" eller noe sånt og få opp noen par til muligheter. Den ene er å formatere. Gjør det på C: som du har tenkt å installere på. Velg denne etterpå.

Dette sletter ALLE filer på partisjonen.
Trådstarter
Takk. Formaterer nå.

Okey, nå trenger jeg driver til dette lydkortet:
Intel 82801FB ICH6 - High Definition Audio Controller [B-1] PCI

Har søkt på google, men finner rett og slett ingenting. Hjelp!

Takk på forhånd

Enhets beskrivelse Type
Intel 82801FB ICH6 - High Definition Audio Controller [B-1] PCI

Håper på raskt svar
Kortet ditt heter ikke det, last ned realtek 97 drivere. alltid realtek
Sist endret av jassågitt; 29. juli 2010 kl. 17:57.