Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  26 1638
Kan noen si meg hvilket datamerke dette er: http://i14.tinypic.com/6goc2rr.jpg

??

Takk for alle svar
Ligner veldig på intel, Men er ikke sikker..
Ok. Takk

Noen fler som vet noe?
Det er ihvertfall et ati merke der..
har forresten likt merke på datan min..

Står;

Fueled by sapphire

Graphic by ATI

Altså; Skjermkortet er ATI
merke?
på hva? kabinettet?
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Ei datamaskin er aldri produsert av en levrandør. Spørsmålet ditt er difor totalt meiningslaust, ettersom det ikkje står noko på kabinettet. Antakeleg er det heimebygg, og ergo ikkje et spesielt merke.
merke på kabinettet strå det bare hva skjermkortet er og sånnt..

har en sånn lapp på det selv :P
Ser nok ut som en selvbygd maskin ettersom det ikke står noen firmalogo på..
Sitat av !mats
merke?
på hva? kabinettet?
Vis hele sitatet...
Hehe. Tenkte på dataen først og framst.

Sitat av vidarlo
Ei datamaskin er aldri produsert av en levrandør. Spørsmålet ditt er difor totalt meiningslaust, ettersom det ikkje står noko på kabinettet. Antakeleg er det heimebygg, og ergo ikkje et spesielt merke.
Vis hele sitatet...
Takk for svaret. Regner med du har sjekka hele kabinettet da.
Sitat av Supermannen
Takk for svaret. Regner med du har sjekka hele kabinettet da.
Vis hele sitatet...
Han har nok neppe vært hjemme hos deg og sjekka kabinettet nei. Hva faen er det du mener? Beklager "faen", men du spør hvilket merke en datamaskin er. Som vidarlo sa så er ikke (stasjonære) datamaskiner "merker". De kan være satt sammen av f.eks. dell/IBM og liknende, men da hadde det mest sannsynlig stått på kabinettet.
Sist endret av ulldott; 6. september 2007 kl. 20:13.
Sitat av ulldott
Han har nok neppe vært hjemme hos deg og sjekka kabinettet nei. Hva faen er det du mener? Beklager "faen", men du spør hvilket merke en datamaskin er. Som vidarlo sa så er ikke (stasjonære) datamaskiner "merker". De kan være satt sammen av f.eks. dell/IBM og liknende, men da hadde det mest sannsynlig stått på kabinettet.
Vis hele sitatet...
Takk for svaret, men skjønner ikke hvor du har fra at den står hos meg. Jeg spør fordi jeg kanskje skal kjøpe den.

Bare lurer på om noen vet om den er satt sammen av f.eks. dell/IBM og lignende
Sitat av Supermannen
Takk for svaret, men skjønner ikke hvor du har fra at den står hos meg. Jeg spør fordi jeg kanskje skal kjøpe den.

Bare lurer på om noen vet om den er satt sammen av f.eks. dell/IBM og lignende
Vis hele sitatet...
Det spiller ingen rolle hvem som har satt den sammen. Det som er viktig er hva som er inni.
Sitat av DonTomaso
Det spiller ingen rolle hvem som har satt den sammen. Det som er viktig er hva som er inni.
Vis hele sitatet...
Jeg skal ikke uttale meg som noen dataexpert, men jeg er temmelig sikker på at det har noe å si hvem som har satt den sammen. Betyr ihvertfall noe for meg, derfor spørr jeg.
Det er trolig personen du kjøper den av som har satt den sammen.
hvorfor har det noe med saken å gjøre hvem som har satt den sammen? både dell og ibm har tilgang på samme deler(tror jeg)! men den der er sikker blit såtte sammen av en privat person!
vis du skriver hvilke deler som er inni så kansje du kunne fått lit mere hjelp!
Den er satt sammen av vedkommende du skal kjøpe den av, et lokalt datafirma eller en nettbutikk ala komplett.no.
Det har absolutt ingenting å si hvem som har såtte den sammen, det er delene inni som teller og utgjør datamaskinen. Om det hadde vært dell som hadde såtte den sammen hadde den vært akkurat like dan om det hadde vært IBM som hadde såtte den sammen.
Sitat av Supermannen
Jeg skal ikke uttale meg som noen dataexpert, men jeg er temmelig sikker på at det har noe å si hvem som har satt den sammen. Betyr ihvertfall noe for meg, derfor spørr jeg.
Vis hele sitatet...
Dersom du driter i hva som er inni bør du få noen til å hjelpe deg å handle pc.
Hva med å spørre selger? hehe
Ta et bilde inni selve pcen.
Kanskje vi kan hjelpe deg mer.
Men, at det ikke betyr noe for deg hva som er inni den, er jo totalt idiotisk.

Om det er en 200gb hd i den, har det vel ingeting å si om den er fra IBM eller Intel?
du er en rar liten skrue du..
Sitat av Grantax
Dersom du driter i hva som er inni bør du få noen til å hjelpe deg å handle pc.
Vis hele sitatet...
Det er derfor jeg ikke driter i det

Sitat av OoM
Ta et bilde inni selve pcen.
Kanskje vi kan hjelpe deg mer.
Men, at det ikke betyr noe for deg hva som er inni den, er jo totalt idiotisk.

Om det er en 200gb hd i den, har det vel ingeting å si om den er fra IBM eller Intel?
du er en rar liten skrue du..
Vis hele sitatet...
Har jeg sagt at jeg ikke bryr meg om hva som er inni? Det var noe som kom opp blant dere lesere
Det er ikke noe merke. Og om du lurer på om du vil kjøpe den, spør selger om alt du lurer på for fanden.
Sitat av christian.!.!
hvorfor har det noe med saken å gjøre hvem som har satt den sammen? både dell og ibm har tilgang på samme deler(tror jeg)! men den der er sikker blit såtte sammen av en privat person!
vis du skriver hvilke deler som er inni så kansje du kunne fått lit mere hjelp!
Vis hele sitatet...
Takk for svaret, men helst svar bare hvis du vet det. "tror jeg" kan jeg ikke stole på skjønner du.

Sitat av q_Werty
Det er ikke noe merke. Og om du lurer på om du vil kjøpe den, spør selger om alt du lurer på for fanden.
Vis hele sitatet...
Han er på ferie og kommer ikke tilbake før ei stund. En av grunnene til jeg spørr. Har litt lyst å finne det ut fort.
med et bilde av et kabinett, så kan ikke "vi" finne ut om pc'en er bra eller ikke. om du hadde hatt noe mer data om hva som finnes inni kabinettet, hadde det vært lettere å finne ut om det er et bra kjøp eller ikke.
Sitat av Supermannen
Takk for svaret, men helst svar bare hvis du vet det. "tror jeg" kan jeg ikke stole på skjønner du.



Han er på ferie og kommer ikke tilbake før ei stund. En av grunnene til jeg spørr. Har litt lyst å finne det ut fort.
Vis hele sitatet...

Tydeligvis så er han den eneste som faktisk kan svare deg på spørsmålet ditt. Tråden din er forresten helt idiotisk. Hvordan i alle dager skal vi kunne forklare hvilken "datamaskin dette er?" ved å se på kabinettet?

Du kommer ikke til å få et svar på det her, så du kan like godt smøre deg med tålmodighet til vennen din kommer tilbake og spør han.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av Supermannen
Takk for svaret, men helst svar bare hvis du vet det. "tror jeg" kan jeg ikke stole på skjønner du.
Vis hele sitatet...
Da kan eg svare autorativt: samtlige pc-produsenter får cpuer fra AMD eller Intel. Akkurat samme chipen, akkurat samme arkitektur.

Ferdigbygde stormerker som dell, ibm, compaq/hp o.l. liker å bruke spesiallaga hovedkort, strømforsyninger o.l. for å få mest mulig inn på minst mulig plass til lavast mulig pris. Slike bokser bør du generelt sky som pesten ettersom dei er et helvete å oppgradere.

Alle andre pcer, slik som den der, er standardkomponenter, produsert av nøyaktig samme barnearbeideren i kina.