Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  18 1631
Det finnes utrolig mange extensions til FireFox ute på nettet. Jeg har funnet en del som jeg har lagt inn, og som jeg er storfornøyd med.
Jeg er sikker på at det finnes mange flere extensions som kan være kjekke å ha, så jeg lurer derfor på om dere har spesielle tips?

Mine extensions er:

- Add bookmark here
Legger til en knapp i hver katalog i favorittene som heter add bookmark here. Dermed er det enkelt og greit å legge en favoritt rett inn i en mappe.

- All-in-one gestures
Her kan du velge å aktivere eller å deaktivere mange kjekke gestures til mus o.l.

- Download statusbar
Gjør at alle downloads legger seg nede på statusbaren mens de lastes ned. Der står det info om prosent nedlastet, fart, filstørrelse++.

-Linkvisitor
Gjør at besøkte linker blir stående som besøkt når den er blitt klikket på en gang.

- ieview
Legger til en knapp på menyen som kommer opp når en høyreklikker på en side. Knappen lar en åpne siden en høyreklikker på i internet explorer.

- Search button
Lar deg legge en søkeknapp i toolbarene.

- Tabbrowser extension
Lar deg blant annet lagre dine åpne tabs slik at de åpner hver gang du åpner firefox. kan også gjøre det slik at firefox åpner alle vinduer du hadde oppe sist du brukte firefox.

- Bookmarks synchronizer
Lar deg lagre alle bookmarks til en fil for så å uploade de til en ftp. Dette kan gjøres manuelt, eller automatisk hver gang du avslutter firefox.
En kan også laste ned manuelt, eller automatisk laste ned bookmarksene hver gang du åpner firefox. Praktisk om du har mange maskiner, for da vil alle maskinene ha samme bookmarks hele tiden.

- Cutemenus
Gjør enkelt og greit menyene finere ved å legge til enkle og små bilder.

- Bookmark link checker
Lar deg høyreklikke på en undermappe i favorittene for så at alle favorittene blir sjekket. Alle døde linker vil bli markerte.

- Minimize to tray
Lar deg enkelt og greit minimere firefox til tray.

- Adblock
Blokkerer en god del reklame(0m en importerer inn et bra filter), pluss at den lar deg høyreklikke på reklame for så å velge å blokkere rekamen i fremtiden.

- Download sort:
Lar deg enkelt og greit velge hvor forskjellige typer filer skal lagres. F.eks kan exe-filer lagres på en annen plassering enn zip-filer.

- AdblockLearner
Gjør at Adblock-ectensionen lærer ved at du blokkerer reklame.
http://digi.no/php/art.php?id=115239

downTHEMall!
Lar deg få opp en liste over ting som kan lastes ned fra en side, og du kan merke av det du vil ha. Greit for å laste ned album og rar-sets fra websites.
I tilegg til mange av de du har bruker jeg Foxy Tunes og Gmail notifier.
Foxy Tunes er en liten spiller nede i vinduet på firefoxen som du kan koble på iTunes, media player, winamp osv, slik at du styrer det fra nettelesern.
Gmail notifier gir deg beskjed når du får en mail på gmail.
Veldig praktiske de to.

gmail notifier

Foxy Tunes
Sist endret av Simple; 14. januar 2005 kl. 18:37.
ZerBox: Har du linker til disse extensionene?
Ingen som vet om en extensions som lar deg zoome hele sider slik som i opera, og ikke bare tekst ?
Gnom
ZerBox's Avatar
Trådstarter
Opprinnelig postet av r33l
ZerBox: Har du linker til disse extensionene?
Vis hele sitatet...
Alle ligger her:
http://www.extensionsmirror.nl
Grazie! fikk forresten tak i det logg programmet som henter opp de sidene du var inne på når du avsluttet sist, sammens med FlashGet.. smart ting
Opprinnelig postet av r33l
Grazie! fikk forresten tak i det logg programmet som henter opp de sidene du var inne på når du avsluttet sist, sammens med FlashGet.. smart ting
Vis hele sitatet...

hva heter det ?
Mine extensions (de av dem som ikke er nevnt tidligere):

Smoothwheel
Skikkelig smooth scrolling.

Keyconfig
Extension som lar deg velge hva de forskjellige tastaturkommandoene skal gjøre, jeg må bruke denne siden ctrl+t (ny tab) av en eller annen grunn har sluttet å virke i alle programmer.

Linkification
Gjør om tekstlinker og hxxp-linker til fult trykkbare http-linker, slipper styret med copy/pasting.

BugMeNot
Gir deg automatisk tilgang til BugMeNot's database med brukernav og passord til gratissider som forlanger registrering.

Spellbound + Norsk og Engelsk ordbok
Lar deg sjekke ting du skriver etter skrivefeil.

Show Image
Gir deg et nytt menyvalg når du høyreklikker på bilder, som i IE kan du velge show image, og Firefox vil refreshe bildet, ikke hele siden.

Disable Targets for Downloads
Du slipper den blanke nye taben når du downloadet et vedlegg på nFF
Sist endret av Lee; 14. januar 2005 kl. 22:49.
Veldig fint om også du Lee kunne legge ved en link til alle disse extensionene..


thank you
Sist endret av r33l; 15. januar 2005 kl. 14:30.
En extension jeg setter stor pris på er Bookmark Backup:
Bookmark Backup is a simple extension that helps to keep your bookmarks (and optionally other Firefox settings) safe. Each time Firefox is closed, a copy of your bookmarks file will be made to a backup location. If Firefox's bookmarks become corrupted or lost, find the most recent uncorrupted backup and copy it into your profile folder. Kan hentes her, http://www.pikey.me.uk/mozilla/ og her finnes en god oversikt over andre, http://www.extensionsmirror.nl/

Mvh Meg.
Colorzilla
En aldeles flott extension som gir fargekoder og dimensjoner på forskjellige objekter så man slipper DOM Inspectoren for slike småting. Har også mulighet for "ekte" zooming av websider.
Jeg anbefaler Adblock og downloadEmALL. Har prøvd disse og de funker utmerket, internet explorer blir treigere på alle sider jeg har prøvd og fikse med adblock
de fleste extentions til alle mozilla produkter (firefox, thunderbird osv) finner dere på updates.mozilla.org
▼ ... over et år senere ... ▼
Finnes det en ordbok extension ala iFinger?
Hva jeg installerer på hver nyinstall av firefox:
* DownTHEMall - Laster ned alle nedlastingene på siden
* CuteMenues - Ikoner i menyene
* EzNav - Middle-mouse klikk på Fram eller Tilbake knappen for å øke nummeret i adressa med 1. Fint til å browse gallerier.
Imagebot
Raskt og enkelt laste flere bilder opp til www.imageshack.us! No stress
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Lasta ned en addon til firefox for lenge siden, her fra (nff) den gjor slik at når jeg trykte for eksempel på en link så istedet for å åpne et helt nytt vindu, ble den åpnet i samme firefox vindu som linken. ala "ctrl+mouse1" Noen som vet hvor jeg finner denne addonen?
Pimpzilla er tingen folkens den gjør ingen ting men er sinnykt kul