Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 1403
Guten abend!

Har vært i situasjon før der jeg trengte rask hjelp. Ikke liv og død men allikevel.

Timer hos lege hos volvat feks er føkkings dyrt. Men jeg har opplevd at de ikke kan gjøre det man ønsker pga mangel på utstyr eller whatever. Snakker veldig små kirurgiske inngrep feks

Så man skal da altså betale skjorta for 5 min der ingenting blir gjort?

Er ingen måte å finne ut av hva de kan og ikke kan. Må da være mulig å slippe unna billigere hvis man ikke får hjelp til problemet?

Noen må ha opplevd liknende? Erfaringer?
Legevakt er jo en fin plass for rask legehjelp så fremt det ikke er lørdag kveld/natt. Man kan jo alltids ringe de private og spørre om de utfører kirurgiske inngrep eller om de skriver ut evt. medisiner du måtte ønske før du drar på time.

Jeg har god erfaring med dr.dropin fikk konsultasjon og utskrevet antibiotika på under en time fra bestilling, koster 650kr men verdt det i forhold til ventetiden hos fastlege
Hvorfor ikke si hva du ønsker når du bestiller timen?
Jeg var nødt til å bruke spesialist hos Volvat ovenfor fastlege da da fastlege ikke hørte etter hva jeg sa, det selv etter 3 forskjellige fastleger.
Det gjaldt ikke inngrep, men fortsatt..
Sist endret av Bjarnebetjent; 22. desember 2023 kl. 07:21.
De driver en privat helsetjeneste og de bestemmer i stor grad hvordan de skal ta betalt for tjenestene sine. Vanskelig å påvirke dette annet enn å prute på regningen.

Om det faktisk er akutt (som legevakten er designet for), så går det fort å få hjelp på gratis legevakt.

Om det ikke er akutt, blir du henvist til legen din uansett om du går offentlig eller privat.
Sist endret av 3mma; 22. desember 2023 kl. 16:04.
Jeg har helt motsatt opplevelse. Ble overrasket over hvor lite det kostet, og når jeg ser tilbake på det så var det egentlig unødvendig både med tilbud om sykmelding (hadde 8 dager egenmelding jeg hadde kunne brukt opp før det ble aktuelt), CRP-blodtest og resept på Cosylan (som jeg verken bad om eller ble informert om før jeg såg det når jeg skulle sjekke allergi-resepten på minresept.no mange måneder etterpå). Eneste jeg egentlig kunne klage over var mangelen på info om Cosylan-resepten og pittelitt ventetid før de tok blodprøve etter timen.