Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 1031
Hei.
Jeg lurte på om det er noen her inne som kan anbefale meg bøker om hacking. syntes det kunne vært interessant å lære seg litt om det og kanskje kunne ta det litt i bruk. ser helst etter en norsk bok selv om jeg vet engelske er best, men er ikke så god til å lese. har sett noen tidligere tråder men de fleste er ganske gamle så tenkte jeg kunne lage en ny
Du kan starte med å lære deg koding da,
Koding legger grunnlaget for hacking. Lær deg (hvertfall) ett programmeringsspråk skikkelig godt. Ut ifra det kan du bygge videre på f. eks. hacking.

EDIT: Ninja'ed
Sist endret av Likyhane; 9. desember 2013 kl. 18:02.
driver en del med koding(c,java,phyton,php,javascript) men har lyst på en bok om hacking
Sitat av Broder Safari Vis innlegg
driver en del med koding(c,java,phyton,php,javascript) men har lyst på en bok om hacking
Vis hele sitatet...
Det finnes få bøker som forteller deg konkret hvordan du skal gjøre for å lykkes med å bryte deg inn i andre systemer, da sikkerhetshull som oftest tettes igjen innen en kort periode etter at dem er oppdaget, lenge før noe rekker å gi ut en bok om det. Men det finnes bøker som beskriver typiske fremgangs måter for å finne og utnytte sikkerhetshull, men disse krever igjen at du har gode kunnskaper om databehandling og at du gjerne kan et eller flere programmeringsspråk veldig godt.

Hvis du har en stor drøm om å bli en god hacker så må du først å fremst ha interessen for å lære dette, og du må også regne med å bruke all fritid på å sitte å fikle på datamaskinen i mange år framover.

Jeg så et intervjue med det som var storbritanias "mest fryktede" hacker som dem beskrev han som, der han fortalte at for å være best så måtte man bruke 20 timer i døgnet foran datamaskinen.

Så mitt råd er å starte med å gjøre seg kjent med systemene som brukes, hvordan foregår kommunikasjonen mellom maskinene over forskjellige protokoller? hvordan er de forskjellige operativsystemene oppbygd? Hvordan behandles data i forskjellige fil-formater osv..? I tillegg så er gode kunnskaper om et eller flere programmeringsspråk et must.

Hvis du der i mot ikkje er interessert i å bruke all fremtidig fritid på å lære deg noe ordentlig "hacking", men heller bare ønsker å lære noe enkle "script-kiddie" triks med programvare andre har laget for å briefe ovenfor venner å betjente så er metasploit et fint sted å starte.

Offensive-security.com - Metasploit Unleashed
Åh, sorry. Trodde du var helt ny Vet ikke om noen spesifike bøker, men tror du må lese noen på engelsk for å finne noen skikkelige brae. Gjerne punge ut litt og.


Lykke til.
hmm får vel det da :/